Hoera, na voor de 20e keer naar hetzelfde instelschermpje te zijn gemanoeverd, ineens een lijstje met alle directories, en dat is dus nu goed. (Waarom niet eerder, maar dat zal mijn onervarenheid met het medium smartphone wellicht zijn).
Maar ik kan er nog steeds niet bij komen, en dat staat ook niet in de manual voor zover ik weet.
Iets anders. Als ik bv een libel die niet binnen de Benelux voorkomt wil invoeren, heb ik dan alleen de mogelijkheid om alle 6000 soorten van Observado te downloaden, of kan ik zelf nieuwe soorten invoeren, of is er wellicht nog een andere manier? 6000 soorten maakt het zoeken een stuk lastiger op een mobieltje. Ipv landenlijsten zouden lijsten op werelddeel nivo al een hoop helpen, zeker voor Europa. Voor libellen kunnen die lijsten (behalve voor Europa, die uit KD gekopieerd kunnen worden) en Autralie (Theischinger) van Asia Dragonfly afgehaald worden - tot op landen nivo toe. Voor sommige andere groepen is die info ook op het web beschikbaar (bv alle N-Am insecten op bugs.com). Ik ben wel bereid om een Europese libellenlijst te maken.