Hoofdmenu

bekerzwam

Gestart door jokeb, augustus 15, 2011, 21:00:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

jokeb

Ik heb nieuwe foto's gemaakt. Ik zie overigens dat ze op de computer nog steeds geel/oranje overkomen. Ik heb eerst met water gewerkt, vervolgens met Melzer, daarna met inkt (dat ging goed) en het vervolgens uitgewassen met water.
Hopelijk werpt het nieuw licht op de zaak.
groet,
Joke

Gulistan

Hallo Joke,
helaas kan ik in de foto's niet hetgeen  vinden, wat ik wou zien. De wel of niet aanwezige sporenornamentatie is helaas niet te zien, omdat op de foto gekleurd met inkt de weinige sporen helemaal aan de zijkant zitten.
Wat betreft het blauw kleuren van de asci weet ik het ook nog steeds niet, omdat de kleur zo oranje is van de microfoto's.  Ik blijf jouw vondst interessant vinden, en wil hem ook graag op naam brengen. Als je wilt mag je hem opsturen, dan kijk ik of ik eruit kom.
Groeten van Christiane

jokeb

#32
Dat zou ik wel leuk vinden. Kan ik de zwam die ik nu nog heb, vanaf zondag in de koelkast bewaard daarvoor gebruiken of is die te oud?
Mag ik dan ook je adres? Je kunt wanneer je die niet zo in het openbaar wilt zetten een persoonlijk berichtje sturen daarvoor of mijn email gebruiken. Joke.broersen.n apenstaartje gmail.com
groet,
Joke

xenion

Joke, ik heb je mailadres in je bovenstaande bericht even wat aangepast. Dit om te voorkomen dat je allerlei spam gaat krijgen.
(mailen kan overigens ook via het forum, op het envelopje onder een naam klikken)
Groeten,
Martin

jokeb

Na onderzocht te zijn door Christiane, Stip Helleman en Atte van de Berg blijkt deze bekerzwam een Kardinaalsbekerzwam - Peziza subisabellina te zijn. Al met al dus een erg leuke vonds en niet heel erg algemeen.
Iedereen heel erg bedankt voor alle hulp en tips.

groet
Joke
groet,
Joke

Ismael

 :duim: leuk! goed doorgezet, de aanhouder wint
Groeten Ismaƫl Wind

Dieter

Leuk, maar Joke, hoe zit het met je Meltzer?
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV