Hoofdmenu

roze brem

Gestart door argusoog, augustus 06, 2011, 20:01:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Kan deze niet vinden, lijkt een soort roze (stekel)brem. Meerdere exemplaren in een bloemenwei bij de St.-Pietersberg. Misschien wel aangeplant?
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

brambonius

al bij kattendoorn gekeken?
Bram

argusoog

Straal overheen gekeken, Bram. Staat wel in 2 van m'n 5 boekjes  :rolleye: . Hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

Hinko

De onderste (3e) foto lijkt me Meidoorn. Ononis repens heeft overigens nog een sterk gelijkende ondersoort; Ononis repens subsp. repens (Kruipend stalkruid). De plant op de foto lijkt me idd Ononis repens subsp. spinosa (Kattendoorn) vanwege de duidelijke stekels. Kruipend stalkruid mag overigens ook stekels hebben. Voor determinerende kenmerken; zie Heukels flora
mvgr, Hinko

argusoog

CiteerDe onderste (3e) foto lijkt me Meidoorn

Ik heb (uiteraard) gedacht een tak van dezelfde plant op de foto te zetten, maar het valt me nu ook wel op. Misschien een uitschieter vanuit het Kattendoornstruikje? In ieder geval bedankt voor de verdere toelichting!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Citaat van: argusoog op augustus 07, 2011, 11:15:20 AM
CiteerDe onderste (3e) foto lijkt me Meidoorn

Ik heb (uiteraard) gedacht een tak van dezelfde plant op de foto te zetten, maar het valt me nu ook wel op. Misschien een uitschieter vanuit het Kattendoornstruikje? In ieder geval bedankt voor de verdere toelichting!

Nee, het is absoluut geen tak van de Kattendoorn maar van een Meidoorn, zoals gemakkelijk aan o.a. het blad te zien is.

Herman van der Meer