Verkeerd geslacht foto's

Gestart door Jannes Aalders, juli 17, 2011, 15:26:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jannes Aalders

Omdat ik wilde weten hoe het mannetje van de Wespenspin er uit ziet ging ik zoeken op foto's van de Wespenspin man. Tot mijn verbazing zag ik hiertussen veel Wespenspinnen die verdacht veel op vrouwtjes leken. Bij nadere beschouwing zag ik dat op verzoek van de administrateur wel het geslacht in de Waarneming was gewijzigd maar niet het geslacht bij de foto. En dat is niet echt handig. Dus hierbij het verzoek aan een ieder om behalve de Waarneming aan te passen dit ook te doen bij de foto.

Met vriendelijke groet,

Jannes Aalders.

Vincent

Beste Jannes,

Misschien kun je bij de waarnemingen waar dit het geval is een opmerking plaatsen via de knop 'Rapporteer een (mogelijke) foute determinatie'?
Vincent

Jannes Aalders

Hallo Vincent,

Dat zou ik kunnen doen. Bij wie komt deze melding dan binnen? Bij de Waarnemer of een Administrateur?

Groet Jannes.

Vincent

Citaat van: Jannes Aalders op juli 19, 2011, 05:05:55 AM
Hallo Vincent,

Dat zou ik kunnen doen. Bij wie komt deze melding dan binnen? Bij de Waarnemer of een Administrateur?

Groet Jannes.

Beste Jannes,

De melding komt bij de admins terecht. Bij enkele soortgroepen waarvoor weinig of geen admins beschikbaar zijn, wordt de melding ook doorgestuurd naar de waarnemer.

Zie ook: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg997486#msg997486.
Vincent

Jannes Aalders

Hallo Vincent,

Ik ben nogmaals door de foto's van de mannelijke Wespenspinnen gelopen en heb bij elk foutief geslacht een bericht verstuurd. Maar ik kan me voorstellen dat het bij andere soorten niet veel anders is. En dat is wel heel veel werk om te controleren. Dus als nu elke waarnemer zijn twijfelachtige foto's langs zou lopen?

M.v.g. Jannes.

Vincent

Citaat van: Jannes Aalders op juli 21, 2011, 21:19:54 PM
Hallo Vincent,

Ik ben nogmaals door de foto's van de mannelijke Wespenspinnen gelopen en heb bij elk foutief geslacht een bericht verstuurd. Maar ik kan me voorstellen dat het bij andere soorten niet veel anders is. En dat is wel heel veel werk om te controleren. Dus als nu elke waarnemer zijn twijfelachtige foto's langs zou lopen?

M.v.g. Jannes.

Bedankt voor de moeite! Probleem is dat de waarnemer dit waarschijnlijk zelf niet ziet (want anders was het wel aangepast) of het niet weet. Ik verwacht dat de admins van deze soortgroep dit nu snel oppakken. Nogmaals bedankt!
Vincent