Wit geval op berk

Gestart door xenion, oktober 17, 2006, 20:34:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Weet iemand aan wat voor soort ik moet denken bij dit exemplaar? Foto is afgelopen weekend gemaakt en hij zat op een omgevallen berk samen met een paar Roodporiehoutzwammen.

Een zijkant:
Groeten,
Martin

xenion

Een andere zijkant:
Groeten,
Martin

xenion

En van onderen:
Groeten,
Martin

Elachista

Groet,
Tymo

xenion

Heeft iemand anders nog suggesties? Aangezien Tymo niet zeker lijkt en ik hem er erg wit voor vind.
Groeten,
Martin

feel4nature

ik ga ook voor een jonge rookzwam, maar zeker is anders...laat deze nog maar even groeien!
natuurlijk met groet, Ali.

xenion

Vandaag eindelijk weer in de buurt geweest van dit exemplaar en het leek me wel leuk/leerzaam om nog even te melden dat het een Roodporiehoutzwam is geworden.
Groeten,
Martin

han.endt

#7
Zeker leerzaam. Vooral dat we voorzichtig moeten zijn met het benoemen van jonge houtzwammen. Ik zelf zou aan de hand van de eerste foto's voor een Witte Bultzwam zijn gegaan.

Gert Kremer

Hallo,
Kijk even bij mijn topic: (boompuist?) "de geboorte"
De zwammen op de foto's komen vrij overeen met die van mijn.
Er zit totaal geen groei meer in, maar misschijn moeten we meer geduld hebben.
Ik zit ook aan een Witte Bultzwam te denken.
Groet,
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Arno van Stipdonk

Hoi Martin,

Dit is inderdaad heel leerzaam. En ook voor mij een bewijs dat jonge houtzwammen zeer moeilijk te benoemen zijn en vaak op elkaar lijken. Zou de de foto's van de jonge zwam ook in de database willen zetten?  :)  

xenion

Dat was ik al van plan om te doen :) Zal ik van de week even doen.
Groeten,
Martin

Arno van Stipdonk

CiteerDat was ik al van plan om te doen :) Zal ik van de week even doen.
:duim:  

feel4nature

om eerlijk te zijn had ik van alles verwacht, maar de roodporie is toch een complete verassing!

ik ben blij dat ik je gezegd had deze nog maar even te laten groeien! :huh:  
natuurlijk met groet, Ali.