Groot soort vlinder; lijkt op een herfstblad - opgelost! Bedankt!

Gestart door Witgatje, juli 17, 2011, 21:34:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Witgatje

Hallo,

Onlangs zag ik deze flinke vlinder. Hij zat op de grond; ik dacht eerst dat het een blad was. Helaas lukt het me tot op heden niet om hem te determineren. Ik kom er zelfs niet uit, of het nu een dag- of een nachtvlinder is, of wellicht een uil...
Hopelijk kan iemand me vertellen wat dit is, ik ben reuze nieuwsgierig!

http://www.mijnalbum.nl/Album-AEVOEPHR

Ted van der Knaap

Het is een Pijlstaart, Nachtvlinder... ...als je bij die soort kijkt kom je er misschien zelf wel uit!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Henri25

Ik kan je 1 ding wel vertellen! Ik ben jaloers :duim:. Erg mooie waarneming + foto!  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Witgatje

Dank je wel voor het op weg helpen, Ted! Dan denk ik dat ik nu ook weet welke het precies is: de populierenpijlstaart!
Heel leuk om te weten wat ik gezien heb (ik vond het wel een indrukwekkend beest, moet ik zeggen).

@Henri25: Dat is ook leuk om te horen...! Ik vond het inderdaad een bijzonder dier. Maar het is leuk om te horen dat ik -blijkbaar- met recht onder de indruk was. En wat betreft de foto: het was de beste die er tussen zat... (en ik ben vooral blij dat ik toevallig een toestel bij me had).

Henri25

Ja! Kan me goed voorstellen dat je erg blij was dat je die bij je had... moet er niet aan denken om zo'n dier te zien en dan geen camera bij me te hebben. Lolz...

Ben benieuwd wat ik komende 5 dagen ga zien (heb nachtvlinderweek van Microlepidoptera.nl) (Y).

Bedankt voor het delen van je foto! En nog veel waarnemingsplezier toegewenst!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland