Hoofdmenu

diverse juv. meeuwen

Gestart door eline1234, november 04, 2006, 18:54:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

eline1234

het blijft toch moeilijk, maar ze zeggen: oefening baart kunst, dus ik ben me er toch aan gaan wagen (wat wil je als je in westkapelle woont ;) )
hieronder een aantal afbeeldingen van juv. meeuwen (vanmiddag geschoten).
bij de eerste dacht ik aan juv. zilver maar zoals gezegd: het zijn zowat mijn eerste dus best kans dat ik er finaal naast zit...
Eline

eline1234

#1
deze is helaas koploos (op de foto dan), ik dacht door de donkere kleur en de ongekartelde vleugelranden aan juv. kleine mantel maar die hebben toch geen lichte handpentoppen?
Eline

eline1234

deze vond ik helemaal moeilijk, lichte kop, geen witte handpentoppen, ik kwam uit bij of een variabele zilver, of een geelpoot, maar dat laatste is waarschijnlijk vooral wishful thinking...
Eline

Jos Welbedacht

Poging:
Zilvermeeuw
Kleine Mantelmeeuw
Kleine Mantelmeeuw  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

theomuusse

De eerste foto laat een 2e jaars vogel zien, een 2e winterkleed.
Het is geen juveniel omdat oa de buitenste handpennen groeien naar de 2e generatie.
De prachtige tekening op de nieuwe dekveren, de late rui, de rug nog zonder grijs doet sterk vermoeden dat het hier om een noordelijke vogel gaat, de argentatus.
Dus Zilvermeeuw, L a argentatus.

De 2e foto is van een juveniel; de mooie donkere tertials met rechte rand leiden naar kleine mantelmeeuw.
Gezien de versheid van de veren en de beperkte rui is ook dit een noordelijk ding, de Kleine Mantelmeeuw L f intermedius.

De 3e foto is gelukkig gewoon een Hollandse Zilvermeeuw.

Groeten en Succes!

Theo

eline1234

oke, dan zat ik er toch niet ver naast  :D dat verhaal van tweedejaars meeuwen daar ben ik nog niet helemaal bekend mee, moet ik toch nog eens wat van op gaan zoeken...

bedankt in ieder geval!
Eline