Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Vanavond m'n 1e Velduil van het najaar.
.

HPM

Vanochtend veel zingende Tjiftjaffen en Bladblazers.

Herman van der Meer

Margreet Kwh

Citaat van: HPM op september 23, 2011, 14:18:52 PM
Vanochtend veel zingende Tjiftjaffen en Bladblazers.


;D
Vanmorgen hoorde ik (ondanks verstopte oren) hier in Haarlem veel vogelgetwinkeleer, terwijl het de laatste tijd opvallend stil was. Alleen de ganzen gakten en de halsbandparkieten tjekten de laatste tijd.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

Vandaag en gisteren vond ik het juist opvallend stil qua vogelgezang. Dinsdag en woensdag heb ik veel Tjiftjafs gehoord, vandaag alleen een paar halfbakken zingende Koolmezen. Zou het per deel van het land verschillen?
Groeten, Jarinka Heijink

fkdeboer

mij viel het vanochtend ook op (utrecht). Erg veel tjiftjaffen!
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Folkert Jan

Afeglopen weekend ook op vlieland een flock van tientallen tjiffen in het bos. Erg grappig zoveel tweitjes. De enige krent was een gekraagde roodstaart
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: Jarinka op september 23, 2011, 14:46:08 PM
Vandaag en gisteren vond ik het juist opvallend stil qua vogelgezang. Dinsdag en woensdag heb ik veel Tjiftjafs gehoord, vandaag alleen een paar halfbakken zingende Koolmezen. Zou het per deel van het land verschillen?

Dat zou kunnen maar het hangt misschien ook af in wat voor gebied je was, hoewel ik ze zowel in groene wijken als in natuurgebied tegenkwam. In een paar aangrenzende tuinen kwam ik drie zangers tegen over een afstand van hooguit 40 meter dus dat was kennelijk een groep. Ik kan het me niet goed herinneren maar meer dan eentje zal er daar dit voorjaar niet gebroed hebben.
De Boomklevers lieten ook regelmatig zang horen. Zonder eikelregen en bladblazers zou het een beetje voorjaar hebben geleken.
Herman van der Meer

Jarinka

Citaat van: HPM op september 23, 2011, 15:51:32 PM
Citaat van: Jarinka op september 23, 2011, 14:46:08 PM
Vandaag en gisteren vond ik het juist opvallend stil qua vogelgezang. Dinsdag en woensdag heb ik veel Tjiftjafs gehoord, vandaag alleen een paar halfbakken zingende Koolmezen. Zou het per deel van het land verschillen?
Dat zou kunnen maar het hangt misschien ook af in wat voor gebied je was, hoewel ik ze zowel in groene wijken als in natuurgebied tegenkwam. In een paar aangrenzende tuinen kwam ik drie zangers tegen over een afstand van hooguit 40 meter dus dat was kennelijk een groep. Ik kan het me niet goed herinneren maar meer dan eentje zal er daar dit voorjaar niet gebroed hebben.
De Boomklevers lieten ook regelmatig zang horen. Zonder eikelregen en bladblazers zou het een beetje voorjaar hebben geleken.
Was op weg van huis naar school, dat is door wat woonwijken en een stukje langs het Schothorsterbos. In het bos zaten er minder dan in de wijken.
Boomklevers heb ik maar een keer of twee gehoord, en allemaal riepen ze vanuit het bos.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Gistermiddag een stukje gefietst langs de Waal en door de parken. Met als leukste vogels een Grote Mantelmeeuw, Slobeenden, Krakeenden, Ooievaars en 3 Indische ganzen(nieuw in de gemeente...). Verder trekken de Kleine Mantelmeeuwen weer weg en heb ik de eerste Stormmeeuwen weer gezien in de stad.
Stefan Hageman


firecrest

Vandaag vrij, dus op naar IJmuiden!
Begonnen met de Duinstrook checken op piepers en gorzen.
Dit leverde enkele Graspiepers op.
Over me heen vlogen echter grote aantallen piepers, over een zeer breed front door naar zuid.
Daarna over het strand gelopen.
Er zaten veel stelten langs de vloedlijn, maar net voordat ik daar aankwam, kwam er een hardloopster met 2 honden langs...
Alle stelten gingen de lucht in en vlogen de zee op, slechts een klein deel ging weer terug zitten.
Het bleek een groepje Bontjes met wat Zilverplevieren en maarliefst 46 Bontbekplevieren!
Helaas besloot de hardloopster bij de zuidpier om te keren en opnieuw de steltjes op te jagen...
In de branding liepen uiteraard de Drieteenstrandlopers.
Het was een mooie grote groep, maar helaas werden ze lastiggevallen door meerdere fotografen...
Toen maar de Zuidpier op.
Het hele begin leverde niets op, maar bijna aan het eind zat een leuk groepje van 20 Steenlopers, een Bontje en een Kanoet.
De vogels lieten zich goed benaderen:


Helemaal aan het einde van de Zuidpier zat nog een Oeverpieper.
Aan het einde van de zuidpier heb ik een tijdje gezeten om te kijken of er nog wat langskwam.
Bij elkaar kwamen er zo'n 500 Kokmeeuwen langs, in mooie groepjes laag over het water naar zuid.
Ook vlogen er regelmatig groepjes Graspiepers over, toch opvallend dat die ook een paar kilometer op zee vliegen, terwijl ze iets verder over de duinstrook kunnen vliegen.
Na een tijdje kwam er ook een Steenloper naast me zitten om me gezelschap te houden:

Daarna weer terug naar het strand.
Daar zaten nog wat Bontbekplevieren en het groepje Bonte Strandlopers.
Op een mooie afstand stond een fotograaf de dieren te fotograferen.
Toen ik vroeg of hij al wat gezien had zei hij dat hij alleen nog het groepje Drieteenstrandlopers op de foto had gezet, terwijl hij naar het groepje Bonte Strandlopers wees...
Daarna opnieuw de duinstrook afgelopen voor piepers en gorzen.
Dit leverde een gors op die ik tijdje moest volgen, maar toch gewoon een Rietgors bleek te zijn...
Vervolgens een rondje om het kennemermeer gelopen, waar het vol zat met vogels.
Veel groepjes mezen met Tjiffen er tussen en veel Zwartkoppen.
Helaas kwam ik hier ook niet veel verder dan een mogelijke Braamsluiper...
Daarna de parkeerplaatsen checken.
Dat leverde enkele Tapuiten en een Graspieper op...

Daarna de braakliggende terreintjes in de haven checken.
Helaas waren ze druk bezig om op het mooiste terrein een bedrijvenpand neer te zetten...
De andere terreintjes leverden veel Graspiepers en een hoop Kneuen op.
Uiteindelijk vond ik toch iets anders tussen de Graspiepers.
Met een gek roepje vloog het steeds omhoog en ik had geen idee wat voor gekke pieper het was.
Toen vloog hij naar de havenblokken en bleek het gewoon een Huismus te zijn...

Daarna de kunstenaarsduintjes gechekt.
Hier was het erg rustig, er zat eigenlijk gewoon niets...
Daarna doorgefietst naar de Kennemerduinen.
Hier zaten weer veel Tjiftjaffen, maar ook een paar Paapjes.
Maar verder leverde het duin niets op...
Een tegenvallend dagje zonder een leuke soort dus...
Het was inmiddels half 6, maar ik besloot het vogelmeer ook nog even te doen.
Ik keek vanuit de vogelkijkhut naar buiten en stond oog in oog met een Roodhalsfuut!
De fuut vloog verschrikt weg maar ging iets verder weer zitten.

Een erg leuke soort zo op een duinmeer.
Het was zelfs nog een nieuwe zelfontdeksoort voor me...
De vogel zwom rustig rond op het meer.
De Aalscholvers waren echter niet zo blij met de indringer en het fuutje werd meerdere keren aangevallen.

Daar na besloot ik toch maar naar huis te gaan.
Onderweg kwam ik 2 mensen tegen.
Ze waren dolgelukkig want ze hadden net een vos gezien en prachtig op de foto gezet.
Op hun camera zag ik een hoop groen en een bruin stipje wat de vos zou zijn.
Ik besloot nog even te wachten, terwijl de mensen doorliepen.
Na een paar minuten hoorde ik wat geritsel in de struiken en kwam de vos tevoorschijn.
Een leuke afsluiter van een toch nog redelijk succesvolle dag!



Suzie

Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Theovanv

Mooie foto's!

Ik had niet eerder de tijd het op te schrijven, maar hoe vaak gebeurd het nog dat je als je over de 260 soorten zit 6 lifers op 1 dag hebt? Donderdag was zo'n dag! Om 6 uur s ochtends zat ik in de trein op weg naar Katwijk om een keer te gaan zeetrektellen. Ik was om 8 uur in Katwijk en daar stond al een klein groepje naar de zee te turen. Het was lekker inkomen met langstrekkende Jan-van-Genten en ik ontdekte meteen hoe moeilijk het zeetrektellen is, vooral omdat ze (in ieder geval bij Katwijk) zo ver weg vliegen en een soort oppikken op de plaatsaanduiding van een ander is niet altijd makkelijk :)

De eerste Lifer ontdekte ik zelf, ik zag een meeuw-achtige vogel vliegen met een dikke nek en kop, een Noordse Stormvogel! Even later kwam er een Noordse Pijlstormvogel en een Zeekoet langs, ook 2 Lifers. Tussendoor ook soorten als Roodkeelduiker, Smelleken, Boomvalk, Zwarte Zee-eend, Grote Sterns, een mooie Zwartkopmeeuw, Rotganzen, Dwergmeeuwen. En toen werd het spannend toen er een Vorkstaartmeeuw opgepikt werd, vrij ver weg, keihard en strak doorvliegend, bijna was ie voorbij toen ik hem toch nog op kon pikken en even snel goed kon bekijken, erg gaaf en wederom een lifer! Toen er later ook nog 2 Middelste Jagers langskwamen zat ik al op 5 lifers en kon de ochtend niet meer stuk, ook niet toen ik een Kleine Jager die slechts heel kort in beeld was miste. Leuk was ook het contact met andere zeeposten en het vergelijken van de waarnemingen. Een volgende keer wil ik mss naar Scheveningen omdat daar de soorten vanaf de pier toch wat dichterbij te bekijken zijn.

Daarna nam ik de trein van Leiden naar Zwolle, om te zoeken naar de Draaihals aldaar. Deze soort stond bovenaan mn verlanglijstje en had ik al erg vaak gemist of niet kunnen vinden. De soort was om half 3 nog gezien, zat er al een week, was niet al te schuw. Ik kwam om kwart over 3 aan, en er waren nog 2 vogelaars, dus het leek allemaal erg positief, maar na 3,5 uur zoeken waarvan het grootste gedeelte zonder andere vogelaars in de buurt begon de schemer bijna in te treden en ik begon ondertussen wel moe te worden van het rondjes lopen door de buurt na deze drukke dag. Het leek er dan ook op dat de Draaihals zich niet liet zien. In de buurt was het wel gezellig met alle nieuwsgierige en aardige buurtbewoners.

Toen ik weer terugkwam van een rondje stond de bewoner van het huis waar het beestje vaak op de oprit had gezeten buiten met de verrekijker in de hand, toen ik dichterbij kwam wees hij op de stoep en ja hoor, daar zat hij! Wat een subtiele schoonheid, wat een verfijning, wat een levend kunstwerk! Eindelijk een Draaihals, en nu hij op mn levenslijst prijkt is hij niet van mn verlanglijst af, ik verlang enkel naar meer Draaihals, die streepjes en bruintinten, wonderbaarlijk!



Theo van Veenendaal

willemxd

leuk wouter :duim: ik heb vandaag ook wel wat leuks bij beleven gezien,  :blink: :blink: gestreepte strandloper wat bonte strandlopers , torenvalkje en nog wat kemphanen en een zeer chagerijnige mens met een heel groot fototoetsel, ik kwam daar aangelopen en zag een meneer bij in het pad naar de kijkhut, ik zei hoi, hij keek op en meteen zag ik dat ie niet blij was met mijn bezoek...  :rolleye: toen vroeg ik of ie de gestreepte strandloper had gevonden, hij keek op en hij trok zo`n gezicht van, hou je mond is met die vragen, toen bromde hij iets, toen dacht ik, dan ga ik m zelf wel zoeken ;) aan jouw heb ik toch niks  :angel: toen ik weer vooraan bij t bankje was, kwam er nog een vogelaar aanlopen die nog maar net begonnen was, ik zag hem vorige week ook, hij wist nog niet veel van vogels, dat komt nog wel zei ik ;), die was ook naar achter gelopen, en hij zei tegen mij, heb jij die man met die grote camara gezien, die was niet al te blij, ik  vroeg hoeveel ie kon inzoomen en toen zei die; weet ik niet, maar dat wist ie wel maar hij was te lui om iets te zeggen :-\

Toch nieuwe soort, op dezelfde plek als gisteren avond, had ik van een andere vogelaar gehoort die m gisteravond is weesten zoeken, alleen kan hem niet invullen, ik kan niet op waarneming op alleen op forum :-X

frankmeer

#553
Vandaag lekker dagje Maasvlakte. Leukste soortjes waren Velduil (aanvankelijk boven zee!), Roodmus (samen met Robert ontdekt) en Fluiter! Verder Kleine Jager, Vuurgoudhaantje, Patrijzen, Boomvalk, Smelleken, J-v-G, barmsijs en veel Buizerds, roodstaarten, vliegenvangers, tjiffen, Tapuiten en Paapjes. Daarnaast heerlijk weer!
Frank van der Meer

Vincent Hart

Kop van NH was behoorlijk leeg vandaag, leukste was een late rietzanger aan het begin (Belkmerweg) van het pad naar de Abtskolk. 's ochtends vroeg flinke graspiepertrek met een paar boompiepers ertussen. Veel zingende tjiffen. Slechts 1 gekraagde roodstaart, 1 tapuit. Nul paapjes! Achter de Putten alweer 2000 goudplevieren. Nog wel wat leuke plaatjes van kleine stralo's gemaakt.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Citaat van: wouteren3 op september 24, 2011, 13:51:37 PM
Vndaag een mooie Grauwe kiek gezien! Dacht eerst aan steppe maar na thuis wat foto's gekeken te hebben lijkt mij grauwe kiek een stuk waarschijnlijker, Maar gelukkig waren het allebei nog nieuwe soorten voor me  8)
Ik zie hem niet meer bij je waarnemingen staan?
Theo van Veenendaal

frankneijts

Citaat van: wouteren3 op september 24, 2011, 13:51:37 PM
Vndaag een mooie Grauwe kiek gezien! Dacht eerst aan steppe maar na thuis wat foto's gekeken te hebben lijkt mij grauwe kiek een stuk waarschijnlijker, Maar gelukkig waren het allebei nog nieuwe soorten voor me  8)

IK ben benieuwd naar die foto's......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Justin Jansen

Citaat van: willemxd op september 24, 2011, 14:24:21 PM
leuk wouter :duim: ik heb vandaag ook wel wat leuks bij beleven gezien,  :) :) gestreepte strandloper wat bonte strandlopers , torenvalkje en nog wat kemphanen en een zeer chagerijnige mens met een heel groot fototoetsel, ik kwam daar aangelopen en zag een meneer bij in het pad naar de kijkhut, ik zei hoi, hij keek op en meteen zag ik dat ie niet blij was met mijn bezoek...  :rolleye: toen vroeg ik of ie de gestreepte strandloper had gevonden, hij keek op en hij trok zo`n gezicht van, hou je mond is met die vragen, toen bromde hij iets, toen dacht ik, dan ga ik m zelf wel zoeken ;) aan jouw heb ik toch niks  :angel: toen ik weer vooraan bij t bankje was, kwam er nog een vogelaar aanlopen die nog maar net begonnen was, ik zag hem vorige week ook, hij wist nog niet veel van vogels, dat komt nog wel zei ik ;) , die was ook naar achter gelopen, en hij zei tegen mij, heb jij die man met die grote camara gezien, die was niet al te blij, ik  vroeg hoeveel ie kon inzoomen en toen zei die; weet ik niet, maar dat wist ie wel maar hij was te lui om iets te zeggen :-\

Toch nieuwe soort, op dezelfde plek als gisteren avond, had ik van een andere vogelaar gehoort die m gisteravond is weesten zoeken, alleen kan hem niet invullen, ik kan niet op waarneming op alleen op forum :-X
Heb je fotos van die Gestreepte Strandloper? De vogel is al een paar dagen niet meer gezien, voor zover mij bekend, zie commentaar bij je waarneming.
M.v.g., Justin Jansen


Wouter van der Ham

Citaat van: frankneijts op september 24, 2011, 20:57:56 PM
Citaat van: wouteren3 op september 24, 2011, 13:51:37 PM
Vndaag een mooie Grauwe kiek gezien! Dacht eerst aan steppe maar na thuis wat foto's gekeken te hebben lijkt mij grauwe kiek een stuk waarschijnlijker, Maar gelukkig waren het allebei nog nieuwe soorten voor me  8)

IK ben benieuwd naar die foto's......
Sorry maar ik heb geen foto's.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Citaat van: wouteren3 op september 24, 2011, 22:16:43 PM

Ik had daar trouwens ook nog een grote groep van 40 lepelaars overvliegend, 2 grote zilverreigers, nog wat pijlstaarten. Toen die Kiek overvloog was er ongeveer een groep van 100-200 Kieviten in de lucht, Ook erg mooi!


@Theo Kijk nog maar eens goed  ;)
Ah, het was dus toch een Grauwe, ook een prachtige soort.
Theo van Veenendaal

Vincent Hart

Waarom was het geen blauwe?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: wouteren3 op september 25, 2011, 14:27:02 PM
Omdat een Juv Blauwe geen Kastanjebruine buik heeft en dat had de vogel wel.
Niet zo kastanjebruin als dit, bedoel je? ;)
Groeten, Jarinka Heijink

Yeronimo

#562
Gister een beetje te laat thuis en moest te vroeg op om een verslagje te typen. Maar vandaag heb ik gelukkig de tijd dit alsnog te doen.

Gisteren was het de dag dat Haije Valkema, Harm Dijkstra, Geert Dijkstra en ik richting Vlieland gingen. Bij vertrek vanuit Leeuwarden was het nog erg mistig en het zou pas aan het einde van de ochtend echt op gaan klaren. Toch was het al erg leuk toen we aankwamen bij Harlingen. Gelijk vlogen er enorm veel Graspiepers over en een Reuzenstern besloot voor onze neus te foerageren. Onderweg met de boot kwamen we een nieuwe lifer voor me tegen! Een Zeekoet bleek vlak naast de boot te zwemmen. Het bleef niet bij deze ene Zeekoet, later op de dag werden er nog vier ter plaatse gezien.



Eenmaal aangekomen op Vlieland snel fietsen gehuurd om richting camping de Lange Paal te gaan. Hier troffen we Maarten Hotting al aan waar we een stuk mee gevogeld hebben. Een paartje Gekraagde Roodstaart, twee Gele Kwikstaarten en een grote groep Zwartkoppen kwamen we hier tegen, maar niets spannends. We besloten dus verder te fietsen richting de zuid-oost hoek. Bij de Kroonpolder zaten nog drie Goudplevieren ter plaatse en het krioelde van de Witte Kwikstaarten en Graspiepers. Bij de kazerne zijn we de duinen in gegaan en daar troffen we Rein Leguijt aan die al een tijd druk bezig was geweest met landtrek en zeetrek. We gingen even meetellen en hadden al gauw twee Roodkeelduikers en een IJsgors. Ook een Boomvalk zat ter plaatse op het strand. Toch trok er erg weinig gezien het al erg laat op de dag was, daarom besloten we dus te gaan struien ten zuiden van de kazerne.

We kwamen Alwin Borhem en Toy Janssen tegen die ons zeiden dat er niets bijzonders zat. Op goed geluk besloten we het toch te gaan proberen. Eerst kwamen we al drie Bokjes tegen die verschrikt opvlogen samen met twee Watersnippen. Daarna werden nog twee paapjes gezien. Maar het echte leuke werd gevonden in de kwelder. Hier gingen we in een lijntje lopen en we trapten een spannende gors op, wij gingen hier achteraan lopen en al gauw hoorde we een Grote Pieper! Helemaal de spannende gors vergeten gingen we achter de Grote Pieper aan om hem op te nemen en er allemaal helemaal zeker van te zijn. Na één keer extra optrappen werd hij met rust gelaten en zat nog gewoon ter plaatse op het moment dat we weggingen. Het stikte er van de Graspiepers, Kneuen en meerdere gorzen die niet allemaal thuisgebracht konden worden.

Daarna richting de Nieuwe Eendenkooi gegaan om de Bladkoning te zoeken. Deze werd niet gevonden dus moesten we er zelf maar één ontdekken. En ja hoor, we vonden een nieuwe bij het industrieterrein waar we ook een Goudvink en een Zwarte Roodstaart aantroffen.


Daar ook nog even over zee gekeken en er werd nog een leuke Kleine Jager gezien jagend achter een Grote Stern.

De dag zat er weer bijna op, we besloten nog een bakje kibbeling te halen en na het net besteld te hebben zag ik opeens in mijn ooghoek een  Kleine Jager vlak langs ons vliegen! Toch snel gerend met camera om hem er mooi op te zetten, best blij met het resultaat ondanks dat hij al vrij ver vloog.



Het was weer top Harm, Geert en Haije! Ook een groot dankwoord aan Rein en Maarten die nog tot dinsdag op het eiland zitten :)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Margreet Kwh

Vandaag (met uitgespoten oren) een Winterkoning prachtig horen zingen. Het galmde tussen de bomen hier in Haarlem.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

frankneijts

Citaat van: wouteren3 op september 25, 2011, 14:27:02 PM
Omdat een Juv Blauwe geen Kastanjebruine buik heeft en dat had de vogel wel.

Ik vind dat je hier de mogelijkheid van een jonge Blauwe wel erg gemakkelijk aan de kant schuift Wouter.... Die kunnen wel degelijk een warm oranjebruine onderzijde hebben, qua tint niet of nauwelijks te onderscheiden van Steppe/Grauwe. Omdat sommige van die jonge Blauwe (mannetjes vooral) ook verrassend klein en slank kunnen over komen, ligt verwisseling voor de hand, zeker als je zoals jij niet beschikt over een serie goeie foto's, klaarblijkelijk geen 'vingers' hebt geteld en eigenlijk de mogelijkheid van een jonge Blauwe niet overwogen lijkt te hebben....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankmeer

Frank van der Meer

frankneijts

Hier nog zo 1 http://waarneming.nl/waarneming/view/56755110, zelfs ingevoerd als Grauwe maar let op de regelmatige, grove bandering van de handpennen en de onmiskenbare aanwezigheid van 5 duidelijke vingers....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Fabian Meijer

Inmiddels zit ik nu een maand in de USA, en het bevalt nog steeds goed! De maand September is voorbij, ben benieuwd wat Oktober in petto heeft! De laatste dag van September goed afgesloten met de beste dag tot nu toe: 227 vogels verspreid over 39 soorten!

Dit was de leukste soort (tevens een nieuwe) vandaag:

Juist, een Black-billed Cuckoo!


Voor meer foto's zie: http://fabianmeijer.blogspot.com/2011/09/excellent-ending-of-month-september.html !


Groeten,
Fabian

Wouter van der Ham

Afgelopen weekend een leuk weekendja gehad op texel, 4 Nieuwe soorten : Daurische klauwier, Roze spreeuw, Orpheusspotvogel en Sperwergrasmus. Verder ook nog Bladkoning, Krombekstrandloper, Kleine jager tp op het strand, meerde kleine jagers over zee, Zeekoet , 2 kuifduikers, Jan-van-genten, Roodkeeldukers en nog wel wat meer leuke dingen!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

willemxd

 :rolleye: leuk weekendje op texel idd   ;) was ik er maar bij :angry: dan had ik weer wat nieuwe soortjes  :angel: