Rare dingen die je overkomen.

Gestart door KorHaan, augustus 20, 2011, 19:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

#210
Ja..., vandaag is het echt heet...

Nu met dat warme weer en die Vale Gieren herinner ik me opeens het volgende voorval: We reden in januari '14 door de binnenlanden van Senegal. Daar kan het echt loeiheet zijn en die dag gaf de buitenthermometer van de auto aan dat het 42˚ Celsius was. Aan het stuur Marius, een doorgewinterde Afrika-overlander en al heel wat gewend qua temperatuur. We stapten even uit om een groep Witruggieren te bekijken die zich tegoed deed aan een rotte ezel maar dat viel niet mee, je ziet bar weinig door je verrekijker met die zinderende hitte en pal in de zon staan gaf het gevoel dat je ter plekke stond te verdampen. We stapten vlug weer in en ik merkte op dat het vandaag toch wel echt heel erg heet was. Tot mijn verbazing beaamde Marius dit want die klaagt eigenlijk nooit over hitte. "Ja..., vandaag is het echt heet!" Een uurtje of wat verder valt me opeens op dat er een lampje brandde naast zijn stoel. "Wat is dat voor lampje wat daar brandt, Marius?"... "Oh shit, nee hè... dat is de stoelverwarming!"
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

dutchway

Groeten van Lia