Greppel of Heide?

Gestart door Tukkerbird, juli 05, 2011, 22:14:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

 
Hallo,

Ondanks de kenmerkende tekening kom ik er bij deze niet helemaal uit, ik zat zelf het meest te denken aan Greppelsprinkhaan of

Heidesabelsprinkhaan. Kan iemand dat bevestigen, foto in Twente gemaakt.

Gr.Martin

Wim Bakker

Bij deze beesten is het handig om te kijken in wat voor gebied ze zitten.

Een determinatiekenmerk is de hoeveelheid wit in de rand van het halsschild. Misschien kom je er uit als je zelf even hier kijkt.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Tukkerbird

Bedankt Wim, :duim:
Dan moet het wel de Greppelsprinkhaan zijn :angel: ik heb/had nog nooit van deze soort gehoord.

Gr, Martin Bonte

Wim Bakker

Euh, Heidesabelsprinkhaan dus... bij de nimfjes is het wit op het halsschild duidelijker.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Tukkerbird

Citaat van: wimpeltje op juli 07, 2011, 19:29:35 PM
Euh, Heidesabelsprinkhaan dus... bij de nimfjes is het wit op het halsschild duidelijker.
::) Toch? Bij de foto,s van de Heidesabelsprinkhaan zag ik juist weinig tot geen wit vandaar dat ik voor de Greppel ging.
Ook het biotoop{gras}duwde mij die richting op, bedankt voor het corigeren.

Gr.Martin
                   ::) Toch? Bij de foto, s van de Heidesabelsprinkhaan zag ik juist weinig tot geen wit vandaar dat ik voor de Greppel ging.

Ook het biotoop{gras}duwde mij die richting op, bedankt voor het corrigeren.
[font=]Gr.Martin[/font]

wieneb

Het verschil zit eigenlijk in waar het wit zit. Bij greppelsprinkhaan zit het net zo breed als bij de vleugeltjes bij de kop en onderaan het halsschild.
Groeten,
Wiene Bakker