openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

De kaarten op de pc downloaden en daarna kopieren naar je Androidtoestel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

zwarteleeuwerik

Citaat van: Alex Kwak op augustus 31, 2012, 22:12:55 PM
De kaarten op de pc downloaden en daarna kopieren naar je Androidtoestel.


ok, zal ik eens proberen;

Erik vb.

zwarteleeuwerik

is gelukt , maar gps fix niet erg nauwkeurig , 600 meter er naast ?  :'(
Erik vb.

Alex Kwak

Citaat van: zwarteleeuwerik op augustus 31, 2012, 22:35:46 PM
is gelukt , maar gps fix niet erg nauwkeurig , 600 meter er naast ?  :'(

Dan heb je nog een netwerkfix. Zit je binnen?
Meer dan genoeg info hierover te vinden in dit forum.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

zwarteleeuwerik

Citaat van: Alex Kwak op augustus 31, 2012, 22:40:39 PM
Citaat van: zwarteleeuwerik op augustus 31, 2012, 22:35:46 PM
is gelukt , maar gps fix niet erg nauwkeurig , 600 meter er naast ?  :'(

Dan heb je nog een netwerkfix. Zit je binnen?
Meer dan genoeg info hierover te vinden in dit forum.


ik zit binnen, heb alleen gps aan staan
Erik vb.

Thijs Fijen

Heb je toevallig kaarten van Oman en Kazachstan?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Ik zal komend weekend proberen de kaarten van de Verenigde Arabische Emiraten, Frankrijk, Oman en Kazachstan te maken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Verenigde Arabische Emiraten, Gambia en Kazachstan staan inmiddels op de site, zie eerste item van dit topic.
Ik had Oman even over het hoofd gezien, en ben nu bezig met Frankrijk. Die gaat overigens waarschijnlijk niet lukken, tenzij ik m'n pc tot volgend jaar aan wil laten staan  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op september 22, 2012, 12:53:47 PM
Ik had Oman even over het hoofd gezien, en ben nu bezig met Frankrijk. Die gaat overigens waarschijnlijk niet lukken, tenzij ik m'n pc tot volgend jaar aan wil laten staan  :-\

Waar is dit van afhankelijk? (Wat zijn de specs van de pc waar je dit op doet?) En zou iemand anders dit misschien ook kunnen doen? Wat is de source hiervan en wat is er voor nodig om ze voor obsmapp geschikt te maken?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

#219
Citaat van: SlechtValk op september 22, 2012, 15:28:09 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 22, 2012, 12:53:47 PM
Ik had Oman even over het hoofd gezien, en ben nu bezig met Frankrijk. Die gaat overigens waarschijnlijk niet lukken, tenzij ik m'n pc tot volgend jaar aan wil laten staan  :-\

Waar is dit van afhankelijk? (Wat zijn de specs van de pc waar je dit op doet?) En zou iemand anders dit misschien ook kunnen doen? Wat is de source hiervan en wat is er voor nodig om ze voor obsmapp geschikt te maken?

Hier is een goed beschrijving: https://github.com/cgeo/c-geo-opensource/wiki/How-to-create-your-own-offline-maps
Al met al nog wel lastig om het goed voor mekaar te krijgen. Is dus wel gelukt, maar verwcht geen ondersteuning als het niet lukt. Wel een tip: genruik Osmosis 0.40.1, en NIET 0.41.0. Die laatste heb ik in ieder geval niet werkend gekregen  :angry:
Om een idee te geven: De OSM-file van Kazachstan is 540MB en de conversie duurde 2 a 3 uur. De OSM-file van Frankrijk is 39GB(!), dus reken maar uit...
Mocht iemand een 64-bits besturingssysteem hebben op een snelle machine met 64GB intern, dan houd ik me aanbevolen  ;)

De PC waar dit nu op draait is een quad-core AMD Phenom op 2,3GHz. Helaas gebruikt Osmosis maar 1 core  :'(
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op september 22, 2012, 15:36:48 PM
Mocht iemand een 64-bits besturingssysteem hebben op een snelle machine met 64GB intern, dan houd ik me aanbevolen  ;)

De PC waar dit nu op draait is een quad-core AMD Phenom op 2,3GHz. Helaas gebruikt Osmosis maar 1 core  :'(

Hm ik ben nu niet thuis maar wanneer ik dat ben ga ik eens kijken of ik het draaiend kan krijgen en of dat misschien sneller gaat. Een Phenom 2 op ik geloof 3Ghz met 16GB RAM en 64bits besturingssysteem ;) .
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Zojuist is Frankrijk inderdaad mislukt. Na 8 uur rekenen een heap overflow  :-X

Voordeel: ik zal zo Oman op de site zetten  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op september 22, 2012, 15:47:31 PM
Hm ik ben nu niet thuis maar wanneer ik dat ben ga ik eens kijken of ik het draaiend kan krijgen en of dat misschien sneller gaat. Een Phenom 2 op ik geloof 3Ghz met 16GB RAM en 64bits besturingssysteem ;) .

Ik heb een setje voor jou (of voor wie het maar wil proberen) klaarstaan: https://dl.dropbox.com/u/17972559/osmosis-0.40.1.rar
Bevat ook een maps-directory met daarin een eenvoudig DOS-scriptje om OSM-bestanden waarvoor nog geen MAP-bestand is te converteren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Alex Kwak

Als iemand het lukt om Duitsland en/of Frankrijk te maken, dan maak je vast een hoop mensen blij...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Martijn Renders

Alex, bedankt voor de V.A.E. kaart!! Beetje late reactie, maar nu pas getest...
Martijn Renders

Gerben Mensink

De kaart van Nederland die ik via http://download.mapsforge.org/maps/ kan downloaden is maar liefst 332 Mb groot?! Is dat de bedoeling?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op oktober 09, 2012, 17:59:35 PM
De kaart van Nederland die ik via http://download.mapsforge.org/maps/ kan downloaden is maar liefst 332 Mb groot?! Is dat de bedoeling?

Ja, dat klopt!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Oké, dan moet ik maar even geduld hebben  :angel:
groet,
Gerben Mensink

Gerben Mensink

Pffff, ik snap het weer niet. Ik heb nu de kaart van Nederland op m'n pc staan (een .map bestand van 332 MB). Maar waar moet dit nu naar toe op mijn telefoon? Als ik mijn telefoon als diskdrive aansluit krijg ik een hele waslijst mappen te zien. Ik herken er een aantal apps in, maar hoe herken ik mijn SD-kaart? Daar moet het toch heen?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op oktober 09, 2012, 20:52:02 PM
maar hoe herken ik mijn SD-kaart? Daar moet het toch heen?

Klopt, maar als je je toestel als diskdrive koppelt is datgene wat je ziet al je SD-kaart. Maak een directory OSM of zo aan en mik 'm daar in.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Tja, als je het een keer weet...  ;D
Bedankt!
groet,
Gerben Mensink

Sander Wansing

Citaat van: Alex Kwak op september 22, 2012, 19:46:51 PM
Als iemand het lukt om Duitsland en/of Frankrijk te maken, dan maak je vast een hoop mensen blij...


Volgens mij is het iemand gelukt om Duitsland te fiksen, want die staat nu online sinds 16-9-2012. Ik zal hem downloaden en de komende dagen eens testen.



Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

Sander Wansing

Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

chatman

Dag allemaal,


Sinds lange tijd heb ik de OSM-kaart van NL niet meer gebruikt. Nu geeft ObsMapp aan dat de kaart niet correct is en zie ik een cirkel die rond draait.


Er is een nieuwe kaart van NL? Zo te zien is hij aan het downloaden. Ik zou het handiger vinden dat je eerst een waarschuwing krijgt.


O, wacht...ik zie nu het error venster. (die krijg je zo wel..Alex).




hiskodevries

Zou de eerste post even lezen en daarna handelen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Citaat van: hiskodevries op december 25, 2012, 10:01:42 AM
Zou de eerste post even lezen en daarna handelen.
Hisko,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de eerste post gelezen en de instructies opgevolgd.
De nieuwe kaart staat op zowel op mijn tablet als smartphone, maar bij beiden kan ik geen kaart selecteren.
Bij deze optie: "Start ObsMapp en kies instellingen->locatie instellingen-> klik op OSM-Kaart"
verschijnt meteen de foutmelding: "Geen correct OSM-bestand" en gaat het cirkeltje weer draaien en kan ik de nieuwe
kaart niet selecteren.
 

chatman

Bij mijn smartphone is het inmiddels gelukt, na hevige pogingen, kan ik toch de juiste selecteren.

Bij mijn tablet lukt het niet, na het cirkeltje komt de melding "Geen correct OSM-bestand" in beeld.

Alex Kwak

Vanaf versie 2.9.6 zoekt ObsMapp zelf naar geschikte kaarten, en kan je die melding niet meer krijgen. Gebruik je dus een oude versie?!
Maar let op: versie 2.9.7 heeft een bug waardoor correctie niet meer werkt. Waarschijnlijk komt morgen daarom 2.9.8 uit.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Nietspitten

Citaat van: Alex Kwak op december 26, 2012, 21:40:51 PM
Vanaf versie 2.9.6 zoekt ObsMapp zelf naar geschikte kaarten, en kan je die melding niet meer krijgen. Gebruik je dus een oude versie?!
Maar let op: versie 2.9.7 heeft een bug waardoor correctie niet meer werkt. Waarschijnlijk komt morgen daarom 2.9.8 uit.

Bij mij werkt het wel goed , 2.9.7 en op tablet samsung 10 en 2 x Alketel telrefoon.
groeten, Gerrit