welk larfje/rups???

Gestart door jeanette, augustus 06, 2011, 19:11:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeanette

Echt geen idee of ik  de goede rubriek zit, maar ik probeer het gewoon maar.
Dit larfje?rupsje? vond ik gisteren als bijvangst op een foto waarop ik de nimf van een Trollius luridus fotografeerde, die het waarschijnlijk als zijn/haar maaltijd zag. Ik zou het heel erg fijn vinden  te weten om wat voor beestje het hier gaat. Bvd.

Arp

Hoi Jeanette,

Het topic is al wat ouder, maar ik kreeg net bericht van Ingrid Altmann hierover: Zij denkt dat als de boom waar je deze aan zag een Els is (Alnus) dat de larve dan van de Bladwesp Platycampus luridiventris zou moeten zijn. Weet je nog wat voor boom het was?

Ik verplaats het topic even naar het wespenforum :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jeanette

Wat goed Arp!! Ben ik heel blij mee, en ik ben  er vrijwel zeker van dat het een  Els is geweest.
http://www.bioimages.org.uk/html/r162734.htm
hartelijk dank!

jeanette

Vond nog de foto  waarvan ik de uitsnede had gemaakt  en is zeker  op het blad van een Els.

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jeanette

#5
Arp, heb geprobeerd hem onder Wespen te plaatsen, maar hij is onbekend. Althans, ik krijg hem niet ingevoerd. Doe ik iets fout of moet hij  in een andere rubriek? groet, jeanette

Arp

Hoi Jeanette,

Lijkt erop dat deze nog niet in de soortenlijst van wrn stond. Heb de soort even aangebraagd. Zal binnenkort wel aangemaakt worden dan ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

#7
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jeanette

en met dank aan Arp! Hij/zij is inmiddels ingevoerd.

Arp

Hoi Jeanette,

Zou je bij de waarneming nog een link naar dit forumonderwerp willen toevoegen? In het menu in de rechterkantlijn vind je daarvoor de optie "Externe link toevoegen" of iets dergelijks :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jeanette

Natuurlijk  Arp; en  het is nog gelukt ook!

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

Arp

Kijk dat ziet de mens graag :)

Moet er zelf ook nog ergens eentje hebben - diep weggestopt tussen de ongedetermineerde rupsen - zal voor een andere keer zijn ben ik bang, maar nu herken ik het ding tenminste  :lol:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)