Hoofdmenu

KML naar XLS

Gestart door Jeroen Nagtegaal, augustus 14, 2011, 23:18:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Goedendag,

Weet iemand hoe je een een KML file om kan zetten naar een XLS bestand. Het gaat dan om een bestand in Google Earth (gemaakt in Google Maps) waarin vele plaatsmarkeringen een naam en toelichting hebben. Ik zou deze graag als XLS file hebben waarbij deze velden en de GPS coordinaten in een kolom staan. Dit om ook in de auto één overzicht te hebben van locaties waar Kokmeeuwen zitten en op voer reageren.

Dank!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 14, 2011, 23:18:15 PM
Goedendag,

Weet iemand hoe je een een KML file om kan zetten naar een XLS bestand. Het gaat dan om een bestand in Google Earth (gemaakt in Google Maps) waarin vele plaatsmarkeringen een naam en toelichting hebben. Ik zou deze graag als XLS file hebben waarbij deze velden en de GPS coordinaten in een kolom staan. Dit om ook in de auto één overzicht te hebben van locaties waar Kokmeeuwen zitten en op voer reageren.

Dank!

Google eens naar 'KML to CSV'. Een CSV kan je in Excel of Open Office/Libre Office importeren.

Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Uiteraard al in google gezocht, daarbij kreeg ik echter een nagenoeg leeg bestand... In elk geval zonder de gegevens per plaatsmarkering.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com