Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Citaat van: dralion13 op januari 03, 2012, 17:19:05 PM
Morgen op de fiets een rondje door zeeland

Stoer met WNW 6-7!
.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

lol! Wat is dat dan Vicent?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

een 'rondje op de fiets door Zeeland' (aangepast aan de weersvoorspelling)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Hahaha ;D

Ik dacht al dat je per ongeluk de verkeerde foto had geupload ofzo ;) Ik heb vorig jaar ook half Nederland doorgefietst met de slechtste omstandigheden, het is best te doen, alleen totaal niet comfortabel ;)
Theo van Veenendaal

GijsB

Citaat van: Maarten Sluijter op januari 03, 2012, 18:30:40 PM
Citaat van: dralion13 op januari 03, 2012, 17:19:05 PM
Morgen op de fiets een rondje door zeeland

Stoer met WNW 6-7!

Goed dat je het zegt, misschien keer ik de route toch maar om, zodat ik bijna de hele rit wind mee heb :P
Maar heb ook wel eens met die wind een rondje lauwersmeer vanaf groningen gedaan
Gijs

GijsB

Gijs

Vincent Hart

Je bent een bikkel als je het doet  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Maarten Sluijter

en het levert je een paar mooie soorten op..
.

Vincent Hart

Precies! Ik zit dan op m'n werk te hopen dat m'n 16e jaarsoort langs m'n raam vliegt .... Wel uit de wind ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

beetje jammer alleen dat ik pas vanaf 9 uur met de trein kan ivm mijn fiets, en met een ovfiets zonder versnellingen gaat het sowieso falen. Is er nog iemand die zin heeft om mee te gaan?
Gijs

JandJ

ik ging weleens gewoon eerder, en dan gewoon een eind bij mn fiets vandaan zitten. als ik betrapt zou worden (niet gebeurt) had ik gezegd: sorry sorry sorry, stom van me. mag ik tot station x erin blijven zitten? (en dan stap je daar over of je noemt het eindstation)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

GijsB

Klopt, maar ik denk dat de trein tussen arnhem en utrecht in de ochtendspits dermate vol zit dat ik er niet eens in kom:P

Gijs

JandJ

owww, tja, dan moet je toch maar naar utrecht gaan fietsen ;D . 70 kilometer=kleine 4 uur.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

GijsB

Je zou het bijna doen, ware het niet dat je in utrecht het zelfde probleem hebt met de trein tussen utrecht en rotterdam  ;D
Gijs

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

andre

FJ, Kortsnavel's missen op plekken waar ze normaal gesproken nooit gezien worden kan je volgens mij niet echt dippen noemen, bij mij valt dat onder het kopje "slecht vooronderzoek plegen". Jaarlijsten is leuk maar vooronderzoek blijft natuurlijk nog altijd de helft van je jaarlijst.

André
Andre Boven

Vincent Hart

@Gijs: Sparen voor een vouwfiets? En nee, daar heb je nu nix aan ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Citaat van: JandJ op januari 03, 2012, 20:48:06 PM
dan is het al 9u 8)
Dan heb je zo weinig tijdwinst dat het niet de moeite waar is, wilde dan natuurlijk wel om 7 uur in utrecht zijn.
Gijs

JandJ

dat wordt dus uitslapen :P
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Folkert Jan

Citaat van: andre op januari 03, 2012, 20:51:47 PM
FJ, Kortsnavel's missen op plekken waar ze normaal gesproken nooit gezien worden kan je volgens mij niet echt dippen noemen, bij mij valt dat onder het kopje "slecht vooronderzoek plegen". Jaarlijsten is leuk maar vooronderzoek blijft natuurlijk nog altijd de helft van je jaarlijst.

André

Was geen dip idd. Sellingen en Smeerling door elkaar gehaald. Toch lijkt het er op dat kortsnavels volgen in bossen waar middelste bonte spechten gezien worden. Lijkt me dus niet verkeerd om in dergelijke oudere bossen elke boomkruiper extra goed te bekijken. En 1x iets verwarren wil nog niet zeggen dat ik niks voorbereid, maar jezelf laten verassen heeft ook weer zijn charmes!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Citaat van: dralion13 op januari 03, 2012, 20:29:28 PM
beetje jammer alleen dat ik pas vanaf 9 uur met de trein kan ivm mijn fiets, en met een ovfiets zonder versnellingen gaat het sowieso falen. Is er nog iemand die zin heeft om mee te gaan?
Gewoon eerder gaan, deed ik ook altijd, 1 keertje aangesproken  bij Rotterdam en toen gedaan alsof ik het niet wist en mocht ik gewoon erin, want ze zagen het al bij vertrek. En anders sla je een trein over en probeer je het nog een keer, meestal lukt het wel, of je moet echt een stampvolle trein treffen.
Theo van Veenendaal

GijsB

Ik denk dat mijn slagingskans groter is als ik via arnhem en roosendaal ga.

Gijs

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dralion13 op januari 03, 2012, 21:24:26 PM
Ik denk dat mijn slagingskans groter is als ik via arnhem en roosendaal ga.
Vrijwel altijd rustig in die trein, zeker nu het vakantie is. Ik neem hem geregeld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Martijn Bot

Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:48:28 PM
er was toch een waarneming.nl scherm met alle waarnemingen van friesland, groningen en drenthe?
http://toh.waarneming.nl/index.php
Volgens mij is Rommert degene die de aftrap heeft gegeven voor het fenomeen ToH-jaarlijst. En met 289 soorten (zonder al te gek te doen, zo missen broedvogels als KSboombruiper en Mibo) ligt de lat meteen aardig hoog.

Folkert Jan

Citaat van: Martijn Bot op januari 03, 2012, 21:44:45 PM
Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:48:28 PM
er was toch een waarneming.nl scherm met alle waarnemingen van friesland, groningen en drenthe?
http://toh.waarneming.nl/index.php
Volgens mij is Rommert degene die de aftrap heeft gegeven voor het fenomeen ToH-jaarlijst. En met 289 soorten (zonder al te gek te doen, zo missen broedvogels als KSboombruiper en Mibo) ligt de lat meteen aardig hoog.


289 dus,


Is deze lijst ergens na te zien?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Martijn Bot

Volgens mij niet. Je zou Rommert kunnen vragen zijn lijst openbaar te maken, of te kijken of er mogelijkheden geschapen kunnen worden om dit soort lijstjes ook in de rubriek "ranglijstjes" op www.lauwersmeer.com te nemen. Mail 'm even zou ik zeggen, en anders is de opdracht in eerste instantie simpel: minimaal 290 (liefst geverifieerde en gedocumenteerde) soorten zien, maakt niet uit welke!

Folkert Jan

Citaat van: Martijn Bot op januari 04, 2012, 10:46:14 AM
Volgens mij niet. Je zou Rommert kunnen vragen zijn lijst openbaar te maken, of te kijken of er mogelijkheden geschapen kunnen worden om dit soort lijstjes ook in de rubriek "ranglijstjes" op www.lauwersmeer.com te nemen. Mail 'm even zou ik zeggen, en anders is de opdracht in eerste instantie simpel: minimaal 290 (liefst geverifieerde en gedocumenteerde) soorten zien, maakt niet uit welke!


Had Rommert al eerder gesproken. Hij denkt dat er niet heel veel animo zou zijn, maar wie weet verandert dat nog.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

snwja3

Citaat van: rnbflavour op januari 04, 2012, 11:52:06 AM
Citaat van: Martijn Bot op januari 04, 2012, 10:46:14 AM
Volgens mij niet. Je zou Rommert kunnen vragen zijn lijst openbaar te maken, of te kijken of er mogelijkheden geschapen kunnen worden om dit soort lijstjes ook in de rubriek "ranglijstjes" op www.lauwersmeer.com te nemen. Mail 'm even zou ik zeggen, en anders is de opdracht in eerste instantie simpel: minimaal 290 (liefst geverifieerde en gedocumenteerde) soorten zien, maakt niet uit welke!


Had Rommert al eerder gesproken. Hij denkt dat er niet heel veel animo zou zijn, maar wie weet verandert dat nog.

je kan 'm altijd (voorlopig) hier bijhouden.
Wietze Janse

Vincent Hart

Citaat van: snwja3 op januari 04, 2012, 13:29:47 PM
Citaat van: rnbflavour op januari 04, 2012, 11:52:06 AM
Citaat van: Martijn Bot op januari 04, 2012, 10:46:14 AM
Volgens mij niet. Je zou Rommert kunnen vragen zijn lijst openbaar te maken, of te kijken of er mogelijkheden geschapen kunnen worden om dit soort lijstjes ook in de rubriek "ranglijstjes" op www.lauwersmeer.com te nemen. Mail 'm even zou ik zeggen, en anders is de opdracht in eerste instantie simpel: minimaal 290 (liefst geverifieerde en gedocumenteerde) soorten zien, maakt niet uit welke!


Had Rommert al eerder gesproken. Hij denkt dat er niet heel veel animo zou zijn, maar wie weet verandert dat nog.

je kan 'm altijd (voorlopig) hier bijhouden.
Iedereen moet 'm natuurlijk gewoon hier bijhouden  :angel: ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers