NIEUW INVOERSCHERM

Gestart door Dylan, oktober 25, 2006, 22:22:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Sinds kort (<1 week) werkt invoeren van waarnemingen niet meer goed onder Firefox 2.0. Na het invoeren van een nieuwe waarneming kom ik terug op het invoerscherm waarbij gebied en tijd zijn blijven staan. Het veld waarin ik de soort kan invullen is niet meer actief. De "completion" werkt niet meer, er verschijnt geen dropdown van soorten. Ook de "completion"voor het gebied is niet meer actief.

Na een refresh werkt het wel weer, maar dan zijn gebied/tijd leeg en is het lijstje van ingevoerde soorten onderaan ook weer leeg. Dat is erg moeizaam invoeren.

gardensafari

Ik gebruik ook FireFox 2 en heb dat probleem niet. Dat zou erop kunnen wijzen dat je een instelling niet goed hebt staan. Misschien teveel beveiliging?
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

hiskodevries

dit scherm is sinds de introductie niet meer gewijzigd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Robert Heemskerk

CiteerSinds kort (<1 week) werkt invoeren van waarnemingen niet meer goed onder Firefox 2.0. Na het invoeren van een nieuwe waarneming kom ik terug op het invoerscherm waarbij gebied en tijd zijn blijven staan. Het veld waarin ik de soort kan invullen is niet meer actief. De "completion" werkt niet meer, er verschijnt geen dropdown van soorten. Ook de "completion"voor het gebied is niet meer actief.

Na een refresh werkt het wel weer, maar dan zijn gebied/tijd leeg en is het lijstje van ingevoerde soorten onderaan ook weer leeg. Dat is erg moeizaam invoeren.
Ik ben zelf een tijd geleden al overgeschakeld naar Camino 1.02, toen waren al mijn problemen die ik in Firefox had, opgelost.

Camino is vrij te downloaden en werkt bij mij prima! (in combinatie met een mac X 10.3.9)

Sjaak Schilperoort

Bedankt voor jullie supersnelle respons. Het bleek inderdaad een eigen instelling te zijn (Greasemonkey-script om autocomplete=off te verwijderen). Ik heb dit uitgezet voor waarneming.nl, en nu werkt het weer goed.

martin camphuijsen

De precisie waarmee waarnemingen kunnen worden ingevoerd is fantastisch.

Alleen valt het me op dat wanneer je met terugwerkende kracht een wat langere maar uitgewerkte lijst met waarnemingen van een excursieverslag wilt invoeren, dat het je veel extra toetsaanslagen kost. Het scherm springt iedere keer terug naar de huidige datum. Bij sommige gebiedsnamen duurt het erg lang voordat je het rolmenu met suggesties krijgt. Ook je excursie locatie kun je niet vastzetten, je moet steed sweer opnieuw inzoomen.

Ben ik een miesmuizer of herkennen meerdere waarnemers zich hierin ?

Martin Camphuijsen

michel.wissink

Over het algemeen ben ik erg positief over het nieuwe invoerscherm. Vooral mooi dat er nu met satellietfoto's kan worden gewerkt.
Toch wel wat vragen c.q. opmerkingen:
1. De biotoop-lijst was voorheen alfabetisch gesorteerd, maar lijkt nu random, waar ik nog niet aan kan wennen. Of zie ik een systeem over het hoofd?
2. De invoer van weergegevens is beperkt (geen windkracht/-richting meer gevraagd). Is daar een reden voor? Na invoeren van een waarneming komt er wel "Windkracht onbekend" in beeld te staan. Dat lijkt dan overbodig.

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

characea

CiteerDe precisie waarmee waarnemingen kunnen worden ingevoerd is fantastisch.

Alleen valt het me op dat wanneer je met terugwerkende kracht een wat langere maar uitgewerkte lijst met waarnemingen van een excursieverslag wilt invoeren, dat het je veel extra toetsaanslagen kost. Het scherm springt iedere keer terug naar de huidige datum. Bij sommige gebiedsnamen duurt het erg lang voordat je het rolmenu met suggesties krijgt. Ook je excursie locatie kun je niet vastzetten, je moet steed sweer opnieuw inzoomen.

Martin Camphuijsen
Hoi,

Je kent het snel invoer scherm ? Die biedt in sommige gevallen (km hok invoer) een uitkomst.
Maar...niet in alle gevallen.
Je kunt bijv geen gebied kiezen..dat gebeurde automatisch dacht ik.
Voor de rest heb je idd een aantal punten genoemd die met deze methode niet goed gedekt worden.
Er is trouwens wel een vraag gekomen om dit scherm te integreren met het 'snel invoer' scherm..maar dat is nog niet gebeurd.

Kees van Oers

Hallo,

Bij het exporteren van mijn gegevens verschijnen bij de rallen, kwartels en eenden de volgende gegevens niet:

coord-x   coord-y   kmhok   zeker   biotoop   biotoop_oms   opmerkingen

groeten,

Kees

characea

CiteerAlleen valt het me op dat wanneer je met terugwerkende kracht een wat langere maar uitgewerkte lijst met waarnemingen van een excursieverslag wilt invoeren, dat het je veel extra toetsaanslagen kost. Het scherm springt iedere keer terug naar de huidige datum. Bij sommige gebiedsnamen duurt het erg lang voordat je het rolmenu met suggesties krijgt. Ook je excursie locatie kun je niet vastzetten, je moet steed sweer opnieuw inzoomen.

Martin Camphuijsen
Martin,
Je hebt idd gelijk, er zijn inderdaad een paar gevallen waarbij het scherm niet zo handig werkt.
Als ik een lijst waarnemingen van verschillende data van verschillende locaties ga invoeren zou ik het liefst een soort spreadsheet achtige contstructie willen zien met de laatst ingevoerde records onderelkaar (dat is nu al het geval) en de velden datum, gebied (nieuw), soortgroep (nieuw), soort, kmhok (nieuw) en aantal (nieuw). En dan achter de 'foto' toevoegen nog een edit mogelijkheid, mochten er toch nog fouten in de invoer zitten.
Maar misschien komt dat nog wel. Zou dit voorstel in je specifieke geval een oplossing zijn ? Maar goed..tot nu toe is elke nieuw scherm een verbetering geweest (voor IE gebruikers).

martin camphuijsen

Citeer
CiteerAlleen valt het me op dat wanneer je met terugwerkende kracht een wat langere maar uitgewerkte lijst met waarnemingen van een excursieverslag wilt invoeren, dat het je veel extra toetsaanslagen kost. Het scherm springt iedere keer terug naar de huidige datum. Bij sommige gebiedsnamen duurt het erg lang voordat je het rolmenu met suggesties krijgt. Ook je excursie locatie kun je niet vastzetten, je moet steed sweer opnieuw inzoomen.

Martin Camphuijsen
Martin,
Je hebt idd gelijk, er zijn inderdaad een paar gevallen waarbij het scherm niet zo handig werkt.
Als ik een lijst waarnemingen van verschillende data van verschillende locaties ga invoeren zou ik het liefst een soort spreadsheet achtige contstructie willen zien met de laatst ingevoerde records onderelkaar (dat is nu al het geval) en de velden datum, gebied (nieuw), soortgroep (nieuw), soort, kmhok (nieuw) en aantal (nieuw). En dan achter de 'foto' toevoegen nog een edit mogelijkheid, mochten er toch nog fouten in de invoer zitten.
Maar misschien komt dat nog wel. Zou dit voorstel in je specifieke geval een oplossing zijn ? Maar goed..tot nu toe is elke nieuw scherm een verbetering geweest (voor IE gebruikers).
Beste André,

Ja, ik denk dat dat veel zal schelen. Maar net als jij ben ik van mening dat het nieuwe scherm een hele verbetering is. Ik wacht geduldig verdere innovaties af en hoop dat dan mijn opmerkingen meegenomen kunnen worden. Begrijp ik goed, dat jij als admin daar enige ivloed op kan uitoefenen ?

Sorry overigens voor mijn late reactie

Groet,
Martin