canon powershot sx30 is

Gestart door michielg, juli 22, 2011, 12:44:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

michielg

Hallo beste mensen,

Ik ben echt een leek op het gebied van fotografie en heb de canon powershot sx30 is aangeschaft en vroeg me af of iemand van jullie die ook heeft en wat goede custom instellingen zijn voor het maken van vogels dichtbij en veraf. Ik heb wat door de manual gebladerd en dingen uitgeprobeerd maar het lukt me niet om mooie fotos te maken van vogels in vlucht. Ik probeer geen digitale zoom te gebruiken en toch zijn ze niet naar wens.

Mvg,

Michiel

Antonie Blom

In welk opzicht zijn ze niet naar wens (scherpte, belichting, etc). Kan je ook een of meerdere foto's uploaden om wat te laten zien waar je niet tevreden over ben.
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

michielg

http://waarneming.nl/waarneming/view/55784700
http://waarneming.nl/waarneming/view/55784730
http://waarneming.nl/waarneming/view/55784733
voornamelijk de belichting zowel scherpte. heb geprobeerd met verschillende ISO want die auto functie gebruikt al snel 400 iso

michielg

.

michielg

deze is dan weer mooi

LakeSide

Ik denk dat je beter de "S" stand op de camera kan gebruiken. Je krijgt beweging in de foto omdat je een te lange sluitertijd gebruikt. Op de S stand kun je de sluitertijd zelf aanpassen (iets als 1/160 bijvoorbeeld), waarbij de camera de rest invult om een goede foto te krijgen.

Verder is ISO 400 niet zo heel erg maar daarboven wordt het wel minder. De meeste camera's hebben een ISO maximum wat je kan instellen. De camera kiest dat zelf de ISO waarde, maar zal niet boven het ingesteld maximum gaan.


Daarnaast is het natuurlijk ook van belang om de foto's niet tegen de zon in te nemen. Dan zal de schaduwkant van de vogel aan jouw kant zitten en krijg je dus een donkere vogel op de foto. Probeer jezelf dan ook tussen de zon en de vogel in te plaatsen.


michielg