Groene Mycena?

Gestart door adinda, oktober 22, 2006, 18:18:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

adinda

Kon hem niet goed determineren iemand enig idee?
Foto 1
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

Foto 2
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

Foto 3
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

Met vriendelijke groeten,

Joop

Arno van Stipdonk

Lijkt me de Graskleefsteelmycena welke erg variabel is. Deze zien er erg droog uit omdat ze zo wit zijn. Om zekerheid te hebben moet je het oppervlak van de hoed af kunnen trekken. Ruikt muf-grondig of ranzig-meelachtig.

Probeer aub wat meer van dit soort details te geven, ook over biotoop, boomsoort welke in de buurt stond etc.
Het is vaak al erg lastig om paddestoelen van een foto te determineren en zo wordt het alleen maar lastiger. Je hebt dan natuurlijk dus ook meer kans dat je geen antwoord krijgt omdat er niets over te zeggen valt.

adinda

En als toegift kwam er nog een mooi exemplaar van de Oorlepelzwam tevoorschijn.
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

#6
CiteerLijkt me de Graskleefsteelmycena welke erg variabel is. Deze zien er erg droog uit omdat ze zo wit zijn. Om zekerheid te hebben moet je het oppervlak van de hoed af kunnen trekken. Ruikt muf-grondig of ranzig-meelachtig.

Probeer aub wat meer van dit soort details te geven, ook over biotoop, boomsoort welke in de buurt stond etc.
Het is vaak al erg lastig om paddestoelen van een foto te determineren en zo wordt het alleen maar lastiger. Je hebt dan natuurlijk dus ook meer kans dat je geen antwoord krijgt omdat er niets over te zeggen valt.
Of ze muf roken Arno heb ik niet geconstateerd en er stonden alleen Sparren. Dat ze oud waren geloof ik niet zo, bovendien zijn de jonge exemplaren op foto 3 ook groen. De steel was overigens niet kleverig.
Met vriendelijke groeten,

Joop

adinda

Met vriendelijke groeten,

Joop

Arno van Stipdonk

Ik heb ook niet geschreven dat ze oud zijn maar dat ze droog zijn. Als deze soort opdroogt wordt de hoed wit. Waarschijnlijk waren ze ook niet meer kleverig omdat ze zo droog waren.

adinda

#9
Dan gaan we voor de Graskleefmycena Arno.
Als ik tijd heb ga ik nog wel een keer langs.

Joop
Met vriendelijke groeten,

Joop