cortinarius spilomeus

Gestart door ratje, oktober 21, 2006, 19:08:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

cortinarius spilomeus, ja een dure naam. Deze vond ik vanmiddag en volgens Gerhardt, blz.268 komt deze in NL. niet voor. Ik vind hem er toch wel erg veel op lijken. Wie kan helpen?

ratje

cortinarius spilomeus

kvb

#2
Beste Ratje

Er komen in Nederland meer dan 100 verschillende gordijnzwammen voor (Cortinarius). Er zijn er een paar die aan de hand van slijmerigheid/smaak/geur/standplaats en de normale kenmerken kunnen worden gedetermineerd. De rest is voor de microscoop. Of jij hier een Cortinarius hebt gevonden kan ik aan de foto niet met zekerheid zeggen. Laat staan op soortsniveau.

Kik

ratje

CiteerBeste Ratje

Er komen in Nederland meer dan 100 verschillende gordijnzwammen voor (Cortinarius). Er zijn er een paar die aan de hand van slijmerigheid/smaak/geur/standplaats en de normale kenmerken kunnen worden gedetermineerd. De rest is voor de microscoop. Of jij hier een Cortinarius hebt gevonden kan ik aan de foto niet met zekerheid zeggen. Laat staan op soortsniveau.

Kik
Ik zal zowieso nog ander foto's moeten maken morgen. Maar ik was wel erg nieuwsgierig. Hij had een licht rosig kleurtje.