Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vervuiling.  (gelezen 865 keer)

sleswes

• Member
Vervuiling.
« Gepost op: juli 23, 2011, 14:07:49 pm »

Geacht forum. Het volgende: Deze week loop ik met mijn kamera Bij Rhenen over het Onderlangs. Dit is een fiets/voetpad dat onderlangs de Grebbeberg loopt. Ongeveer halverwege heb je een leuk grasveldje met strandje van de Rijnoever. Wat schetst mijn verbazing: Totaal vervuild met plastik, flessen statiegeldflessen, kapot glas en noem maar op. De laatste jaren is er toch zoveel aandacht voor het milieu geweest, ook in het onderwijs is hieraan ruim aandacht besteed. Het helpt allemaal geen zier!!! Laatst op de St. Pietersberg ronggewandeld. Wat denk je: het stikt er van de wegwerpbarbique,s. Weer zo,n uitvinding waar het milieu mee vervuild wordt. Ja sorry, maar ik moest dit even kwijt en ik weet ook de oplossing niet maar het wordt steeds erger. Laten we toch zuinig zijn met al het moois dat we nog hebben. Wordt er dan niet aan ons nageslacht gedacht? Is alleen de periode dat wij leven belangrijk?

Gr. Sleswes.

ArjanH

• Member
Re: Vervuiling.
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2011, 17:35:48 pm »

Ik kan me goed voorstellen dat je dit kwijt moest. Het achterlaten of gewoon dumpen van afval is zonder twijfel 1  van mijn grootste ergernissen. Ik zou niet weten wat iemand hier aan kan doen. Het is eigenlijk de omgekeerde wereld maar ik neem met enige regelmaat een plastic zak mee naar het bos om daar de rotzooi van anderen op te ruimen (blikjes, flesjes e.d.). Ben ik dan gek ? Nee, natuurlijk niet. Het geeft me persoonlijk een goed gevoel (een gevonden statiegeldfles beschouw ik als een bonus  8) ), maar tegelijkertijd doet het me beseffen dat er iets behoorlijk mis is met de instelling van sommige mensen. Ik heb met enige regelmaat zelfs PC's, matrassen e.d. in de berm of in het bos zien liggen. In deze gevallen is men eenvoudigweg te beroerd deze naar een grof vuil stort te brengen.

sleswes

• Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2011, 18:12:08 pm »

Beste Arjan, Nee, het is helemaal niet gek als je de boel opruimt van een ander, als is het dweilen met de kraan open. Ik herinner met van jaren terug dat in onze gemeente een bos van 250 ha. was. Dit was gemeentelijk eigendom. Maar je kon de klok er op gelijk zetten: Elke zaterdag ging de burgemeester, ja je leest het goed in weer en wind met een plastik zak alles langs de wandelpaden opruimen.
Wij begrijpen elkaar. bedankt voor je reactie.
Gr. Sleswes.

Johan Helmus

• Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2011, 10:22:39 am »

Als je het over vervuiling hebt. Een of andere flapdrol heeft zo'n 7 kuub afval midden in het dwingelderveld gedumpt. Wat bezielt zo iemand? Hopelijk wordt deze persoon er snel voor gepakt. :-X
Groeten, Johan Helmus

sleswes

• Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2011, 12:07:18 pm »

Johan, Dat hoop ik ook!!

Gr. Jan.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 20 queries.