Gymnastiek voor Zweefvliegen

Gestart door huysse, november 01, 2006, 16:06:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Die beesten zijn toch aardig lenig!

Marijke

huysse

huysse

huysse

huysse

blerf

Groet,
Jeroen

gardensafari

Je moest eens zien wat ik allemaal nog kan met mijn achterpoten! En ik ben al veel ouder  :P

Zonder geintjes: heel leuke fotoserie. Ik kwam daar achter toen ik een vraag kreeg van een bezoeker van mijn website, die zich afvroeg hoe een vlieg "op" het plafond landt: maakt hij in de vlucht een schroef, of draait hij zich om? Eerst dacht ik ietwat korzelig dat het een waardeloze vraag was. Toen drong tot me door dat ik het antwoord niet wist. En mijn boekjes hadden het antwoord ook niet. Dus gevraagd op diptera.info. En zelfs daar duurde het heel lang voordat er een antwoord kwam. En dat bewijst dan maar weer dat er eigenlijk geen domme vragen zijn en dat vliegen behoorlijk atletisch kunnen zijn.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Wim Bakker

En? En? En?

Hoe doen vliegen dat dan? :huh:

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

huysse

Ja dat wil ik ook graag weten!

En ook of jullie dat dan ook kunnen!

Marijke

gardensafari

Citeer

En ook of jullie dat dan ook kunnen!

Nee
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

gardensafari

Een vlieg landt "op"het plafond als volgt:

Hij komt aanvliegen:
bzzz
bzzz
bzzz
bzzz
En dan ziet hij een plekje op het plafond waar hij wil landen. Hij steekt nu zijn voorpootjes omhoog langs zijn hoofd. Maar hij blijft vliegen zoals hij deed. Die pootjes gaan dus van onder naar boven het lichaam. Dan plopt hij die pootjes boven zijn kop op het plafond. En de "plakkracht" is zo groot, dat ze vast blijven zitten. Door de hoge snelheid klapt de rest van het lichaam vanzelf ondersteboven en kan de vlieg ook zijn andere pootjes op het plafond zetten. Hij vliegt dus nooit op z'n kop en kan dat ook niet. Ook maakt hij geen halve schroef in de lucht. Hij draait om z'n voorpootjes.

Dit is kennis waar je helemaal niets aan hebt. Je wordt er niet echt wijzer van. Je kunt er geen plezier aan ontlenen. Je kunt heel goed leven zonder... totdat iemand je de vraag stelt. Dan kan het uitgroeien tot een obsessie.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

corzonneveld

CiteerDit is kennis waar je helemaal niets aan hebt. Je wordt er niet echt wijzer van. Je kunt er geen plezier aan ontlenen.

Niet mee eens! Kennis is altijd waardevol, want het verruimt je kijk op de wereld. Ook kennis die niet practisch bruikbaar is ("nuttig", een vies woord :lol: )

Als je iets weet, zie je meer. Sinds ik weet dat vliegen bubbelen, zie ik het veel vaker. En daar ontleen ik plezier aan! Hoogst persoonlijk natuurlijk. Toch denk ik dat een maatschappij met veel kennis meer te bieden heeft dan een met weinig. Zou jij alleen maar over bier, voetbal, auto's en ... willen praten? Ik niet!

Cor Zonneveld

p.s. Leuke foto's Marijke!
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

gardensafari

Cor, je gaat mijn ironische opmerkingen toch niet allemaal echt serieus nemen, hoop ik?  :D  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

corzonneveld

CiteerCor, je gaat mijn ironische opmerkingen toch niet allemaal echt serieus nemen, hoop ik?

Ik zal mijn best doen... :huh:

Cor

Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl