Hoofdmenu

Gordijnzwam?

Gestart door rchmo, oktober 19, 2006, 23:55:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

rchmo

Vandaag een grote groep Gordijnzwammen gezien op de kale grond. Struktuur is schitterend. Weet iemand welke soort dit is van de vele soorten in deze groep (de meeste tamelijke zeldzaam, maar deze lijkt me niet).

Alvast bedankt,

Rob Oudejans















rchmo

Gisteren teruggeweest. Dit is er van geworden. Weet iemand hier nu raad mee?


Rob Oudejans









Cees Veenema

#2
Hallo Rob,

Het is inderdaad altijd jammer wanneer op zo'n mooie reportage reakties uitblijven.
Ik wil  graag een gokje doen want meestal zijn ze er dan als de kippen bij om aan te tonen dat het wel een hele foute gok is.
We zullen maar eens zien.

Ik begin dus met een Kaneelkleurige gordijnzwam hoewel ik zelf in ieder geval ook bedenkingen heb over de standplaats.
Groet,

Cees

knabenkraut

Dag Cees.

Soms moet je er wel als de kippen bij zijn, want voor je het weet staan ze met een verkeerde naam in de database, en dat is toch niet de bedoeling.
Als je duidelijk aan geeft dat het een gok is mag het geen probleem zijn, maar voor mensen die het forum nog maar pas bezoeken voeren het vaak gelijk in.
Hier een recent voorbeeld.

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=15444

De champignon staat wel als een zekere straatchampignon in de database.

Snap je wat ik bedoel?
Er is op het moment eigenlijk niemand die het beheerd dus ik vind dat we voorzichtig moeten zijn.

groetjes,
Dini

Cees Veenema

Hallo Dini,

Het forum is toch bedoeld voor het helpen bij het doen van suggesties, het in de juiste richting helpen enz., in welke vorm dan ook.

Het verleggen van de verantwoordelijkheid  bij het invoeren naar deze helpers is niet acceptabel en ook niet de bedoeling van het forum.

Als een starter van een nieuwe topic op basis van duidelijk aangegeven bedenkingen toch zonodig in moet voeren is dat de verantwoordelijkheid van hem of haar en niemand anders.

Groet,

Cees

knabenkraut

Citeer
Ik wil  graag een gokje doen want meestal zijn ze er dan als de kippen bij om aan te tonen dat het wel een hele foute gok is.
We zullen maar eens zien.
Dag Cees ik vond dit wat negatief klinken. Het forum is inderdaad bedoeld om elkaar te helpen.
Wat ik er mee aan wou tonen is dat hoe goed je het ook doet, in dit geval Wim, ze toch verkeerd ingevoerd worden.
Ik vind dat jammer. Ik had echt  geen kritiek op de manier waarop je wou helpen.

groetjes,
Dini

rchmo

Cees,

Zonder nou in andere diskussies terecht te komen en me daar mee te bemoeien, is elke suggestie van een naam voor mij een reden om er meestal anders tegenaan te kijken en dus welkom: de suggestie van kaneelkleurige gordijnzwam er een, die naar mijn idee niet echt zou kunnen, omdat de steel daarvan strogeel, olijfgeel of goudgeel zou moeten zijn. Maar ik ken de kaneelkleurige verder niet. De geur en smaak was bij de jonge exx. voor mij niet iets specifieks. Ik heb de oude exx. op smaak niet meer getest.
De vindplaats is een kaal brandgangachtig pad met nogal vaste grond met kleine brandplekken, naast dit pad een tot twee meter breed grasachtige begroeing en dan een fietspad.

Rob Oudejans