Grote groep kleine mantelmeeuwen toch?

Gestart door Dorine, juni 25, 2011, 22:28:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dorine

Vanmorgen langs de weg van Helmond naar Bakel een grote groep kleine mantelmeeuwen gezien, tenminste als ik met kleine mantelmeeuw goed zit.
Ik ging boodschappen doen dus geen camera bij. Op de heenweg zat de groep in een aspergeveld met wat kraaiachtigen en toen ik weer naar huis reed, een deel van de groep nog steeds in het aspergeveld en de anderen aan de andere kant van de weg in een preiveld. Nu zie ik hier in het zuid-oosten van het land toch niet elke dag zoveel meeuwen bij elkaar, dus maar terug om wat foto's te maken, helaas in de regen. De groep was inmiddels in zijn geheel neergestreken in het preiveld. Ik schatte de groep toch op minimaal 250 stuks, waaronder een paar kokmeeuwen.
Komt het vaker voor dat er zo'n grote groep meeuwen zover in het binnenland wordt gezien?

Dorine van Asten
peregrines.nl

Jeroen Nagtegaal

Vandaag in Limburg ca 1000 Kleine Mantels (en Geelpoot en Zilver).
Dat was echter wel op een vuilstort. Mogelijk daar ook ergens in de buurt (5km)?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dorine

Zover ik weet geen vuilstort in de buurt.

Dorine van Asten
peregrines.nl

Jeroen Nagtegaal

Denk dat ik een idee heb. Ik Bakel zit dacht ik een groot composteringsbedrijf/groenverwerker. Kan dus (tijdelijk) veel voedsel opleveren. Weet zo niet hoe het is met de jongen, maar hier toch best veel adulten tussen. Als je ze nog eens ziet, kun je wellicht letten op kleurringen aan de tibia.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dorine

Klopt, langs de weg van Bakel naar Aarle-Rixtel zit zoiets en ook op langs de weg Helmond-Deurne, hemelsbreed erg dichtbij.
Ringen waren niet te zien in die prei. Hoelang meeuwen op een plek blijven zitten weet ik niet,
ik kom morgenvroeg toch weer daar, zal eens kijken of ik ze nog ergens kan vinden.
Dorine van Asten
peregrines.nl