Nieuwe Telescoop

Gestart door lennartv, juli 23, 2011, 18:28:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

lennartv

Hallo allemaal,

De telescoop die ik nu heb is zo langzamerhand aan vervanging toe. Toen hij de laatste keer viel besloot hij toen ook maar kapot te gaan. Ik heb dus besloten om een nieuwe telescoop aan te schaffen. Aangezien mijn budget nog niet toereikend is om me direct een Swarovski te veroorloven kan ik een telescoop aanschaffen tot ongeveer de prijs van €500,-. Weet iemand toevallig een goeie telescoop die ik daarvoor zou kunnen kopen? Het liefst heb ik een goeie tweedehands dan komt het niet zo duur. Ik ben benieuwd!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

lennartv

Inmiddels ben ik deze tegen gekomen. De Bynolyt Spacelyt S80, iemand die weet of dat een goede telescoop is?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Alex Kwak

Het lijkt mij toch dat er inmiddels voldoende informatie hierover in de diverse andere topics staat...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

lennartv

Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com


Alex Kwak

Of heel expliciet:

Citeer
Als scope heb ik een Bynolyt Spacelyt S80. Kwam in de reviews goed naar voren in kwaliteit/prijs-verhouding maar die kan ik niet echt aanbevelen -> lenzen zijn wel okay maar alle beweegbare delen beginnen te rammelen en los te zitten en dat gaat wel hinderen na verloop van tijd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Sander Haak

Citaat van: lennartv op juli 23, 2011, 18:28:57 PM
Het liefst heb ik een goeie tweedehands dan komt het niet zo duur. Ik ben benieuwd!

Deze voorkeur komt in andere topics volgens mij niet terug dus daar kan ik nog wel even op in gaan.

Het heeft m.i. zin om een 2e hands te kopen als je een oude topper koopt. Daar mee doel ik op de bewezen betrouwbare merken als Swaro, Leica en Zeiss. Kowa heeft een hele reeks oude scopen waarvan alleen de 821 t/m 824 tot het topsegment behoren. Het dichtst bij jouw budget in de buurt komen de Leica Televid 77, Swarovski AT80 en de Kowa 821/822. Dit zijn allemaal uitvoeringen zonder HD glas maar wel zeer degelijk gebouwd. Helaas denk ik dat je deze scopes niet onder de €750 kunt krijgen.

Ik kan natuurlijk iets vergeten zijn maar ik denk dat dit een redelijk compleet beeld is van low budget top telescopen. Eventueel zou je nog kunnen letten op Nikons van max. 3 jaar oud maar daar ben ik niet echt in thuis. Zie daarvoor de andere topics. Andere types zijn óf veel duurder óf een minder goede investering dan een nieuwe telescoop.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Jeroen Nagtegaal

Ik heb een 2e hands Kowa 821 voor €500,-- gekocht, moet dus wel kunnen. Zeer tevreden mee. Kan er tot een half uur na zonsondergang nog kleurringen mee lezen op 40x vergroting!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

lennartv

Bedankt! Ik had niet goed gekeken  :-[  Die Bynolyt is dus geen optie. De problemen die in het citaat beschreven worden had ik ook bij m'n huidige Bynolyt (één van de redenen waarom ik een nieuwe wil) Ik blijf nog even rondkijken. De Kite SP-60 lijkt me ook wel wat (al wordt dat wel weer ietsje duurder)
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

lennartv

Sorry, toch nog niet klaar ik zag toevallig, terwijl ik info zat de zoeken over een 20-60 oculair, deze telescoop. De prijs en al de specificaties (HD, 80 mm) klinken te mooi om waar te zijn voor die prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met deze scoop?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

lennartv

Een hele tijd geleden ben ik dit topic begonnen. Inmiddels heb ik een nieuwe telescoop: een Swarovski STM 65 met Swarovski 25-50 W oculair, een hele andere scoop dan ik van te voren gedacht had!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: lennartv op juli 23, 2011, 19:22:46 PM
Inmiddels ben ik deze tegen gekomen. De Bynolyt Spacelyt S80, iemand die weet of dat een goede telescoop is?

Die heb ik en ik zeg: NIET DOEN!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: lennartv op september 21, 2011, 12:16:50 PM
Een hele tijd geleden ben ik dit topic begonnen. Inmiddels heb ik een nieuwe telescoop: een Swarovski STM 65 met Swarovski 25-50 W oculair, een hele andere scoop dan ik van te voren gedacht had!


Gefeliciteerd, Lennart.
Tweedehands body, nieuw oculair?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

lennartv

Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Sander Haak

Netjes voor € 500,- !!  ;)

Ik ken het probleem...
Groet, Sander Haak (Woerden)


KorHaan


lennartv

Citaat van: Sander Haak op september 22, 2011, 14:03:59 PM
Netjes voor € 500,- !!  ;)
Het is ook iets hoger uitgevallen, ongeveer drie keer zo hoog ;D
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

KorHaan

Het leek me ook al sterk, voor € 500  ;D

Zie het maar als een goede investering waar je veel plezier van zult hebben.
Als je eventueel nog wat opmerkingen/indrukken kwijt zou willen hier met betrekking tot de prestaties van je nieuwe scoop in het veld, dan graag, want ik ben ook wel geïnteresseerd in de 65 met het 25-50x oculair. Ik heb deze nog niet zelf bekeken.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo