Hoofdmenu

Boleet?

Gestart door Botervlieg, augustus 02, 2011, 11:12:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Welke boleet ? is dit?

Gevonden in de stad, tussen een randje stenen van een tuin.

Misschien bruine fluweelboleet of kastanjeboleet? Het kan eigenlijk niet.
Van beide staat in het boek (Gerhardt) dat ze in het bos voorkomen en dit geen bos is.
Edit: Of gewoon eekhoorntjesbrood? Nou ja, ik kan wel gaan gokken, ik weet het eigenlijk gewoon niet wat het is...

http://waarneming.nl/waarneming/view/55995460
Boleet spec. - Boletus spec. gezien op 2011-08-02 Haarlem - Centrum





Groetjes, Marleen

xenion

Zolang er maar bomen in de buurt staan kan het best. Welke soort het is durf ik zo niet te zeggen, verkleurden de buisjes bij druk?
Groeten,
Martin

Botervlieg

Citaat van: xenion op augustus 02, 2011, 22:33:03 PM
Zolang er maar bomen in de buurt staan kan het best. Welke soort het is durf ik zo niet te zeggen, verkleurden de buisjes bij druk?

Hallo Martin,

Dat weet ik niet, ik zal er (hoop dat dat vandaag lukt) naar teruggaan en het proberen.

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Citaat van: xenion op augustus 02, 2011, 22:33:03 PM
Zolang er maar bomen in de buurt staan kan het best. Welke soort het is durf ik zo niet te zeggen, verkleurden de buisjes bij druk?

Hallo Martin,

Ik heb een stukje afgebroken, toen werd het roze. Ook een stukje ingedrukt, daar werd het een beetje zwart, maar of dat nou echt verkleuring te noemen was, mwa, neuh, dat denk ik niet.

Groetjes, Marleen

xenion

Dan heb ik eigenlijk geen suggestie...
Groeten,
Martin

Botervlieg

Citaat van: xenion op augustus 03, 2011, 19:41:53 PM
Dan heb ik eigenlijk geen suggestie...

Ow, das jammer Martin, wat had het moeten doen, als ik vragen mag?

Hier foto:



Groetjes, Marleen

xenion

Ik had gehoopt dat hij duidelijk blauw zou verkleuren... Maar deze verkleuring zegt mij niks.
Groeten,
Martin

Botervlieg

Oke Martin, Bedankt in elk geval voor je moeite.

Ik laat de waarneming met foto's op boleet spec. staan, wie weet komt een andere keer iemand er op...

Groetjes, Marleen