Arendbuizerd of thee met melk Buizerd?

Gestart door arnotenhoeve, juni 15, 2011, 22:45:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnotenhoeve

Naar aanleiding van de melding van een (vermeende) arendbuizerd vandaag in Zeeland, dacht ik weer aan anderhalve maand geleden toen ik een afwijkende buizerd zag niet ver van mijn huis, aan de IJssel tZv Deventer (dit was in Gelderland). In eerste instantie viel de vogel op door het thee met melk kleurige verenkleed toen hij op een schuurdak zat. Later vloog de vogel weg door iemand die de schuur inliep en ging vanaf paaltjes aan het ernaast gelegen veld jagen. Op de foto's vielen de dikke zwarte polsvlekken op. Maar op de een of andere manier werd het gealarmeerde gevoel minder. En ik ging weer over tot de orde van de dag... Tot vandaag, toen ik de foto's van de vogel van Mark Hoekstein zag.

Wat denken jullie?

groeten
Arno

Klik hier en klik op VORIGE FOTO om de serie van 7 foto's te zien:

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=268868





Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Harm058

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


ArjenDrost †


frankneijts

Citaat van: arnotenhoeve op juni 15, 2011, 22:45:36 PM
Naar aanleiding van de melding van een (vermeende) arendbuizerd vandaag in Zeeland, dacht ik weer aan anderhalve maand geleden toen ik een afwijkende buizerd zag niet ver van mijn huis, aan de IJssel tZv Deventer (dit was in Gelderland). In eerste instantie viel de vogel op door het thee met melk kleurige verenkleed toen hij op een schuurdak zat. Later vloog de vogel weg door iemand die de schuur inliep en ging vanaf paaltjes aan het ernaast gelegen veld jagen. Op de foto's vielen de dikke zwarte polsvlekken op. Maar op de een of andere manier werd het gealarmeerde gevoel minder. En ik ging weer over tot de orde van de dag... Tot vandaag, toen ik de foto's van de vogel van Mark Hoekstein zag.

Wat denken jullie?

groeten
Arno

Klik hier en klik op VORIGE FOTO om de serie van 7 foto's te zien:

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=268868






De vogel van Mark blijkt  een gewone Buizerd Arno en dat geldt voor jouw vogel ook. Zie de commentaren bij die vogel, o.a. van (via Erwin Russer) Dick Forsman en Ies Meulmeester (die de vogel van Mark ook zag). Lees vooral ook de opmerking van Forsman over de enorme variatie van gewone Buizerd........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

tevens heet arendbuizerd in het engels: Long Legged Buzzard.
Deze lange poten vallen op deze foto niet op en vind het daarom zeker geen arendbuizerd.
bij de vorige vogel (van zeeland) viel dit mij ook niet echt op eerlijk gezegd.
anders dan bijv de vogel van de OVP.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

arnotenhoeve

Yep duidelijk.
Meestal klopt het wel, tenminste, ik hoop het, dat wanneer je een échte Arendbuizerd ziet, je eigenlijk niet twijfelt.

Dank voor de reacties.

groeten,
Arno