Waarneming Wilde kat

Gestart door ducheineWim, augustus 02, 2011, 22:50:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

ducheineWim

Een waarneming van een wilde kat in nederland met de vraag/discussie of de kleur van de onderkant van de poot als geheel zwart een teken is dat het GEEN wilde kat is.  Op waarneming.ander landen staat een melding van een waarneming van een wilde kat met foto's waarop de geheel zwarte voetzolen duidelijk te zien zijn (volgens mij waarneming op 24 juli in Bourgondie/Frankrijk) die is goedgekeurd. Volgens mij goed gelijkende foto's. Wel een wilde kat dus. De waarnemer in Ned. wenste geen mail te ontvangen dus maar via deze weg. Hoop dat het overkomt.
Gezien Maurice???

Groeten.

Wim

Wim Ducheine

Annelies Koopman

De waarneming van de wilde kat van begin augustus is volgens mij een Noorse boskat.
Oftewel een gefokte raskat. Jammer voor de eigenaar, het zijn prijzige beestjes!

maurice.lahaye

De 'wilde' kat is inmiddels opgeraapt en het blijkt een huiskat. Het kenmerk van de voetzolen kende ik niet en laat ik voor rekening van mijn mede-admins. Overigens doe ik Observado er niet 'even bij', dus ook over die waarnemingen heb ik geen oordeel. Kortom, ik veeg mijn straatje schoon ;-)! Jammer genoeg heb ik niet voldoende tijd om overal achteraan te gaan, maar bedankt voor de opmerkzaamheid!

Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

ducheineWim

Graag gedaan. Het zou wel interessant zijn om zeker te weten of de kleur van de voetzolen een duidelijk kenmerk is. Dan had de gevaarlijke actie op de snelweg om de kat op te halen in elk geval niet nodig geweest, want de kleur van de voetzolen was goed te zien. Al met al toch een leuk geval geweest.

Groet.

Wim
Wim Ducheine

Rene Janssen

Dag Wim,

Daarnaast is de staart is de streep die bovenop de staart loopt een goed NEE- kenmerk voor wilde kat. En die was niet goed te zien vanaf de vluchtstrook.

De foto waar je naar verwijst (ik denk deze: http://observado.org/fotonew/0/2412660.jpg) laat zien dat de achterpoten niet geheel zwart zijn, maar enkel het voorstel deel zwart is.

Al bij al... jammer van het Twentse beest; een wilde kat had leuk geweest voor de verspreidingskaart in Nederland. Het blijft vooralsnog steken op Zuid-Limburg aan wilde dieren (en niet ingevoerd...).



René
René Janssen

Rene Janssen

PS: Volgens mij is die waarneming in Observado automatisch gevalideerd... :rolleye: :rolleye: :rolleye:
René Janssen