Een bundel in het vogelhok.

Gestart door Gert Kremer, juni 16, 2011, 22:38:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

In mijnvolière, (Roodruggen kweken is ook een hobby) groeien de zwammen.
Ik denk dat het de Bundelfranjehoed is. De zwammen zijn zeer breekbaar en de slakken zijn er gek op, meest twee dagen en alles is weg. Geen geur nu wel 1 in de koeling voor als het nodig is?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

Groeten Ismaël Wind

grietaf

Is de Bundelfranjehoed niet wat bruiner van kleur? Mij doet hij meer denken aan de Bleke franjehoed. Voor alle zekerheid toch even de  :micro:  gebruiken!
Grieta.

Gert Kremer

Citaat van: grietaf op juni 17, 2011, 12:55:22 PM
Is de Bundelfranjehoed niet wat bruiner van kleur? Mij doet hij meer denken aan de Bleke franjehoed. Voor alle zekerheid toch even de  :micro:  gebruiken!
Grieta.

Grieta,
De kleur klopt niet, spul was te nat. Deze foto is beter.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Ismael en Grieta natuurlijk ook,
Was deze bijna vergeten, ik had nog twee mic foto's gemaakt. Geeft dit zekerheid? dan kan ik hem invoeren. Cystiden moeten flesvormig zijn en daar lijkt het wel op toch? De sporen maat klopt wel met de gegevens uit de Gerhardt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

Gert, hoe groot waren die paddenstoelen eigenlijk?
Grieta.

Gert Kremer

Citaat van: grietaf op juni 25, 2011, 19:32:44 PM
Gert, hoe groot waren die paddenstoelen eigenlijk?
Grieta.

Hoedjes ongeveer 4,5 cm rond.
Op de bodem van de vlucht heb ik struisvogelgrit met scherpzand liggen, ook heb ik er dood loofhout (wilg) en dood conifeerhout in de grond staan of op de grond liggen.
De zwammetje komen altijd maar eventjes te voorschijn en bijna aan de voet van het coniferenhout. Het is daar altijd wat vochtig dit i.v.m de was gelegenheid voor de vogels, dat wordt per dag vernieuwd of aangevuld.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

#7
Van de Bundelfranjehoed zien de cheilocystiden er anders uit. Bovendien verkleuren de toppen daarvan blauw/groen in Ammonia 10%. Die is het dus niet.
Zelf denk ik aan de Bleke franjehoed, maar ik durf dat niet helemaal zeker te zeggen. Misschien moet het dan toch maar Franjehoed spec. worden.
Grieta.

Gert Kremer

Hallo Grieta,
dat het een ander zou kunnen zijn ben ik met je eens, kon er ook geen flesvorm van maken,
  (maar ik ben nog nooit in Rusland geweest). jammer: vergeten maar.
Als ze nog eens weer komen moet ik deze toch eens bij Atte voordragen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.