Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Goed en slecht nieuws over Vandaag Gezien.

Eerst het goede: We beginnen met een schone lei!

Dan het slechte: Ik klikte vandaag door het forum op m'n HTC, maar klikte scheef, op het knopje Topic Verwijderen. Je krijgt dan de melding 'bevestig verwijderen'. Hier heb ik uiteraard 'annuleren' gekozen, maar blijkbaar is bij die actie het topic toch verwijderd. Er is helaas geen eenvoudige manier om een op die manier verwijderd topic terug te zetten.

Dus kwijt is vooralsnog kwijt.

Mijn excuses!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Da's jammer. Maar ach, we zien zoveel dat deze topic in no time weer bomvol zit :D
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

That's the spirit! Vanochtend nog een leuk fitisachtig vogeltje gezien dat maar niet op wilde houden met zingen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Gefeli Vincent. Ben er net ook eve langsgefietst toen ik uit school kwam. Nu eindelijk vakantie!  ;D

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

#5
Citaat van: Vincent Hart op juni 22, 2011, 10:14:48 AM
That's the spirit! Vanochtend nog een leuk fitisachtig vogeltje gezien dat maar niet op wilde houden met zingen ;)
Gefeliciteerd! Nieuwe soort?

Gelukkig loop ik er nog een paar op je voor :wacko:

Wel jammer dat je ons levenswerk hebt verwijderd  :'(

Edit:
Waarom heeft dit topic opeens zo'n punaise ding? Ik kon hem eerst niet terugvinden.
En grammaticaal gezien moet het Vandaag gezien zijn.

Vincent Hart

Het was vroeg vanochtend. Zal het topic hernoemen en de punaise eruithalen.

En ja, nieuwe soort :) Werk je ranking 'es bij, denk nu elke keer dat ik in de buurt van je kom  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankmeer

Topic mag van mij pinned blijven! Net als bv. MyOwnShots. Is toch veel handiger?
Frank van der Meer

stefanhageman

Lijkt mij ook veel handiger! In het begin is het even wennen maar na een tijdje, 2 à 3 dagen, ben je het al wel gewent.
Overigens zat gisteren de Amerikaanse Voseekhoorn weer in de tuin.
Stefan Hageman


firecrest

Citaat van: Vincent Hart op juni 22, 2011, 14:57:51 PM
En ja, nieuwe soort :) Werk je ranking 'es bij, denk nu elke keer dat ik in de buurt van je kom  ;)
Haha, ik vergelijk altijd via waarneming.nl  ;)
Maar ik loop er ook op dutchbirding weer 9 op je voor :blink:

Vincent Hart

Volgens mij is Vandaag gezien sinds het het levenslicht zag, nooit van de eerste page van DFB geweest ... Tot ik het per ongeluk wegsmeet dan  :-\  Is dat nog een argument om het niet pinned te maken? Naar mijn idee is zoveel pinned topics een beetje overkill. Dat gezegd hebbende, ga ik het MO-topic van mei maar 'es van zijn punaise ontdoen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op juni 22, 2011, 16:49:03 PM
Volgens mij is Vandaag gezien sinds het het levenslicht zag, nooit van de eerste page van DFB geweest ... Tot ik het per ongeluk wegsmeet dan  :-\  Is dat nog een argument om het niet pinned te maken? Naar mijn idee is zoveel pinned topics een beetje overkill. Dat gezegd hebbende, ga ik het MO-topic van mei maar 'es van zijn punaise ontdoen ;)
Ik ben het er mee eens dat vandaag gezien beter geen pinned topic kan zijn. Een paar zeer belangrijke pinned topics is veel overzichtelijker.
Ik vraag me wel af waarom My own shots dan wel pinned is.

Edit:
Het topic begint trouwens lekker off-topic  ;D

stefanhageman

Ik heb vandaag een Aalscholver op een lantaarnpaal, een Houtduif in de kluisjeskelder, een Bruine Rat achter bij de vuilnisbakken bij een frietkraampje langs de gracht, een Geelbuik-, Roodwang- en Zaagrugschildpad en m'n eerste groep Spreeuwen(ca. 75) boven de stad weer gezien.
Stefan Hageman


GijsB

Citaat van: stefanhageman op juni 22, 2011, 15:11:11 PM
Lijkt mij ook veel handiger! In het begin is het even wennen maar na een tijdje, 2 à 3 dagen, ben je het al wel gewent.
Overigens zat gisteren de Amerikaanse Voseekhoorn weer in de tuin.

Ligt dat beest nog steeds niet op de bbq?
Gijs

Lonnie Bregman

Citaat van: stefanhageman op juni 22, 2011, 17:19:10 PM
Ik heb vandaag een Aalscholver op een lantaarnpaal, een Houtduif in de kluisjeskelder, een Bruine Rat achter bij de vuilnisbakken bij een frietkraampje langs de gracht, een Geelbuik-, Roodwang- en Zaagrugschildpad en m'n eerste groep Spreeuwen(ca. 75) boven de stad weer gezien.

Ligt het aan mij of zijn er in Tiel echt zo veel exoten?  :-\ Je hebt het er echt altijd over!
Groeten, Lonnie Bregman

stefanhageman

#15
Nee, en er lopen er meerdere rond want ik had laatst nog een dood exemplaar aan de andere kant van Tiel en hier in de wijk zitten er 2 (man en vrouw) en in Wadenoijen zitten er 2 met waarschijnlijk voortplanting. Dus waarschijnlijk zullen er nog wel meer zitten... Er is onduidelijkheid, ook bij de zoogdiervereniging, hoeveel er 1,5 jaar geleden ontsnapt zijn bij een inbraak.


Ja, het barst er hier van! En bovendien houd ik het een beetje in de gaten. Zo zit ik ook de gemeente te spammen om de Japanse Duizendknoop aan te pakken.  ;D
Tot nu toe in de tuin al Halsbandparkiet(esc. met ring), Mex. Roodmus en dus die Am. Voseekhoorn. Nijlganzen vallen best mee met nog maar 2 locaties, Halsbandparkieten ook, pas 2 gezien, daarentegen barst het van de Japanse Duizendknoop.
Stefan Hageman


GijsB

Citaat van: Vincent Hart op juni 22, 2011, 16:49:03 PM
Volgens mij is Vandaag gezien sinds het het levenslicht zag, nooit van de eerste page van DFB geweest ... Tot ik het per ongeluk wegsmeet dan  :-\  Is dat nog een argument om het niet pinned te maken? Naar mijn idee is zoveel pinned topics een beetje overkill. Dat gezegd hebbende, ga ik het MO-topic van mei maar 'es van zijn punaise ontdoen ;)


Waar is determinatievragen kan ondertussen wel unpinned
Iedereen die dat forum heeft gezien weet ondertussen wel dat ie weg is en nieuwelingen weten niet dat het bestaan heeft
Gijs

Vincent Hart

Done, dank voor het meedenken :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Lonnie Bregman

Om nog even off-topic te blijven (ik vind het te klein om een nieuw topic aan te maken): ik ga de nieuwe ANWB gids kopen, en nu zie ik op verschillende websites gidsen met deze kaft staan. Ik ken alleen de kaft met een Lepelaar en een Purperreiger op de kaft. Zijn dit verschillende drukken ofzo?
Groeten, Lonnie Bregman

jonas D

Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:33:20 PM
Om nog even off-topic te blijven (ik vind het te klein om een nieuw topic aan te maken): ik ga de nieuwe ANWB gids kopen, en nu zie ik op verschillende websites gidsen met deze kaft staan. Ik ken alleen de kaft met een Lepelaar en een Purperreiger op de kaft. Zijn dit verschillende drukken ofzo?

Ik ben ook van plan hem te kopen.  ;D
Groeten,
Jonas

firecrest

Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:33:20 PM
Om nog even off-topic te blijven (ik vind het te klein om een nieuw topic aan te maken): ik ga de nieuwe ANWB gids kopen, en nu zie ik op verschillende websites gidsen met deze kaft staan. Ik ken alleen de kaft met een Lepelaar en een Purperreiger op de kaft. Zijn dit verschillende drukken ofzo?
Ik heb het boek met de Rosse Grutten. Is een andere druk dan die met Scharrelaar enzo op de voorkant. Deze heef o.a. een harde kaft.

Edit: volgens mij is dit trouwens niet de nieuwste versie. Die van mij is in ieder geval nog van de oudere versie. Geen idee wat er op de kaft van de nieuwste editie staat.

Stijn E.

Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:33:20 PM
Om nog even off-topic te blijven (ik vind het te klein om een nieuw topic aan te maken): ik ga de nieuwe ANWB gids kopen, en nu zie ik op verschillende websites gidsen met deze kaft staan. Ik ken alleen de kaft met een Lepelaar en een Purperreiger op de kaft. Zijn dit verschillende drukken ofzo?

Degene met de Lepelaar en de Purperreiger erop is de nieuwste druk, uit 2010. Als je nu een ANWB gids koopt, is het dus het beste om die te kopen. De gids met de Rosse Grutto's erop is een oudere druk, ben even kwijt uit welk jaar maar dat doet er natuurlijk niet zoveel toe. In de nieuwere druk zijn veel tekeningen duidelijk verbeterd, en in elk geval bij de meeuwen zijn ook te teksten flink aangescherpt. Verder zijn soorten gesplitst of juist samengevoegd. Er was een heel topic over positieve en negatieve verschillen, dat zal ik nog even voor je opzoeken.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

frankmeer

Je moet de versie met de Lepelaar en de Purperreiger hebben, dat is de nieuwste, vorige zomer uitgekomen druk. De Rosse Grutto's en de Scharrelaar (die overigens ook verkrijgbaar was/is met harde kaft) zijn beide nog de oude versie van het boek.
Frank van der Meer

jonas D

Komt er dit jaar nog een nieuwere versie uit? Anders wacht ik nog wel even B)
Groeten,
Jonas

firecrest

Citaat van: jonas D op juni 22, 2011, 19:42:44 PM
Komt er dit jaar nog een nieuwere versie uit? Anders wacht ik nog wel even B)
Nee ;)
De nieuwste versie is net vorig jaar uitgekomen...

Lonnie Bregman

Ja de oude druk met de Rosse grutto's heb ik natuurlijk ook, maar die is zwart en het boek van de link is donkerblauw. Ook staan de woorden "ANWB" en "van Europa" niet meer in het midden en staat op deze kaft het nieuwe ANWB-logo dat ook op die andere nieuwe met Lepelaar en Purperreiger staat. De kaft van mijn link heb ik nog nooit gezien.

@ Lars, die met de Scharrelaar is wel héél oud volgens mij :P
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:45:07 PM
@ Lars, die met de Scharrelaar is wel héél oud volgens mij :P
Mijn vader heeft die. Naast wat waterschade en een andere kaft is er geen verschil met mijn ANWB (Rosse Grutten). Volgens mij was de nieuwe versie vorig jaar ook pas de eerste vernieuwing van de ANWB.

Stijn E.

Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:45:07 PM
Ja de oude druk met de Rosse grutto's heb ik natuurlijk ook, maar die is zwart en het boek van de link is donkerblauw. Ook staan de woorden "ANWB" en "van Europa" niet meer in het midden en staat op deze kaft het nieuwe ANWB-logo dat ook op die andere nieuwe met Lepelaar en Purperreiger staat. De kaft van mijn link heb ik nog nooit gezien.

@ Lars, die met de Scharrelaar is wel héél oud volgens mij :P

Ah, nu zie ik het. Dit plaatje in een concept van de nieuwe versie, gemaakt begin 2010 als ik me niet vergis. De tekeningen van o.a. de Purperreiger en Lepelaar waren toen nog niet klaar, dus hebben ze dit als aankondiging naar buiten gebracht. Stel dat je de gids bij boek.net besteld, dan krijg je zeer waarschijnlijk gewoon degene met de Purperreiger en Lepelaar toegestuurd.

@Jonas: Als je kijkt naar de jaren waarin er een nieuwe druk verscheen*, is het duidelijk dat de auteurs geen wondermensen zijn en dus 'slechts' om de paar jaar een nieuwe versie produceren ;)

*2001, 2005, 2007 en 2010 (en eerder)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

OK bedankt Stijn, dan bestel ik hem gewoon!
Groeten, Lonnie Bregman

jonas D

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 22, 2011, 19:52:55 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 22, 2011, 19:45:07 PM
Ja de oude druk met de Rosse grutto's heb ik natuurlijk ook, maar die is zwart en het boek van de link is donkerblauw. Ook staan de woorden "ANWB" en "van Europa" niet meer in het midden en staat op deze kaft het nieuwe ANWB-logo dat ook op die andere nieuwe met Lepelaar en Purperreiger staat. De kaft van mijn link heb ik nog nooit gezien.

@ Lars, die met de Scharrelaar is wel héél oud volgens mij :P

Ah, nu zie ik het. Dit plaatje in een concept van de nieuwe versie, gemaakt begin 2010 als ik me niet vergis. De tekeningen van o.a. de Purperreiger en Lepelaar waren toen nog niet klaar, dus hebben ze dit als aankondiging naar buiten gebracht. Stel dat je de gids bij boek.net besteld, dan krijg je zeer waarschijnlijk gewoon degene met de Purperreiger en Lepelaar toegestuurd.

@Jonas: Als je kijkt naar de jaren waarin er een nieuwe druk verscheen*, is het duidelijk dat de auteurs geen wondermensen zijn en dus 'slechts' om de paar jaar een nieuwe versie produceren ;)

*2001, 2005, 2007 en 2010 (en eerder)

Ok ik ga hem kopen. Heb geen zin om nog 3+ jaren te wachten :rolleye:
Groeten,
Jonas