Nieuw invoerscherm werkt bij mij niet goed!

Gestart door Grada Menting, oktober 26, 2006, 19:50:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Grada Menting

Is er een nieuw invoerscherm?
Het werkt bij mij niet goed!

Als ik  een gebied typ dan krijg ik een keuze uit diverse van toepassing zijnde gebieden maar zodra ik op een van die klik dan zet ie niets neer.

Wat was er mis met het oude systeem?

Corryabbink

#1
Bij mij gaat die dan naar het gebied toe op het kaartje. Welke browser gebruik jij?
Met Explorer doet ie het goed.

Het nieuwe systeem is veel beter daar kun je exact de plaats aangeven door de vinger op de plek te zetten.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Grada Menting

CiteerBij mij gaat die dan naar het gebied toe op het kaartje. Welke browser gebruik jij?
Met Explorer doet ie het goed.

Het nieuwe systeem is veel beter daar kun je exact de plaats aangeven door de vinger op de plek te zetten.
Ik gebruik Explorer...

hiskodevries

Sophie je moet precies op de naam in de lijst klikken, ik heb het ook wel eens
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Grada Menting

CiteerSophie je moet precies op de naam in de lijst klikken, ik heb het ook wel eens
Ik heb het nog eens geprobeerd wat je zegt precies op de naam maar er is niets te zien.
Ook heb ik het geprobeerd met de coordinaten maar er gebeurt niets.
Ik kan niets meer aanmelden. :(

Hinko

#5
je kun met de cursor omlaag en met 'enter' het gebied selecteren. Overkomt mij ook wel eens dat ik ernaast klik.

[edit] je moet met het midden van het 'handje' op de tekst klikken en niet met het 'topje van de vinger'.
mvgr, Hinko

Grada Menting

Citeerje kun met de cursur omlaag en met 'enter' het gebied selecteren. Overkomt mij ook wel eens.
Het is me gelukt om iets aan te melden maar het is een gok of het gelukt was.

Als je iets ingevoerd hebt dan zou het invoerscherm moeten verdwijnen...dat gebeurt bij mij niet, waardoor je het nogeens aanmeldt.

Ik vind het tot nu toe helemaal niets. :angry:

Het gebied heb ik ingevoerd door de pointer erop te zetten op een andere manier werkt het niet.

characea

#7
Wil het nog steeds niet ?

IK heb het ook wel eens, maar weer nooit in explorer. als het dan toch zo vaak voorkomt dan moet hier toch maar eens naar gekeken worden. Helpt het als je het font groter zet (Ctrl en dan wheelmouse button ?)

Niko Buiten

Sofie,

Tot heden heb ik soortgelijke ervaringen. Maar met wat geduld komt alles nog goed. Zie verder de email met mijn werkwijze.
Groet,

Niko Buiten.


Grada Menting

Tot nu toe zie ik geen enkel voordeel in het nieuwe invoerscherm.

Diverse invoer werkt niet. Als ik bv gevlekte rupsklaver wil invoeren dan wordt er niets neer gezet en heb ik een foutmelding. Dit is niet de enige aanmelding die ik niet kwijt kan. Graag raad.

Corryabbink

Dag Sofie,
Misschien ligt het ergens anders aan maar ik kan de waarneming van Gevlekte rupsklaver gewoon invoeren. Het duurt wel even maar als ik Gevlekte rupsklaver getypt heb dan komt er toch een luikje met de naam dat klik ik dan aan en verder loopt het goed.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

sophie e.a.
jullie hebben deze al bekeken?
http://www.waarneming.nl/demo/invoer1.html
en de help al gelezen.
de grap is juist dat dit scherm niet afgesloten wordt als je wat ingevoerd hebt, zo kun je snel veel waarnemingen invoeren.
mocht je geen kabel of adsl internet hebben dan kan je verbinding te traag zijn in dat geval stuur je mij een berichtje.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Grada Menting

CiteerDag Sofie,
Misschien ligt het ergens anders aan maar ik kan de waarneming van Gevlekte rupsklaver gewoon invoeren. Het duurt wel even maar als ik Gevlekte rupsklaver getypt heb dan komt er toch een luikje met de naam dat klik ik dan aan en verder loopt het goed.
Als ik bv Gevlekte rupsklaver typ dan krijg ik ook een luikje en klik op de naam maar vervolgens staat er niets en loopt het mis.

Corryabbink

Citeer
CiteerDag Sofie,
Misschien ligt het ergens anders aan maar ik kan de waarneming van Gevlekte rupsklaver gewoon invoeren. Het duurt wel even maar als ik Gevlekte rupsklaver getypt heb dan komt er toch een luikje met de naam dat klik ik dan aan en verder loopt het goed.
Als ik bv Gevlekte rupsklaver typ dan krijg ik ook een luikje en klik op de naam maar vervolgens staat er niets en loopt het mis.
Sofie ik heb het heel vaak geprobeerd maar het loopt altijd goed. Ik snap er niets van hoe dat kan.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Hoi Sofie,

Vannacht ging het bij mij ook mis.............hetzelfde verschijnsel.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Grada Menting

CiteerDag Sofie,
Misschien ligt het ergens anders aan maar ik kan de waarneming van Gevlekte rupsklaver gewoon invoeren. Het duurt wel even maar als ik Gevlekte rupsklaver getypt heb dan komt er toch een luikje met de naam dat klik ik dan aan en verder loopt het goed.
Na 1o pogingen is het eindelijk gelukt maar dit zal toch niet de bedoeling zijn.

Met de gebiedskeuze is het hetzelfde.

Ik typ de eerste letters, krijg een lijst waarin ik op het gewenste gebied kan klikken maar dan...zet ie niets neer en houd ik een leeg veld.

Natuurlijk kan ik ook wel met het Googlescherm werken maar erg handig vind ik dit niet.


Hinko

#16
CiteerIk typ de eerste letters, krijg een lijst waarin ik op het gewenste gebied kan klikken maar dan...zet ie niets neer en houd ik een leeg veld.
Hoi Sofie,

je moet mijn eerder potsje (met edit) nog maar eens goed doorlezen. De oplossing is al gegeven.

Maar ik moet je wel gelijk geven dat misklikken erg gemakkelijk is, het overkomt mij ook vaak genoeg.
mvgr, Hinko

Dylan

Deze discussie was gestart in het forumgedeelte over Planten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling als het onderwerp algemene functionaliteit is. Vandaar dat de thread is verplaatst.

Mensen die structureel problemen hebben met het nieuwe scherm:

1) Zorg ervoor dat je begrijpt hoe het hoort te werken. Bekijk de demo, lees het helpscherm.

2) Als je problemen houdt, installeer Firefox 2.0 en kijk of je die problemen nog steeds hebt.

3) Als je het oude scherm wilt, ga naar http://www.waarneming.nl/wn_lite.php
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

characea

#18
Citeer
CiteerIk typ de eerste letters, krijg een lijst waarin ik op het gewenste gebied kan klikken maar dan...zet ie niets neer en houd ik een leeg veld.
Hoi Sofie,

je moet mijn eerder potsje (met edit) nog maar eens goed doorlezen. De oplossing is al gegeven.

Maar ik moet je wel gelijk geven dat misklikken erg gemakkelijk is, het overkomt mij ook vaak genoeg.
Hinko,

Ik had graag een link gehad..maar in ieder geval krijg ik de fout ook zonder de muis te gebruiken en zonder te klikken..


Je moet met het midden van het handje klikken en niet met de vinger

Hinko

Citeer
Ik had graag een link gehad..
Hoi Marcel,

ik heb m'n bericht aangepast, bedankt voor de link. Ik ben er nog niet achter hoe ik deze zelf had kunnen genereren.
mvgr, Hinko

marcel123

#20
Ik volg het niet.
Met Win2000/IE6 moet ik volgens mij wel met het puntje van de vinger klikken. Altijd wordt het item geselecteerd dat geel oplicht.

Wat wel opvalt is dat een & in een gebiedsnaam als ∧ verschijnt in het invoerscherm NADAT je het gebied geselecteerd hebt uit de combobox. In alle overige schermen verschijnt deze gebiedsnaam gewoon met &.

Dylan

Beste mensen, en in het bijzonder Sofie voor het melden van het probleem.

Het probleem bestaat. Het treed alleen op Internet Explorer. Ik snap nu precies hoe het komt, en ik denk dat ik ook weet hoe het opgelost moet worden. Grappig dat niemand dit heeft gemerkt tijdens de beta-test.

Ik vraag jullie om nog even geduld te hebben.

( werk met firefox, of selecteer met het midden van de hand )

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Guus Peterse

CiteerGrappig dat niemand dit heeft gemerkt tijdens de beta-test.
Dat komt, wat mij betreft, omdat ik er geen last van heb gehad, hoewel ik met internet explorer werk. Bij mij werkt, en werkte, alles prima, met internet explorer.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Grada Menting

Ik weet niet of er iets veranderd is maar het ging vandaag prima!

Grada Menting

CiteerIk weet niet of er iets veranderd is maar het ging vandaag prima!
Nog niet gezegd of...het was weer mis.

Dylan

Het probleem zit in een heel klein stukje per regel dat in Internet Explorer niet goed reageert. Het kan voor je gevoel dus makkelijk 100x goed gaan en 1x fout. Iemand die net "gewend is" op op een andere plek te klikken, kan de fout 100x hebben en 1x niet.

Wat de beste manier is om het tegen te gaan: gewoon lekker met je toetsenbord werken. Pijl omlaag en tab of enter om te selecteren. Scheelt je ook een muisarm :-)
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Limosa

Wanneer ik een melding wil doorgeven (dus opslaan) blijft het opslaanhokje wit en komt er alleen onder te staan dat ik eventueel een foto toe kan voegen van de waarneming, maar voor de rest blijft de hele waarneming staan en kan ik geen nieuwe waarneming invullen zonder eerst helemaal op nieuw te beginnen door op nieuwe waarneming te drukken. De allereerste keer (enkele weken terug) ging het wel goed maar sindsdien lukt het niet meer. Waar kan dit aan liggen?  
Groeten,

Joachim

Imperator

Kijk eens op dit forum, veel mensen hebeen Firefox geinstalleerd waardoor dit probleem werd verholpen.

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...pic=15343&st=40
vriendelijke groet,

Trees

Limosa

Bedankt Trees!

Sinds ik firefox geinstalleerd heb werkt het programma weer!

Groeten,

Joachim