pieper of leeuwerik

Gestart door arnoniehof, augustus 09, 2011, 18:42:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

in duinen Texel, vind de rugtekening nogal grof voor pieper
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

baskok

Lijkt mij eerder een rietgors, ik zie namelijk een lichte baardstreep. Misschien dat iemand dit kan bevestigen.

arnoniehof

Lijkt me niet echt een rietgors vanwege de locatie, geen riet in de weide omgeving te bekennen,
was in de duinen in de grasgedeeltes
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

HPM

Citaat van: arnoniehof op augustus 09, 2011, 18:53:17 PM
Lijkt me niet echt een rietgors vanwege de locatie, geen riet in de weide omgeving te bekennen,
was in de duinen in de grasgedeeltes

Welke gors zou het dan moeten zijn?
Herman van der Meer

arnoniehof

is toch geen gors, snavel is toch niet dik genoeg??
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me ook geen Gors. Eerder Pieper.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

arnoniehof

dan vermoed ik toch een graspieper, komt daar wel meer voor.
iemand anders nog een andere suggestie?
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Oenanthe

Die baardstreep is een strootje dus dat telt niet. De rugtekening is wel erg uitgesproken maar toch denk ik dat het een graspieper is.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankmeer

Ik ga mee met Graspieper. En Rietgorzen zitten echt niet alleen bij riet, maar zijn ook aan te treffen op bijv. heide en in duinen.
Frank van der Meer

arnoniehof

oke dat wist ik dan niet dat ze ook op duinen en heide voorkomen. Had ze daar alleen nog nooit gezien
dus vandaar mijn gedachte
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper