Hoofdmenu

dubbel geringde duif

Gestart door Ted van der Knaap, juli 24, 2011, 22:07:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vanavond om 19.30 uur zag ik 'n dode vogel onder 'n hoogspanningsmast liggen. In eerste instantie dacht ik dat het een meeuw was en zag dat ie geringd was.

Kon er niet bij vanwege 'n vrij brede sloot. Stuk omgelopen en door modder en kleiner slootje kon ik erbij. Het bleek geen meeuw maar een duif!

rechts Blauwe ring met de tekst: Belg 2011 en 6002349 en links een ring met een 06 nummer en NL


Ik zal morgen contact opnemen met het 06-nummer maar is er nu al iemand die wat meer over deze gevonden duif kan zeggen?

(is/was dit bv een (hele jonge!) toekomstige wedstrijdduif en is deze in België gekocht door een Nederlander?)




Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/55837660
Stadsduif - Columba livia forma domestica gezien op 2011-07-24 Hoek van Holland - Lange Bonnen
Foto's:















groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Gewoon iemand die gebeld wil worden als zijn duif wordt gezien. Kan zijn dat de man verhuist, of de vogel is gekocht door een ander vanwege een ras oid.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

De eigenaar net geinformeerd.. ..het was een duif die gekocht was bij kweekcentrum Naturel in België en hij was 'm na een wedstrijd al een paar dagen kwijt. Hij vond het duidelijk zonde van 'nog zo'n jong beestje!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rene Janssen

Citaat van: Ted van der Knaap op juli 25, 2011, 11:42:43 AM
Hij vond het duidelijk zonde van 'nog zo'n jong beestje!
Van zijn geld, zou hij bedoelen...
René Janssen