Dassenbelevenissen

Gestart door Norman, juli 05, 2011, 20:46:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

In navolging van HPM zijn Wezelbelevenissen had ik gisteren mijn ultieme natuurbeleving.

Tijdens het posten bij een dassenburcht (minder dan 500 mtr van de bebouwde kom!) gisteravond begon het feest al om 21:30.
Een volwassen Das kwam keihard op mij afrennen om op minder dan 3 meter van mij te fourageren.

Ik kan je verzekeren dat stilzitten niet meevalt als de muggen massaal te hoofd aan het perforeren zijn. Vanaf dat moment was het feest los. Op een zeker moment kwamen er 6 dassen uit de pijp, 4 volwassen dieren en 2 jonge dieren. Vanaf dat moment scharrelden er overal Dassen rond leek het wel. Met grote regelmaat zaten de Dassen op minder dan 3 meter lekker te krabben voor mijn neus.

Op een zeker moment kwam mijn medeteller aansluipen en de Dassen merkten het niet eens, zo druk hadden ze het met scharrelen, krabben, ravotten, etc. Om 23:45 zijn we maar voorzichtig weggeslopen, wetende dat vandaag de wekker weer om 6:00 ging voor ons beide. De Dassen zijn waarschijnlijk nog een paar uur doorgegaan.

Uiteindelijk zijn we het nog niet helemaal eens of we 8 of 10 individuen hebben gezien. Zonder meer een groot gezin voor deze kleine burcht.

HPM

Mooi hoor. Je hebt meer geluk gehad dan ik. Ooit heb ik bij een dassenburcht gepost en het enige wat ik tegenkwam waren muggen.

Herman van der Meer

Norman

Citaat van: HPM op juli 05, 2011, 21:54:00 PM
Mooi hoor. Je hebt meer geluk gehad dan ik. Ooit heb ik bij een dassenburcht gepost en het enige wat ik tegenkwam waren muggen.

Het geheim is kraakvrije kleding en doodstil zitten, engelengeduld en natuurlijk een bovengemiddeld gezonde dosis geluk.

HPM

Citaat van: Norman op juli 05, 2011, 22:56:31 PM
Citaat van: HPM op juli 05, 2011, 21:54:00 PM
Mooi hoor. Je hebt meer geluk gehad dan ik. Ooit heb ik bij een dassenburcht gepost en het enige wat ik tegenkwam waren muggen.

Het geheim is kraakvrije kleding en doodstil zitten, engelengeduld en natuurlijk een bovengemiddeld gezonde dosis geluk.

Stil zijn kan ik wel. Geluk is het knelpunt.
Herman van der Meer