Wat te doen in de buurt van de efteling?

Gestart door wijnands, april 16, 2011, 08:32:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

wijnands

Ik hoop dat het hier mag maar de excursie fora zijn zo slecht bezocht.

Anyway, binnenkort is het weer tijd voor de jaarlijkse pelgrimage van de familie naar Kaatsheuvel. Inmiddels zijn de kids groot genoeg dat ik niet meer hoef te helpen en om nou 28 euro te lappen voor iets waar ik geen bal aan vind...
Plan is nu dat ik de familie afzet bij de efteling, lekker ergens ga wandelen en ze 's avonds weer ophaal.

Wat ik nu zoek is een lekker stuk natuur waar ik me een dagje kan vermaken. Lekker rustig bij voorkeur en als er nog een paar leuke soorten vogels zitten is dat mooi meegenomen.

Suggesties?
Groeten,
Jeroen Wijnands

jonas D

Groeten,
Jonas

belle

Loonse en Drunense duinen en De Brand vooral.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

wijnands

Citaat van: belle op april 16, 2011, 08:52:57 AM
Loonse en Drunense duinen en De Brand vooral.

Zat ik dus ook al aan te denken maar is dat niet vreselijk druk?
Groeten,
Jeroen Wijnands

Robert V.T

Huis ter Heide/Leikeven, net ten noorden van Tilburg.
Groeten,

Robert van Tiel

HPM

Citaat van: wijnands op april 16, 2011, 09:39:18 AM
Citaat van: belle op april 16, 2011, 08:52:57 AM
Loonse en Drunense duinen en De Brand vooral.

Zat ik dus ook al aan te denken maar is dat niet vreselijk druk?

Waarschijnlijk voornamelijk met vaders die geen zin hebben in de Efteling  :)

Herman van der Meer

belle

Vast rustiger dan de Efteling.  ;D  Maar flauw, ik weet het niet. Maar de Brand zal naar mijn idee wel meevallen, hoewel ik er ook al heel lang niet meer geweest ben. Op zondag kan het natuurlijk overal in Nederland wel druk zijn. (Vandaar dat ik in Frankrijk zit  ;) )
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

MLANG

Citaat van: belle op april 16, 2011, 10:13:35 AM
Vast rustiger dan de Efteling.  ;D  Maar flauw, ik weet het niet. Maar de Brand zal naar mijn idee wel meevallen, hoewel ik er ook al heel lang niet meer geweest ben. Op zondag kan het natuurlijk overal in Nederland wel druk zijn. (Vandaar dat ik in Frankrijk zit  ;) )

Vorig jaar vaak in de Brand geweest voor libellen en vlinders (dus met lekker weer!) en het was er altijd rustig. Gr. M.

Marije


wijnands

Biesbosch is wat te ver uit de buurt. Trip wordt overigens volgende week. Heb nog geen keuze gemaakt dus meer opmerkingen zijn welkom
Groeten,
Jeroen Wijnands

Micha van den Boogerd

Kampina? Oisterwijkse vennen? Dat is ongeveer even ver als Den Bosch.

Mark Zevenbergen

Heb het ook niet zo op Efteling.... Maar een bezoekje aan (één van) de vijvers zou best wel een gringde Kokmeeuwen op kunnen leveren. Tijdens mijn bezoekje vorig jaar (zonder kijker), zag ik minimaal 2 geringde vogels. Dus naar binnen gaan is misschien nog wel een optie  :angel:
grts Mark