sjieke onbekende eend gezien

Gestart door rudi, juli 02, 2011, 17:31:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Toine

Kijk eens op www.harteman.nl, daar staan alle eenden, ganzen en zwanen van de wereld netjes afgebeeld. Als de jouwe er niet bij zit is het vast een gefokt ras of mutant, of een hybride.

rudi

Gijs, Roy en Toine, bedankt voor de hulp!
ik heb jullie tips nog niet nagekeken, ik heb in de plaatselijke bieb ook niks gevonden.Ik denk dat het wachten is op een volgende verschijning van de eend(en).
Het zou wel heel toevallig zijn als een beginnend vogel "kenner" als ik de vondst van de eeuw doe..in een woonwijk.. ;D is bijna onmogelijk!!!Ookal is niks onmogelijk,kent iemand 2 dezelfde soepeenden?
Ik zag nog wel in een boek enkele eenden die in de buurt kwamen van de gezochte eenden maar toch niet helemaal: een smient en de anas formosa..
Het kan nog wel even duren voor er een oplossing komt..andere waarnemingen gaan nu weer eerst voor die moet ik ook allemaal invoeren op waarneming.nl
Vandaag zag ik de eenden niet.
Roy en Toine's tip ga ik nog natrekken en meer kan ik ( en jullie allemaal !!) niet doen.
Toch mooi 48 uur mee bezig geweest, het enige frustrerende eraan is de langzame internet (dongel) verbinding..De les is in ieder geval dat ik als beginnend vogel"kenner" maar weer beter kan gaan bezig houden met de huis tuin en keuken vogels, dat is ook eigenlijk mijn doel, het in kaart brengen van natuur in de wijk waar ik woon.Vandaag weer tal van eksters, merels , houtduiven, kokmeeuwen gezien en 7 boerenzwaluwen!
Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor alle reakties en tips!!!!!!!!!!!!!!!!!! :duim:
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

HPM

Als je in die 48 uur een foto had gemaakt zou je het waarschijnlijk al hebben geweten.

Herman van der Meer

rudi

Bedankt voor de reaktie HPM!
van de 48 uur heb ik alleen de eerste 2 minuten de 2 eenden gezien..
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer