Hoofdmenu

Duindoorn?

Gestart door wouterbosgra, augustus 09, 2011, 22:57:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Hier kon ik geen chocola van maken. Eerste indruk van afstand: Duindoorn. Dichterbij neigde ik naar wilg omdat ik geen stekels kon vinden. Later toch enkele stekels gevonden, maar niet vergelijkbaar met de krengen die ik uit mijn hele lichaam moet verwijderen na een dagje duinen. Roept u maar  ;D

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/56140124
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2011-08-09 Almere - Kievitsweg / Vinkweg
Foto's:

bij voorbaat dank Wouter Bosgra

HPM

Ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Ik ben wel vaker opslag tegengekomen met nauwelijks doorns, maar deze zijn wel erg fors.

Herman van der Meer

gertjanvannoord

doet idd denken aan duindoorn. Maar is het geen rare plek? Staan er meer in die omgeving?
Gertjan van Noord

HPM

Citaat van: gertjanvannoord op augustus 10, 2011, 00:56:38 AM
doet idd denken aan duindoorn. Maar is het geen rare plek? Staan er meer in die omgeving?

Er staat in iedere geval ook Duinriet en Grote zandkool.
Herman van der Meer

wouterbosgra

Citaat van: gertjanvannoord op augustus 10, 2011, 00:56:38 AM

http://waarneming.nl/soort/maps/6869?from=2010-08-10&to=2011-08-10

ja dus

een beetje rare plek is het natuurlijk wel. maar aan de andere kant: het is een enorme opgespoten zandvlakte waar volgens mij ooit een bedrijvenpark oid moet gaan komen. Er zaten nogal wat schelpen in het zand, dus ik kan me prima voorstellen dat daar wat zaadjes zijn meegekomen ofzo.

Pieter Stolwijk

Ik kan het niet zien, maar is er aan Elaeagnos gedacht?
Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

wouterbosgra

Citaat van: Pieter Stolwijk op augustus 10, 2011, 13:37:01 PM

in ieder geval niet door mij. ik had er zelfs nog nooit van gehoord. maar heeft die ook stekels?

Pieter Stolwijk

Heeft geen stekels, maar was dat niet het probleem?

wouterbosgra

Nou dit ding had extreem weinig stekels, maar na enig zoeken kwam ik ze wel hier en daar tegen. Volgens mij waren het trouwens geen stekels maar takdoorns ofzo. Maar als ik je goed begrijp is het daarmee dus inderdaad 100% duindoorn, toch?

HPM

Citaat van: Pieter Stolwijk op augustus 10, 2011, 13:37:01 PM

Door mij is er wel even aan Elaeagnus gedacht maar het lijkt me toch echt Hippophae.

Herman van der Meer

Pieter Stolwijk

Stekels, dan geen Elaeagnos.