Buizerd?

Gestart door hanso, augustus 12, 2011, 14:36:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

hanso

Vanochtend deze vogel gezien bij Lentevreugd, ik vermoed gewoon een buizerd, maar voor ik 'm invoer wilde ik het even checken: zo donker met alleen een witte kop heb ik ze namelijk nog niet gezien ?! Dank, Hans

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hanso

Ik wel  ;) (sorry, was ze even vergeten toe te voegen, nu staan ze erbij !) Hans

Folkert Jan

Het is inderdaad geen buizerd.

Als je wil weten wat het is kan ik het je zeggen, maar misschien wil je het eerst zelf opzoeken?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hanso

#4
Tja, ik heb natuurlijk al gezocht, zou ook een juveniele bruine Kiekendief kunnen zijn ?!

Rikstar

 :duim:    heel goed

Citaat van: hanso op augustus 12, 2011, 14:46:59 PM
Tja, ik heb natuurlijk al gezocht, zou ook een juveniele bruine Kiekendief kunnen zijn ?!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Citaat van: Rikstar op augustus 12, 2011, 15:51:02 PM
:duim:    heel goed

Citaat van: hanso op augustus 12, 2011, 14:46:59 PM
Tja, ik heb natuurlijk al gezocht, zou ook een juveniele bruine Kiekendief kunnen zijn ?!

Misschien wel in Vlietland uitgevlogen.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Kun je op basis van deze foto's wel met zekerheid zeggen dat het een juveniel is?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Egaal bruin verenkleed, geen zichtbare beschadigingen of rui, beperkt geel op kop en schouders; lijkt me een 1kj.
Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Ik geloof het natuurlijk graag, maar in de ANWB-gids lees ik 'Vrouwtjes zeer variabel, vele zo donker als juv.' En ik vraag me af of je met deze fotootjes de kwaliteit van het verenkleed wel goed kunt beoordelen. Vandaar mijn vraag. Maar er zitten geen hele grote gaten in inderdaad.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015