mag dit zomaar??

Gestart door michielg, juli 30, 2011, 23:29:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

michielg

Mag deze eikel zomaar duiven neerknallen naast een openbare weg en begint het seizoen niet pas in oktober?
Ik heb het gemeld bij de aid maar die verwijzen me door naar de politie.

belle

Jachtseizoen houtduif: 15 oktober - 31 januari. Daarbuiten alleen met ontheffing in kader van beheer en schadebestrijding.

http://www.hetlnvloket.nl/portal/page?_pageid=122%2C1780644&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=289267&p_node_id=10510035&p_mode=BROWSE

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Jarinka

Heb je hem gevraagd of hij een (ontheffings)vergunning heeft? Ik zou een beetje oppassen met het online zetten van de foto's, want als hij wel een ontheffing heeft kan hij je hiervoor aanklagen...
Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Citaat van: michiel1981 op juli 30, 2011, 23:51:09 PM
Citaat van: Jarinka op juli 30, 2011, 23:48:40 PM
Heb je hem gevraagd of hij een (ontheffings)vergunning heeft? Ik zou een beetje oppassen met het online zetten van de foto's, want als hij wel een ontheffing heeft kan hij je hiervoor aanklagen...

Ach ik heb rechtsbijstand  ;D
Tja, ik heb je in ieder geval gewaarschuwd.
Op het forum staat het een en ander over 'een of andere idioot' die met z'n auto dwars over de Sallandse Heuvelrug reed. Foto's genomen van de man en z'n auto en openbaar gemaakt, voor iedereen aan de schandpaal genageld... En toen bleek dat hij daar reed in opdracht van een natuurorganisatie. Het precieze verhaal erachter weet ik niet, dat kan iemand anders je ongetwijfeld vertellen. Maar ik weet wel dat degene die de foto's online heeft gezet, er flinke problemen mee heeft gehad.
Groeten, Jarinka Heijink

ArjanH

Citaat van: Jarinka op juli 30, 2011, 23:55:01 PM
Citaat van: michiel1981 op juli 30, 2011, 23:51:09 PM
Citaat van: Jarinka op juli 30, 2011, 23:48:40 PM
Heb je hem gevraagd of hij een (ontheffings)vergunning heeft? Ik zou een beetje oppassen met het online zetten van de foto's, want als hij wel een ontheffing heeft kan hij je hiervoor aanklagen...

Ach ik heb rechtsbijstand  ;D
Tja, ik heb je in ieder geval gewaarschuwd.
Op het forum staat het een en ander over 'een of andere idioot' die met z'n auto dwars over de Sallandse Heuvelrug reed. Foto's genomen van de man en z'n auto en openbaar gemaakt, voor iedereen aan de schandpaal genageld... En toen bleek dat hij daar reed in opdracht van een natuurorganisatie. Het precieze verhaal erachter weet ik niet, dat kan iemand anders je ongetwijfeld vertellen. Maar ik weet wel dat degene die de foto's online heeft gezet, er flinke problemen mee heeft gehad.


Wijze woorden, Jarinka. Ik heb absoluut geen benul wat deze man heeft gedaan, maar het lijkt me niet wenselijk dat mensen op de foto worden gezet en publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. Ook al zijn ze fout. Maar in dit land waar sommige politici worden uitgemaakt als "insecten die verdelgd moeten worden" of waar daders publiekelijk worden geprezen ("Hulde aan de dader") sta ik nergens meer van te kijken. Maar goed, een aanzienlijk deel van het volk is dat toch niet aan het verstand te brengen.

ArjanH

Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 00:05:53 AM
Ik heb de foto's aangepast. maar iedere jager met vergunning of niet moet naar mijns inziens zelf afgeschoten worden.  :duim:


Ik heb niets met de jacht, integendeel, maar dit vind ik dus een erg ongenuanceerde reactie.

HPM

Citaat van: michiel1981 op juli 30, 2011, 23:29:30 PM
Mag deze eikel zomaar ...

Nee dat mag je niet. Hoe zou jij het vinden om vals te worden beschuldigd en je foto zomaar op internet zou worden gezet?
Misschien vindt die meneer wel dat mensen met zulke opvattingen en zulk gedrag als jij moeten worden afgeschoten, en hij heeft nog een geweer ook en jij niet.
Hou er rekening mee dat dit topic zal worden verwijderd.
Herman van der Meer

guidob

#7
Even voor de nuance...ik was aanwezig bij genoemd incident en wat mij enorm verbaasde was dat er gejaagd werd op duiven die tientallen meters boven en naast een maisveld vlogen...boven een weg waar auto's rijden en mensen met kinderen fietsen. Als een duif verkeerd zou vallen kan deze op of door een voorruit gaan waarbij de bestuuder in een paniekreactie eventuele fietsers kan doodrijden. Kan meneer wel een ontheffing hebben maar dan moet deze wel volgens voorschriften en met verstand gebruikt worden. In mijn ogen zou meneer zijn ontheffing, jachtvergunning en vooral zijn dodelijke vuurwapens moeten inleveren. Want blijkbaar doet meneer maar wat om te kunnen knallen.

HPM

Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 07:15:43 AM
Ontheffing of niet dit soort mensen hebben geen hart maar een zwarte bonk kloppende made. Deze man is overigens ook mede verantwoordelijk voor sterfte onder roofdieren daar hij vast niet alle duiven kan terugvinden die hij met groot genoegen heeft neergehaald. Elk roofdier dat denkt oh makkelijk hapje zal uiteindelijk sterven aan loodvergiftiging. En wij ons maar afvragen hoe het kan dat sommige soorten met uitsterven bedreigd worden. Schijnbaar reikt het IQ van sommige zogenaamde vogelliefhebbers niet dat ze verder denken dan hun zogenaamde morele normen en waarden.

ps: met deze post doel ik dus enkel op de mensen die zich na het lezen hiervan beledigd voelen.

Je denkt wel erg veel te weten van iemand die je helemaal niet kent, he?
Als ik jou was zou ik me in een heel klein en donker hoekje heel hard gaan zitten schamen.

Herman van der Meer

HPM

Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 12:30:57 PM

Citeer
Je denkt wel erg veel te weten van iemand die je helemaal niet kent, he?
Als ik jou was zou ik me in een heel klein en donker hoekje heel hard gaan zitten schamen.
Is goed dan kom ik gezellig naast je zitten

Het wordt hoog tijd dat je inbindt.
Herman van der Meer

guidob

Citaat van: HPM op juli 31, 2011, 13:09:16 PM
Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 12:30:57 PM

Citeer
Je denkt wel erg veel te weten van iemand die je helemaal niet kent, he?
Als ik jou was zou ik me in een heel klein en donker hoekje heel hard gaan zitten schamen.
Is goed dan kom ik gezellig naast je zitten

Het wordt hoog tijd dat je inbindt.

Waarom zou hij dat moeten doen?

HPM

Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 18:36:15 PM

Van mij mag er een slotje op dit topic want het gaat toch nergens meer over nu herman bedreigingen gaat uiten.

Pardon?! Waar heb je het over?
Moet ik nu van jou net als de jagers ook afgeschoten worden?

Overigens wil ik je erop wijzen  dat het op dit forum verplicht is om je berichten met je eigen naam te ondertekenen.
Zeker in dit geval lijkt me dat van belang omdat jij ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van onbekenden uit en hun foto's openbaar maakt. Je doet dat dus ook nog eens anoniem.

Herman van der Meer

guidob

Je waant je echt de god van dit forum of niet?

Citaat van: HPM op juli 31, 2011, 18:45:54 PM
Citaat van: michiel1981 op juli 31, 2011, 18:36:15 PM

Van mij mag er een slotje op dit topic want het gaat toch nergens meer over nu herman bedreigingen gaat uiten.

Pardon?! Waar heb je het over?
Moet ik nu van jou net als de jagers ook afgeschoten worden?

Overigens wil ik je erop wijzen  dat het op dit forum verplicht is om je berichten met je eigen naam te ondertekenen.
Zeker in dit geval lijkt me dat van belang omdat jij ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van onbekenden uit en hun foto's openbaar maakt. Je doet dat dus ook nog eens anoniem.

HPM

Herman van der Meer

Vincent Hart

Michiel, het is inderdaad verplicht om je berichten te ondertekenen met je eigen naam en je verbaal wat beter te gedragen dan jij tot nu toe doet. Zie hiervoor de Huisregels van het forum. Afgezien van de verpakking is het fijn te lezen dat je je zorgen maakt over misstanden in de jacht.

Ook aan 'guidob' het vriendelijke - maar niet vrijblijvende - verzoek: Onderteken je berichten met je eigen naam.

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

A Fopma

De Houtduif is een jachtvogel (FF Art. 53), maar mag daarnaast jaarrond geschoten worden, omdat de soort ook op de landelijke vrijstelling (FF Art. 65) staat. Dit mag echter alleen wanneer het afschot gebeurd in het belang van de landbouw. Voor andere belangen kan op grond van FF art 68 een ontheffing verleend worden door GS.

Grt,
Albert 

Oog voor natuur en milieu.

guidob

Citaat van: Vincent Hart op juli 31, 2011, 18:59:20 PM
Michiel, het is inderdaad verplicht om je berichten te ondertekenen met je eigen naam en je verbaal wat beter te gedragen dan jij tot nu toe doet. Zie hiervoor de Huisregels van het forum. Afgezien van de verpakking is het fijn te lezen dat je je zorgen maakt over misstanden in de jacht.

Ook aan 'guidob' het vriendelijke - maar niet vrijblijvende - verzoek: Onderteken je berichten met je eigen naam.

Verwijder mij maar...ik heb het wel gehad met dat megalomane mannetje waar jij het voor opneemt.

Jarinka

Citaat van: guidob op juli 31, 2011, 19:25:58 PM
Citaat van: Vincent Hart op juli 31, 2011, 18:59:20 PM
Michiel, het is inderdaad verplicht om je berichten te ondertekenen met je eigen naam en je verbaal wat beter te gedragen dan jij tot nu toe doet. Zie hiervoor de Huisregels van het forum. Afgezien van de verpakking is het fijn te lezen dat je je zorgen maakt over misstanden in de jacht.

Ook aan 'guidob' het vriendelijke - maar niet vrijblijvende - verzoek: Onderteken je berichten met je eigen naam.

Verwijder mij maar...ik heb het wel gehad met dat megalomane mannetje waar jij het voor opneemt.
Mocht je je account willen verwijderen, dan kan dat door bovenaan in het menu op 'Profiel' te klikken, en vervolgens linksonder te kiezen voor 'Verwijder dit account'.
Groeten, Jarinka Heijink

guidob

Citaat van: Jarinka op juli 31, 2011, 19:30:10 PM
Citaat van: guidob op juli 31, 2011, 19:25:58 PM
Citaat van: Vincent Hart op juli 31, 2011, 18:59:20 PM
Michiel, het is inderdaad verplicht om je berichten te ondertekenen met je eigen naam en je verbaal wat beter te gedragen dan jij tot nu toe doet. Zie hiervoor de Huisregels van het forum. Afgezien van de verpakking is het fijn te lezen dat je je zorgen maakt over misstanden in de jacht.

Ook aan 'guidob' het vriendelijke - maar niet vrijblijvende - verzoek: Onderteken je berichten met je eigen naam.

Verwijder mij maar...ik heb het wel gehad met dat megalomane mannetje waar jij het voor opneemt.
Mocht je je account willen verwijderen, dan kan dat door bovenaan in het menu op 'Profiel' te klikken, en vervolgens linksonder te kiezen voor 'Verwijder dit account'.
Te moeilijk

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Michiel, laatste keer: Graag je handtekening aanpassen, op een normale manier de discussie aangaan, en ik hoef ook geen PM'etjes meer.

Guido: Als je het niet eens bent met Herman, staat het je vrij een inhoudelijke discussie met hem aan te gaan. Doe ik ook wel eens. Als naast het aanpassen van je handtekening, ook dat 'te moeilijk' is, dan verwijder ik met liefde je account. Geef maar een seintje.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

michiel1981/fidel castro, ik wil je er nogmaals op wijzen dat je op dit forum met je eigen naam dient te ondertekenen.
Herman van der Meer

vuurvlinder

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom beide heren (Michiel en Guido) nog niet van het forum verwijderd zijn. Beiden houden ze zich na meerdere waarschuwingen niet aan het forum reglement.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

belle

Stoppen met dit topic lijkt me een goed besluit.  :duim:

Nog even dit dan heet van de naald: http://nos.nl/artikel/260801-boetes-voor-digitale-schandpaal.html
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

HPM

Citaat van: vuurvlinder op augustus 01, 2011, 00:16:49 AM
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom beide heren (Michiel en Guido) nog niet van het forum verwijderd zijn. Beiden houden ze zich na meerdere waarschuwingen niet aan het forum reglement.

Iemand van het forum bannen alleen maar omdat hij niet met zijn eigen naam ondertekent vind ik nogal overdreven. In dit geval (met name dat van Michiel1981) zouden er wel betere redenen te bedenken zijn als je hem zou willen bannen. Zo is het plaatsen van iemands foto ronduit strafbaar en om dat anoniem te doen maakte het in mijn ogen alleen maar erger, maar die foto's heeft hij weer verwijderd, dus dat is ook geen reden (meer) voor een ban. Iemand in grove bewoordingen ongefundeerd beschuldigen van een strafbaar feit is ook niet bepaald netjes, net zo min als de manier waarop hij reageert op mensen die kritiek uiten op wat hij doet/deed.
Het probleem is nu dat hij zich niets aantrekt van de kritiek en de waarschuwingen en zich wat bescheidener opstelt (en eventueel excuses aanbiedt), maar als een dolle stier door blijft gaan. Sluiten van dit topic zal niet helpen want hij is op dezelfde manier ook al in andere topics bezig.

Herman van der Meer

HPM

Citaat van: michiel1981 op augustus 01, 2011, 07:42:07 AM
Citaat van: HPM op augustus 01, 2011, 00:05:29 AM
michiel1981/fidel castro, ik wil je er nogmaals op wijzen dat je op dit forum met je eigen naam dient te ondertekenen.

Ik weet niet wie jij denkt dat je bent om mensen hier voor te schrijven wat ze moeten doen. Ik zie niet dat je admin hebt amar je wel voordoet alsof dit je eigen site is en jij wel even de regels bepaald.
[...]

Je begrijpt duidelijk het een en ander niet. De huisregels gelden voor iedereen die gebruik wil maken van dit forum en ze zijn niet door mij geschreven. Door talloze mensen worden nieuwelingen gewezen op de huisregels, met name de regel dat je met je eigen naam moet ondertekenen. Het zijn dus niet alleen de admins die dat doen maar iedereen die waarde hecht aan die regels. Naast die huisregels word je ook geacht je aan de wet te houden en aan de algemeen regels van fatsoen, hoe hard je ook duidelijk probeert te maken dat iedereen fout is behalve jij.
Ik zal nog maar eens herhalen wat ik eerder zei: het is hoog tijd dat je inbindt. Als jij op dit forum wil blijven posten en vragen wil blijven stellen is dat de eerste plaats in je eigen belang.

Herman van der Meer

Rikstar

ach, dat vraag ik mij soms bij meerdere forumleden wel eens af.

Citaat van: vuurvlinder op augustus 01, 2011, 00:16:49 AM
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom beide heren (Michiel en Guido) nog niet van het forum verwijderd zijn. Beiden houden ze zich na meerdere waarschuwingen niet aan het forum reglement.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

ArjanH

#27
Citaat van: HPM op augustus 01, 2011, 00:05:29 AM
michiel1981/fidel castro, ik wil je er nogmaals op wijzen dat je op dit forum met je eigen naam dient te ondertekenen.


Ik ben het niet eens met michiel1981, maar het is mij een raadsel waarom de naam Fidel Castro bij de tegenreactie moet worden geplaatst. Dat lijkt me volstrekt niet relevant ongeacht hoe je over deze man (of anderen die heel wat meer op hun geweten hebben) denkt.

HPM

Citaat van: ArjanH op augustus 04, 2011, 00:15:53 AM
Citaat van: HPM op augustus 01, 2011, 00:05:29 AM
michiel1981/fidel castro, ik wil je er nogmaals op wijzen dat je op dit forum met je eigen naam dient te ondertekenen.


Ik ben het niet eens met michiel1981, maar het is mij een raadsel waarom de naam Fidel Castro bij de tegenreactie moet worden geplaatst. Dat lijkt me volstrekt niet relevant ongeacht hoe je over deze man (of anderen die heel wat meer op hun geweten hebben) denkt.

Dat is nu inderdaad raadselachtig, maar  toen hij begon met ondertekenen was dat met 'Fidel Castro'.

Herman van der Meer

joostheeremans

Sowieso zijn een aantal topics raadselachtig geworden nadat er flink in gewijzigd is door de starter
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-