Rare dingen die je overkomen.

Gestart door KorHaan, augustus 20, 2011, 19:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Leg dat maar eens uit...

Ik word thuis al een poosje geplaagd door vogelenzang die ik maar niet thuis kan brengen en het beestje zelf krijg ik maar niet te zien. Vannacht werd ik om 04:45 wakker en hoorde ik hem weer luid zingen en besloot ik op te staan om een geluidsopname te maken. Die was redelijk gelukt (bleek een Merel te zijn [de krolse kat van de buren deed ook leuk mee trouwens]) maar hij verplaatste zich van mijn achtertuin naar het parkje aan de voorkant van mijn huis zodat ik daar ook nog even ging proberen of ik geen betere recording kon maken. Op zondagochtend 05:15 uur, 2 uur voor zonsopkomst, stond ik dus naakt onder mijn badjas, met blote benen op mijn klompen, mijn warrige lange haar rechtop op mijn slaperige ongeschoren kop, geen id-card op zak, in het duister, op de stoep langs de openbare dubbelbaans weg, een fel lichtgevende Samsung Galaxy S3 met gestrekte arm boven mijn hoofd te houden (zie je het voor je?)... en jawel hoor... er passeerde een auto. Een politieauto dus, met twee verbaasd naar mij kijkende agenten erin. 50 meter verder trapten ze op de rem. Ik voelde de bui al hangen (leg dat maar eens uit) en vluchtte snel het huis in, deed de lichten uit en hield me muisstil. Ik hoorde de auto voor mijn huis stoppen en de agenten over het grind lopen in mijn voortuin. Ook hoorde ik nog even gerammel aan de poort naar achter maar die was op slot. Gelukkig hebben ze niet meer aangebeld en dropen ze af maar nou zit ik me dus af te vragen wat die kerels wel niet gedacht moeten hebben (en wat er in het verslag staat van hun nachtdienst...  B) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Het kan erger hoor. Ik zag eens midden in de nacht een buurman in zijn onderbroek luid schreeuwend bakstenen naar de al uren schreeuwende Nijlganzen staan gooien.

Herman van der Meer

Vincent Sanders

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 03, 2013, 13:06:41 PM
Leg dat maar eens uit...

Ik word thuis al een poosje geplaagd door vogelenzang die ik maar niet thuis kan brengen en het beestje zelf krijg ik maar niet te zien. Vannacht werd ik om 04:45 wakker en hoorde ik hem weer luid zingen en besloot ik op te staan om een geluidsopname te maken. Die was redelijk gelukt (bleek een Merel te zijn [de krolse kat van de buren deed ook leuk mee trouwens]) maar hij verplaatste zich van mijn achtertuin naar het parkje aan de voorkant van mijn huis zodat ik daar ook nog even ging proberen of ik geen betere recording kon maken. Op zondagochtend 05:15 uur, 2 uur voor zonsopkomst, stond ik dus naakt onder mijn badjas, met blote benen op mijn klompen, mijn warrige lange haar rechtop op mijn slaperige ongeschoren kop, geen id-card op zak, in het duister, op de stoep langs de openbare dubbelbaans weg, een fel lichtgevende Samsung Galaxy S3 met gestrekte arm boven mijn hoofd te houden (zie je het voor je?)... en jawel hoor... er passeerde een auto. Een politieauto dus, met twee verbaasd naar mij kijkende agenten erin. 50 meter verder trapten ze op de rem. Ik voelde de bui al hangen (leg dat maar eens uit) en vluchtte snel het huis in, deed de lichten uit en hield me muisstil. Ik hoorde de auto voor mijn huis stoppen en de agenten over het grind lopen in mijn voortuin. Ook hoorde ik nog even gerammel aan de poort naar achter maar die was op slot. Gelukkig hebben ze niet meer aangebeld en dropen ze af maar nou zit ik me dus af te vragen wat die kerels wel niet gedacht moeten hebben (en wat er in het verslag staat van hun nachtdienst...  B) ).

;D
Gr,
Vincent Sanders

Dirk van Opheusden

... Maar waarom gevlucht voor die brave dienders  :police: :police:? Je was toch niets illegaals aan het doen? Last van een slecht geweten Bart?...  :wacko:
Dirk van Opheusden

Margreet Kwh

Vanmorgen fietste ik door de wijk. De harde wind had allerlei bouwrommel en afval verplaatst. Ik zag een grote bol van plasticfolie aan komen rollen, maar fietste gewoon door en dacht eromheen te kunnen gaan. Maar de bol kwam onder mijn fiets en wikkelde zich om de as van mijn voorwiel.
Omdat ik niet meer kon remmen en de wind in de rug had, zeilde ik de weg op. Gelukkig was er op dat moment geen auto in de buurt.
Ik legde mijn fiets in de middenberm en bekeek de schade. Ik wikkelde het plastic los van mijn as en stopte het in de bak bij de bushalte, waar ik vlakbij was.
Een verbaasde busafwachter sprak me aan. Ik legde hem uit wat er gebeurd was. Hij had zich al afgevraagd waarom ik ineens de weg op zeilde.

Dat is al de tweede keer dat ik met wind op de fiets in Haarlem iets vreemds meemaak. De vorige keer kreeg ik keihard een plaat in mijn gezicht gewaaid, in het donker, in het centrum, bij de Turfmarkt. Toen was ik flink gewond in mijn gezicht, maar werd ik heel aardig opgevangen door een aantal passanten.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

augustvansteensel

Citaat van: Margreet Kwh op maart 25, 2013, 12:38:47 PM
Vanmorgen fietste ik door de wijk. De harde wind had allerlei bouwrommel en afval verplaatst. Ik zag een grote bol van plasticfolie aan komen rollen, maar fietste gewoon door en dacht eromheen te kunnen gaan. Maar de bol kwam onder mijn fiets en wikkelde zich om de as van mijn voorwiel.
Omdat ik niet meer kon remmen en de wind in de rug had, zeilde ik de weg op. Gelukkig was er op dat moment geen auto in de buurt.
Ik legde mijn fiets in de middenberm en bekeek de schade. Ik wikkelde het plastic los van mijn as en stopte het in de bak bij de bushalte, waar ik vlakbij was.
Een verbaasde busafwachter sprak me aan. Ik legde hem uit wat er gebeurd was. Hij had zich al afgevraagd waarom ik ineens de weg op zeilde.

Dat is al de tweede keer dat ik met wind op de fiets in Haarlem iets vreemds meemaak. De vorige keer kreeg ik keihard een plaat in mijn gezicht gewaaid, in het donker, in het centrum, bij de Turfmarkt. Toen was ik flink gewond in mijn gezicht, maar werd ik heel aardig opgevangen door een aantal passanten.
wat een wind he!
Gisteren fietste ik langs een bouwterein, kreeg ik een hoop zand in mijn gezicht!
Ik fietste bijna de sloot in!
Gelukkig ken ik het gebied goed, en wist ik dat ik supersnel moest remmen.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

arjan.kop

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens 'staande gehouden'. Toegegeven, een volwassen kerel in pak, met een baard die aan snoeien toe is en die met opgestroopte mouw een vieze plastic fles uit de sloot haalt is misschien niet echt een alledaagse verschijning.
Ik heb de politiemevrouw uitgelegd dat ik de plaatselijke kreeftenpopulatie in kaart breng en op de vraag of ze lekker zijn heb ik maar ontwijkend geantwoord. Dat waren ze overigens wel  O0

Violet (en Remco)

Buurvrouw vandaag: "We hadden een Coloradokever! Echt een grote kever, met hele harige poten."
Ik: "Echt waar? Hebben jullie hem nog?"
Buurvrouw: "Nee, hij zat binnen en mijn man heeft hem buiten in de planten gezet."
Ik: "Ooow... Volgende keer in een potje doen hoor! We zijn altijd benieuwd naar kevers!" (intussen denken dat het vast een gewone kever zou zijn, een Meikever of zo)

Kom ik vanmiddag thuis, staat er een potje met kleine gaatjes in het deksel. Kever was blijkbaar terug gevonden. In het potje zaten blaadjes en, jawel, een Meikever ;)

Enneh, de volgende keer dat ze weer een kever of zo vinden, zullen ze hem vast voor ons bewaren!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

dutchway

Groeten van Lia

Bart van Hoogstraten

Oh pardon...

Op een bewolkte dag op Corsica, afgelopen vakantie, zaten we in de buurt van Filitosa. Een beroemde archeologische site en we hadden nog niets "cultureels" gedaan, dus... Tijdens de rondwandeling over het terrein trok een kevertje op een bloem van een grote opuntiacactus mijn aandacht en ik zette hem op de plaat voor nadere determinatie thuis (to be done). Geen mens te zien, mijn vrouw liep al voorruit en ik stond in mijn eentje nog wat naar de opnames te kijken die ik gemaakt had toen ik in mijn ooghoek iemand zag op de plek waar ik net stond. Staat daar dus een kerel, zomaar uit het niets, voorovergebogen exact hetzelfde kevertje te fotograferen. Mijn verbazing was eigenlijk al totaal toen hij ook nog eens een knetterende scheet liet en zonder op te kijken meteen "oh pardon" eraan toevoegde. Ik droop verbouwereerd af en vermoed nu nog steeds dat ik het slachtoffer ben van een of andere prank-show op de Franse televisie...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert Heemskerk

Leuk verhaal Bart!

Misschien even de foto als bijlage plaatsen? (vd kever)
Verschijnt er ook nog een filmpje op you-tube binnenkort?  ;D

groeten Robert

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Robert Heemskerk op juli 31, 2013, 20:32:38 PM
Misschien even de foto als bijlage plaatsen? (vd kever)

Ik heb het druk en ben pas bij 10 juli met camera 1. De betreffende kever staat op camera 2 bij 22 juli... gaat nog even duren vrees ik!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

Even je prioriteiten stellen en de betreffende foto met voorrang klaar zetten   ;D

Geintje hoor, wij hebben ook achterstand...
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Robert Heemskerk op juli 31, 2013, 20:32:38 PM
Misschien even de foto als bijlage plaatsen? (vd kever)

Okay, okay... Ik heb de waarneming even voorrang gegeven. Het was een oliekever-spec.
Hij stond niet in mijn zeer beperkte veldgidsje voor op reis en noemde hem alvast de "loodskever" omdat ik hem heel vaak voor mijn auto had uitvliegen als ik langzaam reed.

Corsica is overigens een goed keverland  ;) (en insectenland in het algemeen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

Tortilla!

Een hoogtepunt vroeger, toen ik een jongetje was, was een weekendbezoek met de familie aan tante Mia in Oud-Turnhout. Ze woonde aan de rand van de bebouwing bij een vennengebied waar je eindeloos kon spelen en struinen. Parallel daaraan hadden we thuis een versleten wasmachine met een eigenaardig geluid waarop mijn vader op een gegeven moment opmerkte dat de machine "we-gaan-naar-tante-Mia-toe-we-gaan-naar-tante-Mia-toe..." zei. Ik hoorde dat vanaf toen ook maar ik werd er he-le-maal gek van. Ik ontvluchtte het huis zelfs als ie weer stond te "tante-mia-en". Die eigenschap ben ik altijd blijven houden maar ik heb dat nu met zangvogels als ik lang genoeg hetzelfde individu hoor. Plots hoor ik dan een woord in zijn lied en aansluitend rolt er dan een hele zin uit en hoor ik dat voortdurend. Meestal valt het mee maar soms...
Een paar jaar geleden had ik een Merel die zijn lied begon met de "Cucaracha". Dat viel nog wel mee omdat hij alleen het begin gebruikte (hij heette dan ook "La Cucaracha"). De Merel van dit jaar valt ook wel mee, die heet "I like your feet". Maar de Merel van de voorgaande 2 jaar dreef me gek en hij heette "I don't believe you". Zijn lied: "I don't believe youuu..., I don't believe youuu..., I don't believe you anymooore..., I don't get it!..., I don't get! it..., do you?..., do you?..., I don't believe youuu..., etc. etc. Ik moest zelfs de serredeuren sluiten om me te kunnen concentreren op mijn werk!
Ik had het al een poosje niet meer gehad maar afgelopen vakantie op Corsica zat er rondom mijn tent in Porto di Ota een vink die dol was op tortilla; "Ik ben heel erg dol op tortilla!... ik verlang ogenblikkelijk een broodje tortilla!..." etc. etc. De hele dag door hetzelfde en ik werd er knettergek van en ik was blij als ik van de camping wegging voor een stukje struinwerk en ik schoot bijna in een depressie als ik bij naderen van de tent weer "tortilla" hoorde. Niet dat ik om die reden van die camping vertrokken ben, zo erg is het nou ook weer niet, maar ik was wel opgelucht bij het vertrek.

Onlangs vernam ik van mijn broer dat hij helemaal knetter wordt van een vogeltje in zijn tuin wat de hele dag door "tietenkut..., tietenkut..." roept en dat hij maar niet kan ontdekken welk vogeltje dat doet (hij is vrijgezel overigens). Ik vermoed een pimpel- of koolmeesje (the two tone story) maar ik laat hem nog even puzzelen en geniet ondertussen van het feit dat ik niet de enige ben in de familie die het hinderlijke associatievermogen van mijn vader heeft geërfd...  :wacko:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 01, 2013, 19:58:42 PM
Tortilla!

Een hoogtepunt vroeger, toen ik een jongetje was, was een weekendbezoek met de familie aan tante Mia in Oud-Turnhout. Ze woonde aan de rand van de bebouwing bij een vennengebied waar je eindeloos kon spelen en struinen. Parallel daaraan hadden we thuis een versleten wasmachine met een eigenaardig geluid waarop mijn vader op een gegeven moment opmerkte dat de machine "we-gaan-naar-tante-Mia-toe-we-gaan-naar-tante-Mia-toe..." zei. Ik hoorde dat vanaf toen ook maar ik werd er he-le-maal gek van. Ik ontvluchtte het huis zelfs als ie weer stond te "tante-mia-en". Die eigenschap ben ik altijd blijven houden maar ik heb dat nu met zangvogels als ik lang genoeg hetzelfde individu hoor. Plots hoor ik dan een woord in zijn lied en aansluitend rolt er dan een hele zin uit en hoor ik dat voortdurend. Meestal valt het mee maar soms...
Een paar jaar geleden had ik een Merel die zijn lied begon met de "Cucaracha". Dat viel nog wel mee omdat hij alleen het begin gebruikte (hij heette dan ook "La Cucaracha"). De Merel van dit jaar valt ook wel mee, die heet "I like your feet". Maar de Merel van de voorgaande 2 jaar dreef me gek en hij heette "I don't believe you". Zijn lied: "I don't believe youuu..., I don't believe youuu..., I don't believe you anymooore..., I don't get it!..., I don't get! it..., do you?..., do you?..., I don't believe youuu..., etc. etc. Ik moest zelfs de serredeuren sluiten om me te kunnen concentreren op mijn werk!
Ik had het al een poosje niet meer gehad maar afgelopen vakantie op Corsica zat er rondom mijn tent in Porto di Ota een vink die dol was op tortilla; "Ik ben heel erg dol op tortilla!... ik verlang ogenblikkelijk een broodje tortilla!..." etc. etc. De hele dag door hetzelfde en ik werd er knettergek van en ik was blij als ik van de camping wegging voor een stukje struinwerk en ik schoot bijna in een depressie als ik bij naderen van de tent weer "tortilla" hoorde. Niet dat ik om die reden van die camping vertrokken ben, zo erg is het nou ook weer niet, maar ik was wel opgelucht bij het vertrek.

Onlangs vernam ik van mijn broer dat hij helemaal knetter wordt van een vogeltje in zijn tuin wat de hele dag door "tietenkut..., tietenkut..." roept en dat hij maar niet kan ontdekken welk vogeltje dat doet (hij is vrijgezel overigens). Ik vermoed een pimpel- of koolmeesje (the two tone story) maar ik laat hem nog even puzzelen en geniet ondertussen van het feit dat ik niet de enige ben in de familie die het hinderlijke associatievermogen van mijn vader heeft geërfd...  :wacko:

Geweldig om te lezen  ;D
Maarre, is je broer nu vrijgezel of het irritante vogeltje, of allebei?!
Pure nieuwsgierigheid!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

SlechtValk

Het blijft toch wel erg raar voelen om met een kijker onder de ene arm en een camera onder de ander, de duinen achter een naaktstrand uit te gaan kammen (op zoek naar vogels, vlinders en alles wat maar is)...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Robert Heemskerk

Citaat van: SlechtValk op augustus 02, 2013, 20:28:35 PM
Het blijft toch wel erg raar voelen om met een kijker onder de ene arm en een camera onder de ander, de duinen achter een naaktstrand uit te gaan kammen (op zoek naar vogels, vlinders en alles wat maar is)...

nu ben ik wel benieuwd.
naakt of gekleed? (met kijker en camera)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: SlechtValk op augustus 02, 2013, 20:28:35 PM
Het blijft toch wel erg raar voelen om met een kijker onder de ene arm en een camera onder de ander, de duinen achter een naaktstrand uit te gaan kammen (op zoek naar vogels, vlinders en alles wat maar is)...

Dat kan nog gekker -> Ik ontdekte een charmant natuurgebiedje ten noorden van een camping vlak boven Livorno waar ik met kiekert en camera in alle rust ongestoord wat liep te struinen toen ik aan het einde van het pad, de hoofdweg naderend, allerlei vage tissues en gebruikte condooms in de bosjes erlangs vond. En jawel er doken plots solitaire mannen uit de struiken op en ze waren nogal argwanend. Ik was midden in een homo-ontmoetingsplek beland en het sfeertje was plots vijandig (wat doet iemand met verrekijker en camera daar immers). Ik ben in versnelde pas maar doorgelopen naar de hoofdweg en daar het eerste het beste restaurantje ingedoken.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 03, 2013, 11:31:10 AM
Dat kan nog gekker -> Ik ontdekte een charmant natuurgebiedje ten noorden van een camping vlak boven Livorno waar ik met kiekert en camera in alle rust ongestoord wat liep te struinen toen ik aan het einde van het pad, de hoofdweg naderend, allerlei vage tissues en gebruikte condooms in de bosjes erlangs vond. En jawel er doken plots solitaire mannen uit de struiken op en ze waren nogal argwanend. Ik was midden in een homo-ontmoetingsplek beland en het sfeertje was plots vijandig (wat doet iemand met verrekijker en camera daar immers). Ik ben in versnelde pas maar doorgelopen naar de hoofdweg en daar het eerste het beste restaurantje ingedoken.
Nou zo veel gekker is dat dus niet... aangezien bij de meeste naaktstranden (tenzei er actief iets tegen gedaan is) vaak op een iets beschutter plekje altijd wel een homo ontmoetingsplek is... (ik dacht dat ik dat erbij gezet had, maar ik zie dat ik het vergeten was te vermelden ;) )
Een soortgelijke situatie had ik al eens eerder meegemaakt overigens... stel je voor met een groep van 8 mannen/jongens in diverse leeftijden van 15-30 zo'n beetje, omhangen met kijkers etc dwars door de homo ontmoetingsplek banjeren :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Bart van Hoogstraten

Tyrrheense Berghagedis

Bij mijn vorige bezoek aan Corsica (2010) passeerde ik tijdens een pittige bergwandeling bij de Colle Verde, over een stuk GR20 richting noord naar Vizzafone, een rotspartij bij een bruggetje waar een voor mij onbekende hagedissoort zat. Ik nam een foto van een exemplaar voor latere determinatie, vond uit dat het een zeldzame endeem was en kreeg er spijt van dat ik niet meer foto's genomen had. Ik had me deze keer dan ook voorgenomen om te proberen of ik die plek weer kon vinden voor wat meer foto's maar bij het startpunt (refuge San Petru de colle verde) aangekomen was het al in de middag (te heet) en bleken we allebei nog teveel last te hebben van onze klauterpartijen eerder in de restonicavallei. Ik heb toen aan de patron van de refuge maar gevraagd of het mogelijk was om daar als niet GR-20-ganger te overnachten (dat mocht maar niet in de cabins, alleen als we zelf voor een tent zorgden) en de "expeditie" verzet naar onze terugreis en doorgereden naar de volgende bestemming. Aldus 2 weken later de route van de terugreis anders gepland, er in de namiddag met veel moeite de tent opgezet (bij een temp. van meer dan 30˚ met de spullen 200 meter sjouwen over steile helling tussen auto en kampeerplek), eitjes gekookt, de tassen met proviand en apparatuur klaargemaakt, douchen met ijskoud water en voor de tent nog een beetje relaxen met een boek voordat we vroeg naar bed zouden gaan om de andere ochtend bij zonsopkomst aan de ploetertocht te kunnen beginnen (overdag was het er gewoon veel te heet voor). Hoor ik dus plots een ritsel bij de tent en zie twee exemplaren mijn kant opkomen! Twee vechtende jonge mannetjes die zo in de strijd opgingen dat ze me volledig negeerden en zelfs over mijn voet heen liepen. Blijken die beesten daar dus gewoon op het kampeerterreintje te zitten, 200 meter van de parkeerplaats!  :P Achteraf gezien een heleboel overbodige tijd, moeite en beslommeringen maar we hebben de tocht volgens planning toch maar gemaakt de andere ochtend: http://observado.org/waarneming/view/77901968
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Aan de prachtige verhalen van Bart kan ik natuurlijk niet tippen (misschien is het niet eens gek om ze eens te bundelen en proberen uit te brengen ;) als e-book/pdf ofzo :P ), maar afgelopen avond ben ik maar weer eens gaan Nachtzwaluwen luisteren/kijken op de Leusderheide. Aangekomen rond een uurtje of tien begon tien minuten later de eerste te roepen en langzaamaan werden het er meer.

Uiteindelijk kwam er één ons recht tegemoet vliegen en ging landde in een boom op een metertje of 10 afstand. Om uitgebreid door te roepen en daarna al vleugelklapperend weg te vliegen. Niet veel later kwamen er ineens twee van achter aangevlogen die op een afstand van zo ongeveer 5 meter naderde en om ons heen vlogen.

Hoewel best wel spannend, tot zo ver nog niet echt een verhaal voor dit topic... maar toen...

Kort na 11 uur besloot ik te vertrekken (degene die ik daar tegen was gekomen en waarmee ik had staan kijken was al even eerder vertrokken). In het pikke donker mijn weg proberen te vinden door het bos richting Zeist. Hoewel, het was zo goed als volle maan dus zo ontzettend donker was het nou ook weer niet... maar afijn. Aangezien ik het alles toch niet zo goed kon zien probeerde ik mijn lamp te verstellen zodat hij iets verder voor me scheen... en tot mijn schrik hoorde ik een {krak} en had ik de lamp (die nog wel aan twee draadjes bungelde) los in mijn hand.

Helaas had ik niet echt iets om hem vast te maken (note to self: neem altijd een stukje tauw/rol tape oid mee), dus als goed surviveler haal ik mijn riem uit mijn broek en bind hem daarmee vast... nu zakte mijn broek wel af, maar ik was toch alleen diep in een bos, dus wie zou dat nou zien... dacht ik...

OK zo goed en kwaad als het ging zocht ik mijn weg terug, de lamp die toch niet erg goed vast zat en daarom steeds de verkeerde kant op scheen afentoe bijstellend... zie ik op een gegeven moment in het donker een aantal lichtjes opdoemen... eerst denk ik nog dat het wat fietsers zijn in tegenovergestelde richting, maar daarvoor bleven ze te veel op één plaats, maar belangrijker bewogen ze nogal kris kras door elkaar...

Aangekomen bij de lichtjes bleek het een groep van zo'n 20 kinders van een jaartje of 10-15 te zijn die bezig waren met een dropping... sta je daar met je broek die van je kont zakt, met 20 zaklampjes op je gericht... leg dat maar eens uit aan de begeleiders :P. Ze vonden me wel heel stoer dat ik "helemaal alleen" in het donker door het bos durfde te fietsen.

Bij thuiskomst bleek ik zelfs nog twee vers-teken-lingen te hebben... gelukkig waren ze nog op zoek naar een mooi plekje om zich vast te bijten... maar nu jeukt wel alles :P

Al met al een spannend tochtje...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

vankeulen

Vorig jaar was ik aan het nachtvlinderen en wat was het een heerlijke avond met veel nachtvlinders op licht. Op een gegeven moment vloog er een vlinder langs mijn oor en door een reflex duw ik als het ware de vlinder in mijn oor........... Wat een belevenis!! Erg onprettig, de vlinder leefde nog, ondertussen ben ik 'stoer' doorgegaan met het determineren van vlinders. Toch voelde ik mij erg ongemakkelijk steeds dat harde gebrom van de vlinder in mijn oor. Na een uur ben ik toch maar naar huis gegaan en heb 's nachts om 2 uur de huisartsenpost gebeld. 'Goedenavond ik heb een nachtvlinder in mijn oor'.... Het viel even stil aan de andere kant van de lijn, 'Hoe weet u dat het een nachtvlinder is?' Was de vraag, ik antwoordde dat ik nachtvlinderonderzoek had gedaan en daarom dacht dat het om een nachtvlinder ging. Giet olie in uw oor en als dat niet helpt moet u maandag!!! (het was zaterdagavond) even bij uw huisarts langsgaan. Mijn 18 jarige zoon kwam tegen half drie thuis, hij goot zo goed en zo kwaad als het ging slaolie in mijn oor. Hierdoor hield het gebrom op en was de vlinder waarschijnlijk dood. De volgende dag rond 15.30 is het pas gelukt om de nachtvlinder uit mijn oor te halen! Het bleek, hoe ironisch een Haarbos te zijn.......

Groet Kees van Keulen

HPM

Citaat van: KorHaan op augustus 22, 2011, 15:05:03 PM
Citaat van: nielsyese op augustus 22, 2011, 13:15:42 PM

Ik ben een keer toen ik door de bossen aan het struinen was, een vrijend stelletje tegenkomen in een droge sloot. Keken die even raar zeg.. (en ik ook) ;D ;D

Haha!
Dat is me als jongetje van twaalf ook wel eens overkomen, ik was met een vriendje krieken aan het schieten op de hei, en we werden op dit tafereeltje getrakteerd. We zijn als een speer naar huis gehold om de verrekijker van zijn pa te halen. Daarna nog het hitsige wild kunnen observeren tot ze ons in de gaten kregen. Toen weer hollen. We holden wat af in die tijd, nu ik er over nadenk. Hahaha.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Zeurkalender van Peter van Straaten, 17 juni.
Twee jongetjes liggen in de bosjes te kijken. (Niet zichtbaar waar naar.)
"Wanneer gaan ze nu eindelijk neuken? Ik moet om zes uur thuis zijn."

Misschien keken ze wel naar de scène van vandaag.
Een in het hoge gras nauwelijks zichtbaar stelletje.
"Hoor je de Koekoek?"
Herman van der Meer

Violet (en Remco)

Vanavond waren we nachtvlinders aan het lokken met smeer. Langs een bospad met een breed fietspad waar ook auto's over kunnen rijden naar de verderop gelegen manege en woonhuis. Er stonden zo'n 10 auto's geparkeerd langs het pad, waar normaal geen auto staat op dat tijdstip.

In het donker zochten wij met zaklampen de boomstammen af, op zoek naar vlinders. Er kwam een auto aangereden, en hield bij ons stil. Het raampje ging open. Natuurlijk verwachtten we de vraag wat we aan het doen waren. Groot was onze verbazing dat de enige vraag was of wij wisten wat al die auto's daar deden. Wat wij daar deden was blijkbaar heel normaal  ;D
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

#208
Logica van een prijsvechter

Afgelopen februari boekte ik een enkele vlucht bij RyanAir naar Sevilla met een maximum gewicht op de ruimbagage van 15 kg. Blijk ik daar overheen te zitten met bijna 20 kg en ik moest € 50,- bijbetalen. Dat was dus een groter bedrag dan wat ik voor de vlucht zelf moest betalen! "U kunt nog overhevelen van uw ruimbagage naar uw handbagage meneer". Dat ging me dus niet lukken, het overgewicht zat in mijn boeken en die kreeg ik echt niet in mijn handbagage erbij. "En wat verandert dat bovendien aan mijn totaalgewicht, dat is toch hetzelfde dan?". "Zo zijn de regels nou eenmaal meneer...". En als ik van tevoren geboekt zou hebben op 20 kg? Wat dan? "Dan was uw ticket € 10,- duurder geweest maar dat kan nu niet meer". "U moet € 50,- bijbetalen of overhevelen naar uw handbagage totdat uw ruimbagage 15 kg is". Ik terug naar de inceckbalie voor aanpassing van mijn ticket en betaling van de € 50,- en stap ik door alle gedoe dus als laatste het toestel in. Komt de stewardess naar me toe: "We moeten uw handbagage helaas in het ruim opbergen meneer, alle opbergvakken zijn vol".
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jacob Molenaar

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 31, 2015, 07:54:51 AM
Logica van een prijsvechter

Afgelopen februari boekte ik een enkele vlucht bij RyanAir naar Sevilla met een maximum gewicht op de ruimbagage van 15 kg. Blijk ik daar overheen te zitten met bijna 20 kg en ik moest € 50,- bijbetalen. Dat was dus een groter bedrag dan wat ik voor de vlucht zelf moest betalen! "U kunt nog overhevelen van uw ruimbagage naar uw handbagage meneer". Dat ging me dus niet lukken, het overgewicht zat in mijn boeken en die kreeg ik echt niet in mijn handbagage erbij. "En wat verandert dat bovendien aan mijn totaalgewicht, dat is toch hetzelfde dan?". "Zo zijn de regels nou eenmaal meneer...". En als ik van tevoren geboekt zou hebben op 20 kg? Wat dan? "Dan was uw ticket € 10,- duurder geweest maar dat kan nu niet meer". "U moet € 50,- bijbetalen of overhevelen naar uw handbagage totdat uw ruimbagage 15 kg is". Ik terug naar de inceckbalie voor aanpassing van mijn ticket en betaling van de € 50,- en stap ik door alle gedoe dus als laatste het toestel in. Komt de stewardess naar me toe: "We moeten uw handbagage helaas in het ruim opbergen meneer, alle opbergvakken zijn vol".
LOL
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)