Lammergier te tellen ?

Gestart door Max Berlijn, juli 01, 2011, 16:28:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: jvdlaan op mei 19, 2012, 20:39:09 PM
Citaat van: HPM op mei 19, 2012, 20:29:19 PM
Citaat van: M.Haverkamp op mei 19, 2012, 19:52:44 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op mei 18, 2012, 23:00:58 PM
Citaat van: antimoon op mei 18, 2012, 08:37:07 AM
CiteerNatuurlijk denk ik ook met weemoed terug aan Carmen die al dan niet terecht werd afgeserveerd.


Dan zal op basis van de informatie van Pim Julising "Jakob" niet geaccepteerd worden.

Wel geaccepteerd, maar niet 'telbaar'  :angel:  voor de Nederlandse lijst.

Voor de herintroductie is er nooit eentje waargenomen. Na de herintroductie is het geen echt moeilijke soort. Lekker tellen jongens, allemaal erg wetenschappelijk! Ach, als ge maar leut hebt ;D

Moeilijk is dat tellen niet. Aan een middelvinger heb je genoeg.

Schaam je diep :-[

Zo Jan, waagt je maar weer eens een poging?
Herman van der Meer

Vincent Hart

Herman, laat je middelvingers thuis aub.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op mei 19, 2012, 21:43:54 PM
Herman, laat je middelvingers thuis aub.

Pff. Moet een mens hier nou echt alles uitleggen? Ik deed niets met mijn middelvinger. Ik suggereerde hoe een 'telverbod' te omzeilen is.
Zorg nou eerst maar eens dat dat ene topic teruggehaald wordt uit Praat maar Raak en maak je druk om wat er in andere topics in PmR allemaal gezegd wordt. Verban anders gewoon maar alles naar PmR. Dan hebben admins nergens meer omkijken naar.
Herman van der Meer

Bas vd Burg

Sorry Vincent maar vind jij jouw reactie niet een klein beetje overtrokken? Ik las het als "sch#&t aan de telregels en gewoon tellen", zoals Herman dus ook bedoeld heeft volgens zijn laatste bericht. Persoonlijk vond ik het eigenlijk best een geniaal en lachwekkende reactie van hem
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jvdlaan

Citaat van: HPM op mei 19, 2012, 22:10:29 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 19, 2012, 21:43:54 PM
Herman, laat je middelvingers thuis aub.

Pff. Moet een mens hier nou echt alles uitleggen? Ik deed niets met mijn middelvinger. Ik suggereerde hoe een 'telverbod' te omzeilen is.
Zorg nou eerst maar eens dat dat ene topic teruggehaald wordt uit Praat maar Raak en maak je druk om wat er in andere topics in PmR allemaal gezegd wordt. Verban anders gewoon maar alles naar PmR. Dan hebben admins nergens meer omkijken naar.

En nu weer de vermoorde onschuld spelen,  hè HPM. Hou je fatsoen of minimaal je mond als je niets aardigs te zeggen hebt.

HPM

#95
Citaat van: jvdlaan op mei 19, 2012, 22:39:24 PM
Citaat van: HPM op mei 19, 2012, 22:10:29 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 19, 2012, 21:43:54 PM
Herman, laat je middelvingers thuis aub.

Pff. Moet een mens hier nou echt alles uitleggen? Ik deed niets met mijn middelvinger. Ik suggereerde hoe een 'telverbod' te omzeilen is.
Zorg nou eerst maar eens dat dat ene topic teruggehaald wordt uit Praat maar Raak en maak je druk om wat er in andere topics in PmR allemaal gezegd wordt. Verban anders gewoon maar alles naar PmR. Dan hebben admins nergens meer omkijken naar.

En nu weer de vermoorde onschuld spelen,  hè HPM. Hou je fatsoen of minimaal je mond als je niets aardigs te zeggen hebt.

http://www.youtube.com/watch?v=88tA5zql6CQ
Herman van der Meer

ArjanH

Citaat van: HPM op mei 19, 2012, 22:49:59 PM
Citaat van: jvdlaan op mei 19, 2012, 22:39:24 PM
Citaat van: HPM op mei 19, 2012, 22:10:29 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 19, 2012, 21:43:54 PM
Herman, laat je middelvingers thuis aub.

Pff. Moet een mens hier nou echt alles uitleggen? Ik deed niets met mijn middelvinger. Ik suggereerde hoe een 'telverbod' te omzeilen is.
Zorg nou eerst maar eens dat dat ene topic teruggehaald wordt uit Praat maar Raak en maak je druk om wat er in andere topics in PmR allemaal gezegd wordt. Verban anders gewoon maar alles naar PmR. Dan hebben admins nergens meer omkijken naar.

En nu weer de vermoorde onschuld spelen,  hè HPM. Hou je fatsoen of minimaal je mond als je niets aardigs te zeggen hebt.

http://www.youtube.com/watch?v=qhgWf2Gxtq8&


Gelukkig, wat mooie muziek. En dan nog wel het onvolprezen "Mama don't" van de legendarische JJ Cale. Doorgaans kan ik me voor een groot deel wel vinden in je opvattingen HPM, maar soms vind ik dat je wat te ver gaat met je kritiek en cynisme.

HPM

Ik gaf geen kritiek. Ik gaf op eenn luchtige manier een mogelijke oplossing voor een telkens terugkerend probleem In feite de strekking van dit topic), waarbij het eerste deel van een woord ('middelvinger') in mijn reactie een andere kijk op de oplossing gaf.
Als een purist zou zeggen dat dit topic niet bedoeld is voor grapjes zou ik daar misschien nog begrip voor kunnen opbrengen maar reacties als 'schaam je diep', 'laat je middelvinger thuis' en 'de vermoorde onschuld spelen' gaan mijn verstand ver te boven en niet alleen het mijne want er zijn anderen die de strekking van mijn opmerking wél begrepen en er om moesten lachen.
Merkwaardig ook dat de opmerking waarop ik reageerde ("Lekker tellen jongens, allemaal erg wetenschappelijk!") kennelijk geen reden was voor diep schamen. Bepaalde mensen zullen wel geen persoonlijke wrok hebben tegen degene die dat schreef.

PS. JJ Cale hoeft zich kennelijk ook niet diep te schamen voor zijn middelvingers naar mama.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Als je nu je reactie iets duidelijker verwoord had, hadden wellicht Jan en ik kunnen meelachen, Herman. Nu slinger je met een middelvinger die op meerdere manieren kan worden opgevat.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Wat me trouwens wel opvalt dat maar 1 iemand de vogel op escape heeft gezet. Wat doen de admins met deze vogel? Als het een eend was geweest dan was allang het verzoek geweest om dit beest op escape te zetten ;)
August van Rijn

Vincent Hart

We volgens uiteraard de CDNA, die zal deze vogel sowieso afwijzen - zie de tekst over deze soort in het Handboek. Ik heb een vraagje uitgezet of projectlammers wel formeel rouleren, daarop nog geen antwoord.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op mei 20, 2012, 09:49:55 AM
Als je nu je reactie iets duidelijker verwoord had, hadden wellicht Jan en ik kunnen meelachen, Herman. Nu slinger je met een middelvinger die op meerdere manieren kan worden opgevat.

Nóg duidelijker? Wat is er onduidelijk aan "Moeilijk is dat tellen niet. Aan een middelvinger heb je genoeg."?
Als je denkt dat je imisschien niet begrijpt wat iemand bedoelt en je denkt dat het belangrijk is, vraag het dan gewoon.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Wat onduidelijk is, is wat je ermee bedoelt. Inmiddels is dat wat duidelijker.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Kost helaas weer 6 onnodige berichten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

M.Haverkamp

Citaat van: hiskodevries op mei 20, 2012, 16:01:28 PM
Kost helaas weer 6 onnodige berichten.

Laten we naar de inhoud gaan:

Als je vogelen en het tellen wat meer wetenschappelijk aanzien wil geven moet het toch aan meer vereisten doen als nu:

Wetenschap heeft behalve met empirisch waarnemen ook met logisch denken te maken, dat laatste schort het echt aan.

Als ik de lammergier als casus nemen( de soort) dan zie ik dat de soort voor de introductie nooit in deze contreien is voorgekomen. Na de herintroductie wordt de soort min of meer meer regelmatig gezien. Het is niet zo moeilijk te veronderstellen dat dit geen van alle wilde exemplaren zijn tot het tegendeel is aangetoond.

Vincent Hart

De lammergieren die niet 'telbaar' zijn, zijn vogels die bewezen in gevangenschap zijn geboren. Niet alle vogels uit herintroductiepopulaties. Zie voor de precieze formulering het CDNA Handboek, p.9
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

M.Haverkamp

Citaat van: Vincent Hart op mei 20, 2012, 16:22:11 PM
De lammergieren die niet 'telbaar' zijn, zijn vogels die bewezen in gevangenschap zijn geboren. Niet alle vogels uit herintroductiepopulaties. Zie voor de precieze formulering het CDNA Handboek, p.9

Daar zit hem nou juist het probleem. Daar klopt natuurlijk niets van...........staat vol met drogredeneringen.

Vincent Hart

Da's te gemakkelijk Maarten. Wat zou er anders moeten, en hoe?

Grappig trouwens dat je getuige je waarnemingen er voor je eigen lijstje geen problemen mee hebt om vogels uit herintroductiepopulaties te tellen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: M.Haverkamp op mei 20, 2012, 16:58:20 PM
Citaat van: Vincent Hart op mei 20, 2012, 16:22:11 PM
De lammergieren die niet 'telbaar' zijn, zijn vogels die bewezen in gevangenschap zijn geboren. Niet alle vogels uit herintroductiepopulaties. Zie voor de precieze formulering het CDNA Handboek, p.9

Daar zit hem nou juist het probleem. Daar klopt natuurlijk niets van...........staat vol met drogredeneringen.

Mij lijkt het anders glashelder

Pagina 10:
"Bij soorten waar sprake is van herintroductie elders in het West-Palearctische
gebied (bijvoorbeeld Vale Gier en Lammergier  zijn alleen gevallen aanvaardbaar
als bewezen of aannemelijk is dat het exemplaar dat in Nederland is vastgesteld
in het wild is uitgebroed.

Exemplaren die niet in het wild zijn uitgebroed (als zodanig herkenbaar aan
bijvoorbeeld de cijfer-en/of lettercodes op kleurringen of het patroon van
gebleekte staart- en/of slagpennen) worden niet aanvaard maar wel vermeld in het
jaarverslag (bij 'afgewezen gevallen')."

Misschien vind je de tweede alinea onduidelijk? Daar staat niet dat alle gemerkte beesten per definitie worden afgekeurd. Het is goed mogelijk dat zulke beesten als wild nestjong worden gemerkt. Voor zover ik weet gebeurt dat ook. De status is dan af te lezen aan het merk.

Herman van der Meer

Geum rivale

En wat is nu de conclusie? Want die zal er toch moeten komen, me dunkt.
Kees van Reenen

hiskodevries

Niet tellen

Geboren am 24.03.2011 im Centro de Cria Guadalentin, Andalusien
männlich
Freigelassen am 21.06.2011 im Habachtal, Gemeinde Bramberg, Nationalpark Hohe Tauern
 

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ben Wielstra

Of tellen maar dan als herintroductie vogel?

Geum rivale

Citaat van: Ben Wielstra op mei 21, 2012, 21:39:38 PM
Of tellen maar dan als herintroductie vogel?

Net zoals de Raven h.t.l.?
Kees van Reenen

hiskodevries

Citaat van: Ben Wielstra op mei 21, 2012, 21:39:38 PM
Of tellen maar dan als herintroductie vogel?
discussieer over dit onderwerp met de CDNA
Waarneming.nl volgt haar beslissingen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rob Halff

http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....

hiskodevries

Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jaap Denee

Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2012, 16:04:24 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?


Min of meer...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

snwja3

Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2012, 16:18:48 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2012, 16:04:24 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?


Min of meer...

Meer min dan meer. De vogel moet wel aanvaard zijn of een kans hebben aanvaard te worden. Daarbinnen is dan veel (melkpak)vrijheid met sociale controle.
Deze vogelaar zal ook gevraagd worden deze vogel te verwijderen om een vergelijkbaar geheel te houden.
Wietze Janse

Gert Ottens

Citaat van: snwja3 op mei 24, 2012, 16:25:09 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2012, 16:18:48 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2012, 16:04:24 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?

Min of meer...

Meer min dan meer. De vogel moet wel aanvaard zijn of een kans hebben aanvaard te worden. Daarbinnen is dan veel (melkpak)vrijheid met sociale controle.
Deze vogelaar zal ook gevraagd worden deze vogel te verwijderen om een vergelijkbaar geheel te houden.

Overigens worden in die ranking wel meer waarnemingen geteld/opgevoerd van vogels die niet zijn aanvaard (of ingediend)...

snwja3

Citaat van: Gert Ottens op mei 24, 2012, 16:29:18 PM
Citaat van: snwja3 op mei 24, 2012, 16:25:09 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2012, 16:18:48 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2012, 16:04:24 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?

Min of meer...

Meer min dan meer. De vogel moet wel aanvaard zijn of een kans hebben aanvaard te worden. Daarbinnen is dan veel (melkpak)vrijheid met sociale controle.
Deze vogelaar zal ook gevraagd worden deze vogel te verwijderen om een vergelijkbaar geheel te houden.

Overigens worden in die ranking wel meer waarnemingen geteld/opgevoerd van vogels die niet zijn aanvaard (of ingediend)...

Waar we dat vaststellen worden de mensen aangeschreven, maar ik loop niet elke dag door elk lijstje heen.
Zie je discrepanties mag je het altijd laten weten.
Wietze Janse