huidje juli 2008

Gestart door JohnvR, juni 15, 2011, 21:16:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Dit huidje heb ik nog liggen van eind juli 2008. Ik vond het bij een ven ten oosten van Denekamp. Lengte 4.3 cm. Is dit te determineren van deze foto's?

ronald

wat lastig te zien op deze foto 's, heb je het ook uit een andere hoek? gekkigheid hoor, erg mooie foto's en zeker determineerbaar, maar ik wacht even af wat de exuvia brigade ervan maakt  :)
groeten, Ronald van Seijen

JohnvR

 ;D  Ik moet bekennen dat ik nog geen studie van de huidjes heb gemaakt, alleen hier en daar wat opgevangen, dus dan is het maar afwachten of je de juiste dingen plaat  :-[ .

ronald

nou dit is erg duidelijk zo hoor, alles staat er goed op. in principe is het met de boven, onder en zijkant, achterlijfstekels en vangmasker, soms bovenkant kop in bijna alle gevallen wel goed te doen, zeker met dit soort goede foto's!
groeten, Ronald van Seijen

RubenWinter

Ik kom uit op venglazenmaker, anderen ook?
Groeten,

Ruben Winter

JohnvR

Hallo Ruben,

Hardstikke goed, hartelijk dank. Ik zet mijn waarneming op zeker.

Groeten,
John

ewoudploeg

Zelden zag ik zo'n heldere fotoserie rond een huidje. Hulde!!!!!

Inderdaad een fraaie venglazenmaker die te herkennen is aan de verhouding van de lengte van de cerci en paraproct (cerci ongeveer 0,5x paraproctlengte), de vorm van het mentum en vooral ook de ruwe kopdelen rond de vlakke spiegeltjes die erop zitten.

Nogmaals (en ook aan een ieder): zo breng je een huidje in beeld, heerlijk!
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/