zweef

Gestart door redjered23, augustus 09, 2011, 14:32:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

later toen ik de foto's zag, kon ik er geen soep van maken, het gedroeg zich iig als roofvogel.
Alvast bedankt voor jullie ideeën
Gr René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

ahjoon

Lijkt mij een 2KJ Boomvalk.
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

gert95

juv. Buizerd denk ik...
groeten Gert,

Guus Peterse

Dan geloof ik toch meer in Arjans boomvalk.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Nee Gert, ik vrees dat je er naast zit, en wel op zoveel punten dat je ik je toch eerst zou willen adviseren een vogelboek te pakken en de plaatjes van beide soorten te bekijken, voordat ik zelf de moeite neem om het uit te leggen. Sorry daarvoor. Een Boomvalk, zoals Arjan al aangeeft.
Groeten,

Bram ter Keurs

redjered23

#5
ok jongens, bedankt
Geef toe: hij heeft een rare contour, waarschijnlijk aan het ververen?

Gr. Rene

P.S. in mijn anwb boekje staat niets over 2e kj, waar hebben jullie dat vandaan btw.
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Jarinka

2e kj betekent tweede kalenderjaar. Een 1kj vogel is dit jaar uit het ei gekropen, een 2kj vogel vorig jaar, enzovoort. Met kalenderjaren druk je de leeftijd uit, terwijl 'juveniel' een aanduiding van een kleed is (nl. het eerste kleed waarin een jonge vogel vliegvlug wordt).
Groeten, Jarinka Heijink

gert95

Citaat van: BramtK op augustus 09, 2011, 23:05:25 PM
Nee Gert, ik vrees dat je er naast zit, en wel op zoveel punten dat je ik je toch eerst zou willen adviseren een vogelboek te pakken en de plaatjes van beide soorten te bekijken, voordat ik zelf de moeite neem om het uit te leggen. Sorry daarvoor. Een Boomvalk, zoals Arjan al aangeeft.

Oke, bij nader inzien heb je gelijk,, heb hem vanaf mn mobiel gekeken zonder vogelgids,, excuses daarvoor..
groeten Gert,

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

redjered23

sorry ik was te kort door de bocht, ik wist wel dat 2 kj 2e kalenderjaar was, en die staat er bij mij ook in bij de bruine kiek en dergelijke , maar niet bij de boomvalk, vandaar mijn vraag.

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)