openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Obsmapp instellingen lokatie instellingen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Remon

Ja dat is die Locus map directory die er volgens Alex niks mee te maken heeft  :huh:

Alex Kwak

Citaat van: Remon op december 09, 2014, 20:33:02 PM
Alle kaarten staan in de map obsmapp/osm, al 3x gecheckt.

Zoals je al aangaf heeft je toestel twee 'externe kaarten'. 99.9% kans dat je kaarten in de ene map staan, terwijl je bij de gebruikers-instellingen (helemaal onderaan) bij "geheugenkaart" de andere hebt geselecteerd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Remon op december 09, 2014, 21:51:26 PM
Ja dat is die Locus map directory die er volgens Alex niks mee te maken heeft  :huh:

Precies Locus IS GEEN osm
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

Citaat van: Alex Kwak op december 09, 2014, 21:56:15 PM

Zoals je al aangaf heeft je toestel twee 'externe kaarten'. 99.9% kans dat je kaarten in de ene map staan, terwijl je bij de gebruikers-instellingen (helemaal onderaan) bij "geheugenkaart" de andere hebt geselecteerd.

Ah nu heb ik hem, die verwijsoptie was ik naar op zoek! Ik dacht dat ik die bij locatie instellingen moest vinden.... maar bij gebruikers-instellingen dus. Hij doet het nu, muchas gracias!!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Joop Scheijbeler

Is het mogelijk om een kaart van Hong Kong te krijgen, voor Obsmapp

Alex Kwak

Citaat van: Joop Scheijbeler op februari 10, 2015, 21:42:53 PM
Is het mogelijk om een kaart van Hong Kong te krijgen, voor Obsmapp

Je hebt een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Joop Scheijbeler

#458
PM is verzonden

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kees de Jager

#460
Zou je een kaart van Marokko kunnen maken ?

Alvast bedankt.


Heb hem ondertussen gevonden op:
http://download.fumuga.com/mapsforge-maps/africa/

Groet,
Kees

Alex Kwak

Bedankt voor de link, ik zal 'm toevoegen aan de begin-post.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Je kan nu heel eenvoudig zelf kaarten maken via deze link:
http://extract.bbbike.org/

1) Kies als formaat "Mapsforge OSM".
2) Geef een gebied aan door op de "here" knop te klikken. Klik op "add points to polygon" en daarna op het gebied om het gebied aan te passen
3) Geef het gebied een naam
4) Voer je e-mail-adres in
4) Klik op "Extract", en je krijgt een half uurtje later een mailtje met de downloadlink.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Wow!
Een klein nadeel: 400 mb is de max voor Mapsforge OSM files..
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op maart 29, 2015, 17:35:24 PM
Wow!
Een klein nadeel: 400 mb is de max voor Mapsforge OSM files..

Maar de grote gebieden zijn over het algemeen wel elders te vinden. Nu kan je heel makkelijk heel specifiek een gebiedje downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jva

Alex,

Ik navolging van Remon krijg ik het nu ook niet voor elkaar om een kaart te installeren. Ik gebruik nu voor de eerste keer de downloadoptie in Obsmapp waar ik voorheen de kaarten via de pc downloade en handmatig op mijn Samsung smartphone zette. Wellicht heeft het hiermee van doen? Ik kan de gedownloade kaart nergens op mijn telefoon vinden. Ik heb maar 1 externe sd erin en m.i. staat bij zowel locatie-stellingen en gebruikersinstellingen een juiste verwijzing gegeven. Na download zie ik wel de kaartnaam bij locatie-instellingen genoemd staan, echter vind ik deze niet terug op het sd geheugen. Er valt verder ook niets te kiezen (er staat nu enkel een NL-map in). Alvast bedankt voor de reactie.
Jelle

Alex Kwak

Ik probeer hier vandaag of morgen naar te kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

bramvogels

Wij zijn binnenkort naar Australië. Ik heb deze kaart gedownload, maar deze is 1,3 GB en daarvoor is het intern geheugen van mijn telefoon te klein. Op de tweede link van de eerste pagina voor het downloaden van kaarten staat ook een kaart van Australië maar die is maar 117 MB, lijkt mij een beetje klein voor zo'n groot land. Op welke wijze krijg ik toch de kaart van Australië of toch zeker Queensland en New South Wales op mijn telefoon. Linken naar mijn extern geheugen lukt me niet. Ik kan ongeveer zo'n 700 mb vrijkrijgen denk ik als ik de andere OSM-kaarten eraf gooi.

Alex Kwak

Citaat van: bramvogels op juni 29, 2015, 21:42:09 PM
Wij zijn binnenkort naar Australië. Ik heb deze kaart gedownload, maar deze is 1,3 GB en daarvoor is het intern geheugen van mijn telefoon te klein. Op de tweede link van de eerste pagina voor het downloaden van kaarten staat ook een kaart van Australië maar die is maar 117 MB, lijkt mij een beetje klein voor zo'n groot land. Op welke wijze krijg ik toch de kaart van Australië of toch zeker Queensland en New South Wales op mijn telefoon. Linken naar mijn extern geheugen lukt me niet. Ik kan ongeveer zo'n 700 mb vrijkrijgen denk ik als ik de andere OSM-kaarten eraf gooi.

Gebruik dit eens: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=157429.msg1772932#msg1772932
En bedenk wel dat Australie heel groo is, maar het wegennet heel beperkt. Vandaar dat de kaart relatief klein is. Die 100-200Mb lijkt me reeel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

bramvogels

Alex bedankt voor de info. Ik heb de link geprobeerd en mijn twee gebieden die ik wou hebben afgebakend. Ik krijg echter geen mails aan om de bestanden te downloaden... ondertussen toch 24 uur gewacht. Dat is jammer want lijkt een leuk programma voor eender waar ter wereld, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Verder is er een groot verschil op de downloadlinks die in de eerste post staan van dit topic tussen Australië (+/117 MB) en Australië-Oceanie (+/- 1,3 GB). Komt dat doordat in het ander ook alle eilanden in de ruime omtrek opgenomen zijn? Kan ik ergens bekijken hoe de kaart van 117 MB eruit ziet op mijn laptop? Indien die van 117MB volstaat is mijn probleem meteen opgelost.

hiskodevries

Bram kun je toch zelf testen. Zet de kleinste kaart in obsmapp. Ga naar instellingen lokatie instellingen. Voer een set coordinaten i  die in Australië vallen en roep de kaart op
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

Citaat van: marijn op juni 11, 2012, 18:44:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 03, 2012, 21:46:12 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 22, 2012, 08:14:18 AM
Citaat van: marijn op mei 21, 2012, 23:28:47 PM
Ik ben enigszins dringend op zoek naar een werkende kaart van Wit-Rusland (Belarus).
De versie op http://download.mapsforge.org/maps/europe/ lijkt 't niet te doen in ObsMapp (wel in Locus), en op http://download.mapsforge.org/maps/0.2.4-archive/europe/ staat ie niet...
Wat nu?

Ik zal proberen 'm vanavond op deze site te zetten.
Werkende kaart van Wit-Rusland (Belarus) is niet down te loaden via Obsmapp?

Excuses voor de vertraging, maar hij staat er op. Zie eerste post van deze thread.

Bedankt nog! Helaas kwam het te laat om nog ter plaatse te gebruiken. Hij is dus voor de volgende gelukkige reiziger :)

falco

Via obsmapp probeer ik kaarten te downloaden, maar Frankrijk en Andorra kan ik niet vinden. Iemand die weet waar ik ze kan vinden?


Gr.


Ies
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

Thijs Fijen

Eerste link eerste post van dit topic ;)
Thijs Fijen

falco

Dankje. Die had ik idd al gedownload, maar ik krijg dan alleen maar rare tekentjes te zien.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

Alex Kwak

Citaat van: falco op augustus 03, 2015, 12:17:28 PM
Dankje. Die had ik idd al gedownload, maar ik krijg dan alleen maar rare tekentjes te zien.

Je moet er dan ook niets anders mee doen dan in de juiste directory voor ObsMapp zetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Datura

Ik heb een probleem bij het op mijn telefoon krijgen van de OSM-kaarten van Zwitserland, graag hulp :-)
- Een tijdje geleden heb ik de OSM-kaarten van Nederland via obsmapp gedownload, werkt super  :) , nu wilde ik ook de OSM kaarten van Zwitserland erop zetten (volgende week op vakantie), niet beschikbaar in Obsmapp, maar met dit topic erbij zou het moeten lukken (dacht ik...).
Dus heb ik: - de Zwitserse OSM-kaarten gedownload op mijn PC via de eerste link in het 1e bericht in dit topic.
- Mijn telefoon aan mijn computer gehangen, helaas herkent de verkenner hem dan niet als apart schijfstation, maar alleen als camera, handig om foto's eraf te halen, maar hiervoor niet handig.
- Dus heb ik zojuist mijn telefoon opengewerkt, microsd-kaartje eruit en in mijn PC geplugd in de veronderstelling dat ik daar een map zou vinden waar ik de zwitserse OSM kaarten in kan zetten (en waar dus al een nederlandse in moet staan als ik het goed heb), helaas... Alle directories afgezocht, niks gevonden.

Dus heeft iemand een oplossing (misschien is de simpelste oplossing voor nu, de kaarten downloadable maken vanuit Obsmapp?)?

Alvast dank!

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Alex Kwak

Plaats de kaart op een makkelijk te onthouden plek op de sd-kaart, bijvoorbeeld in /mijnkaarten
Plaats de sd-kaart terug in het toestel.
Nu moet je de naam van de sd-kaart weten. Doe dat door bijvoorbeeld ES File Explorer te installeren. Ga daarmee helemaal naar het hoogste nivo van de directory-structuur. Zoek daarna (meestal) vanaf 'storage' naar de sd-kaart en dan naar de plek waar je de kaart opgeslagen hebt. Onthoud het volledige pad. dat zal iets zijn als /storage/sdcard1/mijnkaarten
Dat pad kan je invoeren in ObsMapp bij Instellingen -> Locatie-instellingen -> Map-directory
Nu zal ObsMapp je nieuwe kaart ook vinden.

met dank aan Google voor deze omslachtige manier  :-\
zie ook: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1364313#msg1364313
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Datura

Voor elkaar (en meteen maar een aantal andere landen erop gezet)! Super, dank!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!