openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 27, 2014, 15:56:56 PM
Citaat van: brouwerlent op augustus 27, 2014, 13:48:19 PM
Beste mensen

Is het mogelijk om een kaart van Costa Rica te krijgen (voor mijn vakantie)?
En moet ik voor de vogels van Costa Rica voor Obsmapp zowel de vogels van Noord- als Zuid-Amerika downloaden? Of is er ergens ook al een lijst voor Costa Rica zelf?

Met vriendelijke groet

Peter Brouwer
Peter, een checklist voor costa rica kun je NU downloaden vanuit obsmapp

meneer Overtoom  :lol:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

brouwerlent


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jameijer

klopt het dat er geen volledige kaart van Duitsland is?
Ik heb ook net de deelkaart  van Bayern gedownload en op de sd-card van de telefoon gezet. Maar ik kan deze kaart niet selecteren in obsmapp.

Alex Kwak

Citaat van: jameijer op november 03, 2014, 11:20:06 AM
klopt het dat er geen volledige kaart van Duitsland is?

Nee, dat klopt niet. Hij is gewoon beschikbaar op http://download.mapsforge.org/maps/

Citaat van: jameijer op november 03, 2014, 11:20:06 AM
Ik heb ook net de deelkaart  van Bayern gedownload en op de sd-card van de telefoon gezet. Maar ik kan deze kaart niet selecteren in obsmapp.

De kaart MOET je plaatsen op /[sdkaart]/obsmapp/osm , dan vindt ObsMapp 'm automatisch
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jameijer

Bedankt voor de snelle reaktie!
Inmiddels staat germany.map in de juiste map (card/obsmapp/osm). In die map kan ik de andere kaarten niet vinden die nu gebruikt worden. Ook kan ik bij locatie instellingen, kaarttype de germany.map niet vinden. De telefoon al een keer opnieuw opgestart maar helaas...

Alex Kwak

Citaat van: jameijer op november 03, 2014, 13:38:28 PM
Inmiddels staat germany.map in de juiste map (card/obsmapp/osm). In die map kan ik de andere kaarten niet vinden die nu gebruikt worden. Ook kan ik bij locatie instellingen, kaarttype de germany.map niet vinden. De telefoon al een keer opnieuw opgestart maar helaas...

Sommige toestellen hebben twee "sd-kaarten", zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1364313#msg1364313
Waarschijnlijk heb je nu de germany.map in de verkeerde staan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jameijer

De hele obsmapp staat ook op de interne geheugen van de telefoon en daar stonden de andere kaarten ook. Germany.map daarheen gekopieerd en het werkt nu. Alleen jammer het nu van het interne geheugen afgaat.

Alex Kwak

Citaat van: jameijer op november 03, 2014, 14:06:21 PM
De hele obsmapp staat ook op de interne geheugen van de telefoon en daar stonden de andere kaarten ook. Germany.map daarheen gekopieerd en het werkt nu. Alleen jammer het nu van het interne geheugen afgaat.

Zie de genoemde link: je kan alles op je 'externe' geheugen zetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Kees de Jager

Kon hem zelf niet vinden, vandaar de vraag of er een kaart voor Madagaskar is.
Heel Afrika is wat groot ...

Alvast bedankt.

Kees

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op november 04, 2014, 22:09:35 PM
Super snel! Even een check: 2,2 mb?? Ik weet dat het land vooral woestijn is, maar 2,2 is wel erg weinig?

Klopt echt. Installeer 'm maar en zet je vaste coördinaten in het land en roep de kaart op.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Kees de Jager op november 04, 2014, 22:31:51 PM
Kon hem zelf niet vinden, vandaar de vraag of er een kaart voor Madagaskar is.
Heel Afrika is wat groot ...

Ja hoor, doe ik morgen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Word toch wel een beetje jaloers hoor als ik al de kaart-opvragingen lees  O0
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

Citaat van: Denro op november 04, 2014, 23:21:40 PM
Word toch wel een beetje jaloers hoor als ik al de kaart-opvragingen lees  O0

Heb jij dat ook?!  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kees de Jager


Denro

Citaat van: Alex Kwak op november 05, 2014, 08:19:18 AM
Citaat van: Denro op november 04, 2014, 23:21:40 PM
Word toch wel een beetje jaloers hoor als ik al de kaart-opvragingen lees  O0

Heb jij dat ook?!  ;D

Ik denk dat we niet de enige zijn Alex  :blink:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

belle

Ik begrijp dat er wel een osm-kaart is van Frankrijk? Hij staat niet in het menu van ObsMapp?  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Alex Kwak

Citaat van: belle op november 24, 2014, 21:53:49 PM
Ik begrijp dat er wel een osm-kaart is van Frankrijk? Hij staat niet in het menu van ObsMapp?  :blink:

Hij is erg groot, ik stuur je een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

belle

Dank Alex. Ik heb inmiddels het rar-bestand (france.rar) op de microsd-kaart van de tablet staan. Maar ik weet niet hoe nu verder. Als ik probeer het uit te pakken, roept hij dat hij de applicatie daarvoor niet heeft. Moet ik deze downloaden van internet of zit zoiets toch al in obsmapp?  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Alex Kwak

Je moet die rar inderdaad op je pc uitpakken. Daarna het resulterende .map-bestand op je toestel plaatsen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

belle

Helaas lukt het mij nog niet om de kaart te zien op obsmapp. Ik heb het map-bestand op de sd-kaart gezet in obsmapp/osm. Toen gebeurde er niets. Daarna heb ik hem ook op de tablet zelf gezet in obsmapp/osm. Toen kon ik france.map kiezen in het lijstje kaarten. Als ik nu een waarneming invoer in het veld dan lukt dat wel, maar ik kan de kaart niet zien, dus ook geen exactere locatie aangeven bv. Wat doe ik fout?  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Remon

Ik krijg het niet voor elkaar om de kaart van Australië in te laden in obsmapp. Hij staat op de sd-kaart H:\obsmapp\osm. Overigens ook nog een keer in H:\Locus\mapsVector omdat ik anders niet in LocusPro geopend krijg.

Ik zie het bestand wel bij de locatie-instellingen bij Locus maps directory /mnt/sd/card/external_sd/obsmapp/osm maar ik kan hem bij kaarttype niet selecteren. Iemand een oplossing?

Alex Kwak

Citaat van: Remon op december 09, 2014, 12:52:42 PM
Ik krijg het niet voor elkaar om de kaart van Australië in te laden in obsmapp. Hij staat op de sd-kaart H:\obsmapp\osm. Overigens ook nog een keer in H:\Locus\mapsVector omdat ik anders niet in LocusPro geopend krijg.

Ik zie het bestand wel bij de locatie-instellingen bij Locus maps directory /mnt/sd/card/external_sd/obsmapp/osm maar ik kan hem bij kaarttype niet selecteren. Iemand een oplossing?

Die H-schijf is iets wat je pc toekent aan de sd-kaart, heeft niets te maken met je Android-toestel.
Als het map-bestand staat op /mnt/sd/card/external_sd/obsmapp/osm, dan moet je zorgen dat bij de instellingen van ObsMapp de kaart verwijst naar /mnt/sd/card/external_sd.
Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1364313#msg1364313
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

Ja dat topic had ik gelezen, en ik heb hem daar ook naar laten verwijzen bij Locus maps directory, ik klik die map aan en dan zie ik alle kaarten die er in staan (o.a. Australië). Dan klik ik Australië aan, gaatie terug naar het menu.

De Locus maps directory staat wel goed (/mnt/sdcard/external_sd/obsmapp/osm/) en daar zie ik de kaarten ook, maar bij kaarttype blijftie verwijzen naar mnt/sdcard/obsmapp/osm/netherlands.map. Daar kan ik Australië niet aanvinken. Moet ik die kaarttype verwijzing niet kunnen wijzigen?

De H is idd alleen een pc-toewijzing, ik had de maplink gekopieerd uit verkenner.

Alex Kwak

Citaat van: Remon op december 09, 2014, 18:49:11 PM
De Locus maps directory staat wel goed (/mnt/sdcard/external_sd/obsmapp/osm/) en daar zie ik de kaarten ook, maar bij kaarttype blijftie verwijzen naar mnt/sdcard/obsmapp/osm/netherlands.map. Daar kan ik Australië niet aanvinken. Moet ik die kaarttype verwijzing niet kunnen wijzigen?

De Locus-map directory heeft hier NIETS mee te maken. OSM-kaarten MOETEN in de map obsmapp/osm staan, op de externe kaart die je opgegeven hebt bij de locatie-instellingen. En dan worden ze automatisch gevonden. Echt...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

Alex ik zal er wellicht helemaal geen snars van snappen nu, maar waar moet ik dan een kaart opgeven bij locatie-instellingen?? De enige optie waar ik een map kan selecteren is die Locus maps directory....  :huh:
Alle kaarten staan in de map obsmapp/osm, al 3x gecheckt.