Ze blijven maar jagen in de Bobbeldies Maashorst

Gestart door Bobbeldies, november 09, 2006, 15:29:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bobbeldies

Ze blijven maar jagen in de Bobbeldies, beschermd vogelreservaat De Maashorst Brabant. Op 3 november 2006 op klaarlichte dag weer een drijfjacht. In januari 2006 heb ik er wat van gezegd en toen werden er geweren op mijn honden gericht en werd ik bedreigd door de jagers. Dus pas op mensen, deze heren zijn gevaarlijk, Politie bellen is zinloos, die doen er niets aan en ze komen toch niet...

Nu heb ik ze gelukkig kunnen filmen,

Wat een schandaal dat daar nog steeds gejaagd wordt en dan nota bene in een vogelreservaat en afgeschermd begrazingsgebied,

Zie mijn website voor de film: http://rockymountainhorses.eu/index.php?page=Doc255

http://www.rockymountainhorses.eu

Jagers strooien ook lokvoer voor vogels in de Bobbeldies en schieten op vogels in de poelen en vennen van de Bobbeldies.

Het is maar dat iedereen het weet,

Groeten,

Gert

Geert-Jan Kroon

Groet,

Geert-Jan Kroon

Jos Welbedacht

Ik weet niet of jagen in een beschermd gebied toegestaan is, maar op de honden richten zeker niet lijkt mij.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

teunvankessel

Ik kom wel eens vaker in de Maashorst
maar er is volgens mij geen Bobbeldies
wel een Brobbelbies ( bekent van telpost)
groet Teun
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Thijs Fijen

Ze zijn daar regelmatig aan het jagen, vooral op duiven. Als ik er ben, dan hoor ik ze best vaak.

Tja AID??
Thijs Fijen

carel

#5
CiteerWat een schandaal dat daar nog steeds gejaagd wordt en dan nota bene in een vogelreservaat en afgeschermd begrazingsgebied
De maashorst is van verschillend partijen
diverse gemeentes en gedeeltelijk SBB
het gedeelte rondom de 3 vennen is van de gemeente Landerd
deze verpachten nog steeds de jacht.
Je kunt daar niks tegen doen het is legaal
CiteerPolitie bellen is zinloos, die doen er niets aan en ze komen toch niet...
Wat zouden die moeten doen ?
deze jagers doen niks illegaals
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Tim de Boer

Citeer
Citeer
CiteerPolitie bellen is zinloos, die doen er niets aan en ze komen toch niet...
Wat zouden die moeten doen ?
deze jagers doen niks illegaals
Ik sluit me hier volledig bij aan!
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Bobbeldies

#7
Citaat van: Tim de Boer,Nov 10 2006, 09:59 AM
Citaat van: carel,Nov 9 2006, 23:04 PM
Citeer
CiteerPolitie bellen is zinloos, die doen er niets aan en ze komen toch niet...
Wat zouden die moeten doen ?
deze jagers doen niks illegaals
Ik sluit me hier volledig bij aan!

Staatsbosbeheer, beheert de Brobbelbies, het gebied is door Staatsbosbeheer omheind en hun regelgeving is er op toegepast, deze regelgeving staat op gespannen voet met de door de Gemeente Landerd uitgegeven jachtvergunningen. Met uitzondering van de Brobbelbies is in alle andere delen van het omheinde gedeelte van de Maashorst de jacht verboden. De Brobbelbies is een officieel begrazingsgebied en vogelreservaat, in principe is het zo, althans dit vertelde mij een boswachter, dat Staatsbosbeheer het niet eens is met de door de Gemeente Landerd afgegeven jachtvergunningen, maar van hogerhand vertelde de boswachter doet men niets zei hij (bij Staatsbosbeheer).

Hoe dan ook, de regel is dat in alle andere omheinde delen van de Maashorst niet gejaagd mag worden en er geen jachtvergunningen worden afgegeven.

Of Staatsbosbeheer haalt de omheining weg in de Brobbelbies en stopt met toezicht en onderhoud, of de Gemeente Landerd trekt de vergunningen in of past de jachtvergunningen aan: Jacht zonder loslopende honden, bij jachtpartijtjes het hele gebied afsluiten met waarschuwingsborden, vlaggen, en personeel bij alle ingangen van de Brobbelbies om bezoekers te waarschuwen. En voor de jachtpartij start, het gebied uitkammen op bezoekers en ze waarschuwen. Of ruim van te voren met borden aangeven dat er op een bepaalde datum wordt gejaagd.

De schijn wordt in de Brobbelbies gewekt dat daar net als in andere delen van de Maashorst (omheind door Staatsbosbeheer) niet mag worden gejaagd, zo worden argeloze wandelaars, fietsers en bezoekers plotseling geconfronteerd met een schietende jager op enkele meters afstand... zo ben ik er destijds ook achter gekomen en ik schrok mij rot, dacht dat het stroopers waren.

Vergeet niet dat in de Brobbelbies ook mensen lopen met kleine kinderen, moeders met kinderwagens... die wandelen daar omdat ze denken, dit is van Staatsbosbeheer  en hier wordt niet gejaagd, hier is het veilig. Op de film is duidelijk te zien dat achter, op de achtergrond, een jager loopt zonder geknikt geweer, dit is gevaarlijk en streng verboden (wet). Het is de (lokale) Overheid en Justitie/Politie die zijn/hun verantwoordelijkheid niet neemt/nemen.

Bovendien zitten/liggen  in de Brobbelbies regelmatig vogelaars, goed gecamoufleerd, te wachten om een mooie foto te maken van een vogel. Leuk hoor als ze je voor een haas, duifje aanzien en je krijgt een schot hagel in je achterwerk of gezicht...

Hoe dan ook ik vind, en velen zullen het met mij eens zijn, dat je daar in de Brobbelbies niet moet jagen, het is een natuurreservaat en vogelreservaat, en het is zeker geen reclame voor de Maashorst als touristische trekpleister... integendeel... Nederland is een klein land, veel mensen, en als er een natuurreservaat is en vogelreservaat... aub dan liever daar geen drijfjachten. Aan de auto's (dure 4 wheel drives) van de jagers te zien hebben ze best wel andere mogelijkheden om elders hun jachtpartijen te houden.

Gr,  Gert

Tim de Boer

CiteerOp de film is duidelijk te zien dat achter, op de achtergrond, een jager loopt zonder geknikt geweer, dit is gevaarlijk en streng verboden (wet). Het is de (lokale) Overheid en Justitie/Politie die zijn/hun verantwoordelijkheid niet neemt/nemen.

Een kogelgeweer kun je niet altijd open knikken.

CiteerAan de auto's (dure 4 wheel drives) van de jagers te zien hebben ze best wel andere mogelijkheden om elders hun jachtpartijen te houden.

Is natuurlijk onzin, wat is nou het voordeel als ze ergens anders gaan jagen, en bovendien is het bijna overal even duur. En dat kun je zelf ook hetzelfde doen als je je er zo aan ergert.
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

teunvankessel

volgens mij heeft die man die vooraan loopt
wel zijn geweer geknikt,
maar waar zouden ze eigelijk op jagen ?
groet Teun
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

William


Kaja

Citeermaar waar zouden ze eigelijk op jagen ?
ik denk vooral op fazanten, houtduiven, wilde eenden en hazen...

Bobbeldies

Citeer
CiteerOp de film is duidelijk te zien dat achter, op de achtergrond, een jager loopt zonder geknikt geweer, dit is gevaarlijk en streng verboden (wet). Het is de (lokale) Overheid en Justitie/Politie die zijn/hun verantwoordelijkheid niet neemt/nemen.

Een kogelgeweer kun je niet altijd open knikken.

CiteerAan de auto's (dure 4 wheel drives) van de jagers te zien hebben ze best wel andere mogelijkheden om elders hun jachtpartijen te houden.

Is natuurlijk onzin, wat is nou het voordeel als ze ergens anders gaan jagen, en bovendien is het bijna overal even duur. En dat kun je zelf ook hetzelfde doen als je je er zo aan ergert.

......Nou ja een gebied als de maashorst heb je niet overal, en een recereatiegebied en vogelreservaat is geen jachtgebied lijkt mij of vindt jij van wel? Laat ze maar naar een schietclub gaan met kleiduiven of zoiets.

Thijs Fijen

Citeer......Nou ja een gebied als de maashorst heb je niet overal, en een recereatiegebied en vogelreservaat is geen jachtgebied lijkt mij of vindt jij van wel? Laat ze maar naar een schietclub gaan met kleiduiven of zoiets.
Kleiduiven schieten kost geld, dit brengt geld op!!

Grote kans dat ze namelijk de geschoten duiven/eenden/konijnen doorverkopen aan de horeca.

Thijs
Thijs Fijen

Tim de Boer

Citeer
Citeer......Nou ja een gebied als de maashorst heb je niet overal, en een recereatiegebied en vogelreservaat is geen jachtgebied lijkt mij of vindt jij van wel? Laat ze maar naar een schietclub gaan met kleiduiven of zoiets.
Kleiduiven schieten kost geld, dit brengt geld op!!

Grote kans dat ze namelijk de geschoten duiven/eenden/konijnen doorverkopen aan de horeca.

Thijs
Vaak worden ze wel doorverkocht aan een poelier ofzo inderdaad, maar je kunt vergeten dat ze er winst op maken!
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

carel

CiteerBovendien zitten/liggen in de Brobbelbies regelmatig vogelaars, goed gecamoufleerd, te wachten om een mooie foto te maken van een vogel

Daar ben ik er een van  :o  :o

CiteerHoe dan ook ik vind, en velen zullen het met mij eens zijn, dat je daar in de Brobbelbies niet moet jagen

Hier ben ik het wel mee eens

maar hard roepen dat zij illegaal bezig zijn kun je nu ook weer niet

CiteerOf Staatsbosbeheer haalt de omheining weg in de Brobbelbies en stopt met toezicht en onderhoud, of de Gemeente Landerd trekt de vergunningen in of past de jachtvergunningen aan:

Dat is een conflict tussen die twee
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

grunsven

#16
Het lijkt me dat je dit niet via de wet aan kunt pakken maar wel via andere middelen.
Ik kan me niet voorstellen dat de bevolking van Landerd het hier mee eens is. Direct en via de lokale media (huis aan huis blaadjes) kun je de gemeente onder druk zetten geen nieuwe vergunning te verlenen.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Bobbeldies

#17
Citeer
CiteerBovendien zitten/liggen in de Brobbelbies regelmatig vogelaars, goed gecamoufleerd, te wachten om een mooie foto te maken van een vogel

Daar ben ik er een van  :o  :o

CiteerHoe dan ook ik vind, en velen zullen het met mij eens zijn, dat je daar in de Brobbelbies niet moet jagen

Hier ben ik het wel mee eens

maar hard roepen dat zij illegaal bezig zijn kun je nu ook weer niet

CiteerOf Staatsbosbeheer haalt de omheining weg in de Brobbelbies en stopt met toezicht en onderhoud, of de Gemeente Landerd trekt de vergunningen in of past de jachtvergunningen aan:

Dat is een conflict tussen die twee
Beste mensen,

Men jaagde ook met hagelgeweren, en die zijn meestal dubbelloops, en daarmee mag je alleen in ongeknikte toestand mee rondlopen, op het moment dat je als jager wil schieten mag je wapen dichtknikken vervolgens richten en schieten op de vogel... Op de achtergrond van de film, helemaal achteraan, loopt wel degelijk een jager met zijn hagelgeweer in de aanslag, klaar om te vuren. Ik heb een korte film, maar als ooggetuige (ik heb ook ogen) heb ik gezien dat verschillende jagers rondliepen met hun geweren in "de aanslag", dus ongeknikt, en men richtte niet, dit is in strijd met de wet.

Inmiddels heb ik begrepen dat deze zaak bij diverse instanties ligt, justitie, AID en Gemeente Landerd etc... op initiatief van Staatsbosbeheer. Staatsbosbeheer is "niet zo blij" met de film heb ik begrepen, en keuren de jacht in het begrazingsgebied en vogelreservaat de Brobbelbies af. Het is aan de Gemeente Landerd om nog eens goed naar de jachtvergunningen te kijken en de voorwaarden  voor "de pacht van de jacht" in het deel van de Maashorst  welke valt onder hun gebied (Gemeente grenzen).

Overigens is mijn korte film een zelfdzame opname van Nederlandse jagers in actie in de Maashorst, waarschijnlijk de eerste keer dat dit per toeval is gefilmd, maar wel een klip en klaar keihard bewijs.

In begrazingsgebied en vogelreservaat  Brobbelbies wordt ook lokvoer gestrooid en in het schootsveld van het lokvoer zijn zitjes in bomen gemaakt door de jagers.

Bobbeldies

Beste mensen, natuurliefhebbers,

Met enige trots kan ik zeggen dat mijn "film" de nodige opschudding heeft veroorzaakt in de tweede kamer. Men wil nu de wet veranderen om de jacht in natuurgebieden te verbieden.  

Op mijn website is het heel druk geweest, ik kan alle ip-nummers zien. Veel en veel bezoek uit Den Haag, Gemeente Den Bosch/Oss, en zelfs uit buitenland is frequent naar de film gekeken.

Alom verbazing, ook internationaal, dat er nota bene in Nederland drijfjachten worden gehouden in natuurreservaten. Nederland, een land welke internationaal zo voorop loopt/wil lopen om "de natuur" te beschermen. Laten we het zo stellen. Ik kreeg een reactie uit Afrika, waar men zich afvraagt of men in Tanzania actie moet voeren tegen de Nederlandse overheid ter behoud van zeldzame nederlandse diersoorten (vogels) enzovoorts in nederlandse natuurreservaten.

De film staat nog enige tijd op mijn website op een andere pagina: http://www.rockymountainhorses.eu/index.ph...&id=12&Itemid=2

Film Drijfjacht Natuurgebied Maashorst/Vogelreservaat Brobbelbies

Vanuit mijn wijsgerige achtergrond heb ik getracht om een discussie te forceren. Om de hypocriete "overheid" in Nederland aan de kaak te stelllen. De oproep van Balkenende onlangs aan intellectuelen/denkers  om meer van zich te laten horen... voila Jan Pieter.... bij deze een klein voorbeeld, op je wenken bedien ik je....ik weet dat je dit leest... weet je nog? "rentmeesterschap?"  Stoere overheid, stoere politieke partijen, direct alles ruimen destijds, milieu hoog in het vaandel... vooral tijdens verkiezingen.... zelfs "captains of industry" bemoeien zich nu met "het milieu/natuur".  Awel, een land welke niet in staat is om een simpele drijfjacht in een natuurgebied/vogelreservaat  te verbieden/voorkomen...een dergelijk land maakt zich internationaal enorm belachelijk.....

Overigens zijn betrokken jagers "over hun toeren",  "stoer en met veel bombarie" houden ze nog immer drijfjachten in de Maashorst....  en geen brabantse politieman/vrouw te bekennen.... wat een zooitje...

Met vriendelijke groet,


Gert Jan de Groot, filosoof, natuurliefhebber
Wijchen