sprinkhaan 2

Gestart door Windekind, juni 30, 2011, 15:01:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

dit is, I assume, een vrouwtje van de drieeenheid ratelaar, bruine, snortikker?

Kan er nog iets meer over gezegd ? Sluit vleugellengte b.v. snortikker uit ? Of geldt dat alleen bij mannetjes ?
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Wim Bakker

Is het echt een vrouwtje? Wie durft?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

kroonp

Lange antennes, dus een mannetje. Dus volgens mij klopt het verhaal als er mannetje i.p.v. vrouwtje staat.

Ik heb zitten neuzen in de foto's op waarneming.nl, maar met vleugellengtes kom ik er echt niet uit. Blijft over de vorm van het costaal- en subcostaalveld. Helaas schermt de achterpoot net dat stukje van de vleugel af. Als bij Snortikker de vleugels hoogstens tot aan de achterknie reiken dan zou je die soort uit kunnen sluiten op basis van deze foto. Als ik het dan goed zie dat het subcostaalveld zich niet verbreed valt Ratelaar af en blijft Bruine sprinkhaan over. Maar omdat het moeilijk en maar deels te zien is en ik weinig ervaring heb met het turen naar vleugeltjes hou ik een flinke slag om de arm.

Groet

Peter Kroon

Wim Bakker

Tsjonge, er heeft iemand zitten opletten!   :duim:


Inderdaad een mannetje. Snortikker valt af. Het subcostaalveld lijkt mij te smal voor een Ratelaar. Blijft over...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Windekind

He Peter, jij deed toch mossen en korstmossen ?  :o
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

kroonp

Citaat van: Windekind op juni 30, 2011, 19:56:33 PM
He Peter, jij deed toch mossen en korstmossen ?  :o

Onder andere  ;D
Groet

Peter Kroon