Hoofdmenu

zwartkop spec

Gestart door Peter Ganzeboom, juli 02, 2011, 11:37:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Peter Ganzeboom

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/55427395
Zwartkop - Sylvia atricapilla gezien op 2011-07-01 Achtmaal - Oude Buisse Heide - west
bij voorbaat dank Peter Ganzeboom en Tino van Kampen

Deze vogel zong gister de hele dag door. Af en toe iets van cetti's zanger, maar dan weer zwartkop, maar kort en dan eindigend met de 4 of 5 fluittonen. Tussen andere, gewone zwartkoppen tp. Hij was zeer schuw. De ene keer dat wij hem zagen, leek hij geen zwart petje te hebben. Gelijk bij de parkeerplaats te horen. Werkelijk heel vreemd die eindtonen: tuuuuu- tuuuuu- tuuuu- tuuuu- tuuuu. In al mijn vogeljaren nooit gehoord bij zwartkop, maar mij schieten geen familieleden te binnen die het zouden kunnen zijn. Vandaar dat wij het aan de echte kenners overlaten. Wij dachten misschien een tri schizofone zwartkop, die zijn eigen zang afwisselt met die van Cetti's en koolmees. Wij denken dat hij er gewoon nog zal zitten, want zat daar aan begins en eind van onze grote rondwandeling de hele tijd.

HPM

Mijn voorstellingsvermogen schiet tekort bij deze beschrijving.

Herman van der Meer

dupont

Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Folkert Jan

Op basis waarvan denk je aan een Sylvia zanger?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: dupont op juli 02, 2011, 12:54:56 PM
Afwijkende zwartkop?!

Hier is de open deur: "Wij dachten misschien een tri schizofone zwartkop, die zijn eigen zang afwisselt met die van Cetti's en koolmees."
Herman van der Meer