Hoofdmenu

wa`s da ?

Gestart door hiskodevries, oktober 26, 2006, 17:18:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

is dit ook een meeldauw ? lokatie vijlense bos limburg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

dat had ik gedaan, maar ze zijn daar allemaal veel meer oranje
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gardensafari

Hij is wel goed hoor. Heeft ook keurig zijn zestien vlekjes. Misschien nog niet helemaal uitgekleurd. Soms kleuren lieveheersbeestjes niet eens helemaal uit.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

geertje

Het is, ondanks de misschien wat gelere kleur toch een meeldauwlieveheersbeestje. De rand en de 16 stippen.
Prachtig vind ik ze (al vind ik het niet zo erg dat ze neit in mijn tuin lopen  ;) )

Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

gardensafari

Citeer
Prachtig vind ik ze (al vind ik het niet zo erg dat ze neit in mijn tuin lopen  ;) )

Groeten,
Gera
Zet flink wat guldenroede in je tuin en ze komen vanzelf. Overigens is guldenroede een zeer goede insecenplant. Vooral sluip- en graafwespen zijn er gek op.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

geertje

Heel veel Guldenroede heb ik! Dat is niet weg te krijgen! En ja, schitterend die wespen, zweefvliegen en ook bijen  :)
Maar nee, geen meeldauwlhb's, wel citroen! (hoewel, die lopen nog liever op de mahonie).
Groeten,
Gera Nieland

gardensafari

Klopt, citroenlieveheersbeestjes lusten er ook wel pap van, maar meeldauwlhb'jes zitten er ook graag op en ook Calvia decemguttata houdt ervan.
Verder de tuin laten verwilderen. Je krijgt ruzie met (schoon)ouders, echtgenoot en buren, maar de insectenrijkdom neemt rap toe. Bodembedekkers als klimop, zevenblad en hondsdraf zijn ideaal....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.