Maandopdracht foto juli/augustus: Fotografeer een zomervogel

Gestart door Vincent Hart, juli 01, 2011, 14:26:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Opdracht voor juli & augustus: "fotografeer een zomervogel". Maak een foto van een (of meer) zomervogel(s). Dus geen standvogels, doortrekkers en wintergasten. 

Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): vrijdag 1 juli.
Sluitingsdatum insturen: woensdag 31 augustus 23.59u!
Stuur je inzending naar maandopdrachtATlive.com ('AT' vervangen door '@').   


  Voor de spelregels van de maand- & jaaropdrachten, zie hier.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Leuke opdracht en het topic is weer mooi op tijd gemaakt :duim:

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op juli 01, 2011, 14:35:11 PM
Citaat van: firecrest op juli 01, 2011, 14:32:53 PM
Leuke opdracht
Weet je nog wie 'm verzonnen heeft?  ;D
Oja, dat is waar ook, dat was ik zelf! :P
Blijkbaar gaat mijn geheugen maar een paar weken terug...

Jarinka

De vogel moet dan een zomergast zijn in het land waar je hem gefotografeerd hebt, lijkt me?
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op juli 01, 2011, 14:41:11 PM
De vogel moet dan een zomergast zijn in het land waar je hem gefotografeerd hebt, lijkt me?
Ja, dat is wel handig voor de mensen die op vakantie gaan inderdaad.

Theovanv

Waarom doen we nu twee maanden als je toch ook foto's op vakantie kan/mag maken?
Theo van Veenendaal

Stijn E.

@Theo: omdat niet iedereen vóór 31 juli beschikking heeft over een internetverbinding en dus niet op tijd in kan sturen.

@allemaal: Foto's worden geregeld!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

willemxd

NU even een pretverdervertje  :-X welke vogels zijn ook al weer zomervogels, ( ik weet wel wat dat zijn maar welke soorten weer ik niet  :-\  sorry voor de domme vraag, maar ik wil ook wel een keer meedoen :-\

zo zie je maar weer dat ik niet zoveel vogels ken... :-[

jonas D

Met zomervogels bedoelen ze een typische zomervogel die enkel en alleen in de zomer wordt gezien ik geef maar een voorbeeld: bvb. grasmus,kleine karkekiet,zwaluw,....
Groeten,
Jonas

willemxd

Citaat van: jonas D op juli 26, 2011, 10:38:05 AM
Met zomervogels bedoelen ze een typische zomervogel die enkel en alleen in de zomer wordt gezien -> dat wist ik
ik geef maar een voorbeeld: bvb. grasmus,kleine karkekiet,zwaluw,....-> die soorten wist ik ook wel maar had er niet aangedacht :-\  toch bedankt ;)

jonas D

Groeten,
Jonas

willemxd


jonas D

Wespendief,grote karekiet,bosrietzanger,scharrelaar,...
Groeten,
Jonas

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: jonas D op juli 26, 2011, 14:43:27 PM
Wespendief,grote karekiet,bosrietzanger,scharrelaar,...
Scharrelaar is in Nederland een doortrekker ;)

willemxd

@ robert IK weet zo niet waar die is, en zo`n goede zal t niet zijn :-\

Robertmeer

Ook in slechte boekjes staat vast wel of ze in de zomer voorkomen of niet.
De meeste van de vogels die hier staan, zijn echte zomersoorten (min Kluut, Grutto, Tjiftjaf en Zwartkop).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Willem toch! Heb je net voor een vermogen een telescoop gekocht, maar geen paar tientjes over voor een fatsoenlijke vogelgids?

Deze moet je hebben  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


GijsB

Citaat van: firecrest op juli 26, 2011, 14:55:05 PM
Citaat van: jonas D op juli 26, 2011, 14:43:27 PM
Wespendief,grote karekiet,bosrietzanger,scharrelaar,...
Scharrelaar is in Nederland een doortrekker ;)

maar er mogen ook foto's van vakantiebestemming
Gijs

willemxd

Ik heb weer een vogelgids gevonden, van een kennis, die heb ik een paar weken geleden terug gekregen, maar hij is wel al 25 jaar oud :P

Stijn E.

De foto's staan online!
Zie http://defrisseblik.weebly.com/juli--augustus.html
Het is nog even wachten op de poll, maar zodra die er is kan het stemmen beginnen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

#23
Kwartiertje na het plaatsen van de foto's de poll online. Hopelijk snel genoeg voor Lars  :angel:
U moogt stemmen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille


Theovanv

Theo van Veenendaal

MarianneW

#26
Mag ik dit keer 4 x stemmen? ??? ? Please? Ik ga nu nog eens kijken, de beste foto's tot nu toe van alle maanden en heel moeilijk om tot een definitieve keuze te komen.

Edit: Ik heb uiteindelijk voor de Noordse Sternen gekozen alhoewel er wel wat kleine "foutjes" in de foto zitten weet ik wel hoe moeilijk het is om zo'n actie vast te leggen en dat vind ik hier toch heel knap gedaan.
De Gele Kwikstaart is eigenlijk ook eerste, heel mooi, de kleuren springen eruit en zingend is natuurlijk een bonus.  :duim:
De Zomertortel sprak me aan vanwege de subtiele kleuren, mooi. Maar jammer dat het een plaat is zonder echte biotoop en op een paal, daarom viel hij uiteindelijk af. Volgende keer mooi in een boom of struik en je hebt mijn stem.
De Bonte vliegenvanger vind ik ook erg mooi, de kleuren zijn heel harmonieus en het is altijd fijn om wat biotoop, boom etc. te zien. En hoewel de vogel in de lens kijkt is het net een piepklein beetje jammer dat hij er van de achterkant opstaat. Maar ik zou zeer tevreden zijn als ik deze foto had gemaakt.
Over het algemeen mooie foto\s en volgens mij gaat iedereen die mee doet telkens weer een beetje betere foto's maken, erg leuk!
Marianne

Jarinka

Vandaag is de laatste dag dat je kunt stemmen, niet vergeten dus ;)
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

En de winnaar is een nieuwe naam: Lencho Palstra!

Heb Lencho gevraagd zich even te melden op het forum, kan ie ook een nieuwe Maandopdracht verzinnen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

#29
Gefeliciteerd aan de winnaar en nummer 2 en 3!! Erg mooie binnenkomer natuurlijk om meteen te winnen :duim: Ik vond vooral de Sterns en Gele Kwik erg mooi!! Helaas zelf geen stemmen met mn Zomertortel, dus deze maand proberen een nog betere foto in te leveren ;)
Theo van Veenendaal