Zwarte Wouw

Gestart door milvusmilvus, juli 12, 2011, 23:07:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

milvusmilvus

Ik ben dit weekend in Frankrijk geweest (Auvergne) en ik heb echt heel veel Zwarte Wouwen gezien daar. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel Wouwen gezien heb dit jaar. Was het toeval dat ik er zo veel heb gezien of zijn er dit jaar veel Zwarte Wouwen in Frankrijk?
Groet, Edzard

frankneijts

Zulke vragen zijn alleen te beantwoorden als er goede tellingen zijn verricht die, op basis van dezelfde methodiek, te vergelijken zijn met soortgelijke tellingen uit andere jaren. Maar Frankrijk is 'sowieso' een goed land voor Zwarte Wouw met tussen de 20.000 en 25.000 paar (2004) die vooral in het oosten, midden en zuiden voorkomen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Sander Haak

Waar zat je en wat is veel?

Ik ben vorig jaar ook een paar dagen in de Auvergne geweest, in St. Nectaire om precies te zijn. Op 5km van de camping zat een vuilnisbelt waar constant een stuk of 15 Zwarte Wouwen rondhingen. Als gevolg daarvan vlogen er ook erg veel over de camping.
Groet, Sander Haak (Woerden)

milvusmilvus

Puy de Dome

Ik weet niet exact hoeveel, maar zeker een stuk of 50. En niet in een groep. 1 x 3 exemplaren bij elkaar gezien, verder steeds paartjes of enkelingen.
Groet, Edzard