Is het een Mug?

Gestart door janhulsen, juli 31, 2011, 09:29:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

janhulsen

Kan iemand mij helpen aan de naam van dit insect?
Een Mug?

Alvast bedankt,
Jan

Violet (en Remco)

Een soort schorpioenvlieg
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

MarjoSmeets

Nee een Schorpioenvlieg, maar welke precies kan ik niet zeggen, dat laat ik liever aan Arp over! Maar anders dan de naam Schorpioenvlieg doet vermoeden, is dit geen vlieg, want hij heeft 4 vleugels, en hoort daarom eigenlijk bij "Insecten overig" thuis. Een admin zal je topic tzt wel verplaatsen en Arp komt hier ook regelmatig voorbij, dus misschien lukt het je hier ook wel om de juiste soortnaam te krijgen.

Ik had weer te lang getypt zie ik. Remco en Violet waren me al voor  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

Violet (en Remco)

Maar ik was nog niet wakker genoeg om alle extra info die jij hebt getikt mee te geven Marjo  ;)
Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Hoi Jan,

Ik durf niet goed - er is teveel verstopt op een goed totaalbeeld te krijgen :-X

Heb je misschien nog foto's uit andere hoeken (liefst plat op de rug) ? Of, beter nog, een close-up van de staarttang? :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

janhulsen

Hallo Arp,

Helaas is dit de enige foto die ik heb, direct nadat ik deze had genomen vloog (hij/ zij) weg.
Dus wellicht is een exacte determinatie niet mogelijk.
Als ik er weer eens een zie, dan weet ik nu, dat ik in ieder geval een foto van de bovenkant moet maken.
Toch wil ik hierbij iedereen bedanken voor de reacties, ik ben telkens weer verbaasd over de de hulp en vlotte medewerking.

Groetjes,
Jan

Arp

Hoi Jan,

Het zal vermoedelijk Panorpa vulgaris zijn, maar dat is met een heel dik vraagteken ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo